بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
نرخ کاتد شرکت به مرز ۹۳۰ میلیون ریال رسید؛

بازگشت تدریجی نرخ‌های "فملی" در بورس‌کالا

پس از یک افت قابل توجه در نرخ‌ها در فروردین ماه به تدریج شاهد برگشت قیمت‌ها در اردیبهشت ماه هستیم و بالاترین نرخ در سال جاری در هفته گذشته ثبت شده است.
کد خبر : ۲۲۲۱۹۷

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، بر اساس معاملات صورت گرفته در بورس‌کالا، شرکت صنایع ملی مس ایران در هفته منتهی به ۵ تیر ماه ۱۳۹۹ موفق به فروش ۵ هزار و ۴۳ میلیارد ریال انواع محصولات شده است.

در هفته گذشته شاهد معامله ۴.۰۰۰ تن مس کاتد بودیم. در این بین تقاضای خرید برای کاتد این شرکت با رشد خوبی همراه شد و به بیش از ۶.۲۸۰ تن رسید. به این ترتیب و با توجه به رقابت صورت گرفته، نرخ فروش هر تن از این محصول با افزایش بیش از ۲.۵ درصدی نسبت به هفته قبل به بیش از ۹۲۹ میلیون ریال رسید.

در جدول زیر آمار معاملات کاتد مس شرکت ملی صنایع مس ایران ارائه شده است:

ادامه روند افزایشی نرخ کاتد

در نمودار زیر روند تغییر نرخ فروش کاتد مس این شرکت طی سه ماه اخیر ارائه شده است.

ادامه روند افزایشی نرخ کاتد

همان‌گونه که در نمودار نیز قابل مشاهده است پس از یک افت قابل توجه در نرخ‌ها در فروردین ماه به تدریج شاهد برگشت قیمت‌ها در اردیبهشت ماه هستیم و بالاترین نرخ در سال جاری در هفته گذشته ثبت شده است.

در ادامه نمودار فروش هفتگی این شرکت در بورس کالا طی سه ماه اخیر ارائه شده است. 

ادامه روند افزایشی نرخ کاتد

جمع کل ارزش معاملات این شرکت از ابتدای سال تا پایان هفته گذشته به ۴۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال رسید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
نرخ کاتد شرکت به مرز ۹۵۰ میلیون ریال رسید؛

افزایش ۲ درصدی نرخ کاتد "فملی"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

موج "نقدینگی" در بورس، دلار را غرق می‌کند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
شرکت مس در قبال نیروهای بومی منطقه شهر خاتون اباد که کانون تولید مس میباشد و از آب های زیرزمینی آن منطقه استفاده میکند و با الودگی که شرکت ذوب مس دارد تمام پوشش گیاهی و کشاورزی منطقه رو طی چند سال متوالی از بین برده است و منطقه رو تبدیل به یک منطقه صنعتی کرده ولی شرکت مس در قبال استفاده از این منابع اب خاک و هوا حاضر به همکاری با نیروهای جوان و بیکار بومی منطقه نیست و در قانونی جدید گفته نیروی بومی بیشتر از شش ماه حق کار در پروژه های مس را ندارد این حرف یعنی چی ؟ پس نیروی بومی منطقه کجا برود زندگی کند .الان که شرکت مس در حال حرکت به سمت تولید بدون الودگی هست پروژه ای به نام کارخانه اسید سولفوریک را راه اندازی کرده است که پس از پایان پروژه تمام نیروهای بومی که در پروژه اسید کار میکردند رو بعد از دو الی پنج سال و بیشتر رو اخراج کرده است و گفته اند که نیروهای بومی بالای شش ماه رو اخراج کنید و هیچگونه پاسخی به کارگران نداده است که بعداز این همه مدت دیگر کجا دنبال کار بروند .در صورتی که برای راه اندازی کارخانه اسید نیاز به همین نیروهایی دارد که از اول پروژه پای کار بوده اند نیروهایی که با مدرک تحصیلی فوق دیپلم و لیسانس کارگری کار کرده اند به امید اینکه روزی این پروژه به اتمام برسد و در راه اندازی کارخانه اسید مس جذب شرکت شوند نه اینکه اخراج شوند .پس حقیقت بومی گرایی چه میشود آیا فقط شعار هست .از مسوولین مربوطه در حوزه صنعت مس تقاضا دارم که به حق کارگران بومی پروژه اسید سولفوریک خاتون اباد رسیدگی شود .
saeeeeeef
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
شرکت مس چرا نیروهای بومی منطقه شهر خاتون اباد که کانون تولید مس میباشد را بعداز پایان پروژه اسید سولفوریک خاتون اباد اخراج کرده است چرا قانون نیروی بومی بیشتر از شش ماه حق کار ندارد را اجرا کرده است و چرا الان که کارخانه اسید سولفوریک خاتون اباد به مرحله راه اندازی رسیده است هیچ کدام از نیروهای بومی که در پروژه سنگین اسید کار کرده اند را جذب نکرده و همه آنها را که صدو چهل نفر بوده اند را اخراج کرده است