بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به بیش از ۳۹۲ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته گذشته در حدود ۶۷ هزار میلیارد ریال افزایش را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۲۲۲۲۱

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۳ تیر ۱۳۹۹)


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده که اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد.

میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده؛ میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به بیش از ۳۹۲ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته گذشته در حدود ۶۷ هزار میلیارد ریال افزایش را نشان می‌دهد. در این هفته شاهد حضور سرمایه گذاران جدید در صندوق‌های در سهام و تزریق سرمایه گذاری جدید به مبلغ ۳۰ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریالی هستیم.

ارزش آورده‌های جدید سرمایه گذاران در هفته گذشته را می‌توان یکی از بیشترین افزایش ارزش‌ها در صندوق‌های سهامی عنوان کرد. افزایش ۸ درصدی تنها در عرض یک هفته گذشته را می‌توان نشانی دیگر از هجوم نقدینگی به بازار سرمایه دانست.

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۳ تیر ۱۳۹۹)

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۳ تیر ۱۳۹۹)

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۳ تیر ۱۳۹۹)

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۳ تیر ۱۳۹۹) 

بیشترین ارزش صندوق‌های سهامی مربوط به صندوق‌های پیشرو، ارزش کاوان آینده و امید توسعه بود که به ترتیب ۳۲.۰۴۵، ۲۷.۰۳۷ و ۲۱.۰۸۹ میلیارد ریال هستند.

میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی در هفته منتهی به ۳ تیر ماه ۱۳۹۹ معادل ۱۱.۶۳ درصد بوده و این در حالی است که میانگین بازدهی بازار در هفته گذشته بر اساس شاخص کل معادل ۱۳.۱ درصد و بر اساس شاخص کل هم وزن معادل ۸ درصد بوده است.

در صورتی که شاخص کل را میانگین بازدهی بازار فرض کنیم، تنها ۱۵ صندوق بازدهی بیشتری را کسب کرده‌اند و ۵۰ صندوق بازدهی کمتر از ۱۳ درصد را محقق کرده‌اند. همچنین در صورتی که شاخص کل هم وزن را ملاک قرار دهیم، تنها ۲ صندوق بازدهی کمتری را نسبت به میانگین بازار محقق کرده‌اند و ۶۳ صندوق از ۶۵ صندوق سهامی بازدهی بیشتری را کسب کرده‌اند.

صندوق‌های زرین پارسیان، کارگزاری بانک صادرات و امید توسعه بیشترین جذب منابع مالی جدید را در هفته گذشته به خود اختصاص داده اند. صندوق‌های بانک دی، سروسودمند مدبران و فیروزه موفقیت نیز بیشترین خروج منابع را به خود اختصاص داده اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر روابط عمومی کارگزاری بانک صادرات در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ شعبه منتخب" بانک صادرات"

نگاهی به آخرین وضعیت و عملکرد صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم آبان؛

شروع تابستانی دلچسب در صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم آبان

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط (هفته منتهی به ۲۶ خرداد ۱۳۹۹)؛

نگاهی به عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مختلط

ارسال نظر