بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
رئیس هیات مدیره سبدگردان هدف مطرح کرد: 

تضادی بزرگ در نهادهای مالی...

«۲۰۰ سبد در سبدگردان هدف منتظر کد هستند» این صحبتی از عباسعلی حقانی‌نسب رئیس هیئت مدیره سبد گردان هدف است که در نشست هیئت موسس کانون سبدگردان‌های اختصاصی مطرح کرد. 
کد خبر : ۲۲۲۲۲۵
تیتر
 
به گزارش خبرنگار بورس نیوز، عباسعلی حقانی نسب رئیس هیئت مدیره سبد گردان هدف، سید مصطفی صفاری مدیرعامل سبدگردان سرمایه ایرانیان، هادی محمدخانی مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد و نماینده سبدگردان نو‌ویرا از اعضای حاضر در این نشست بودند. 

حقانی نسب در بحث کد‌ها به نکاتی اشاره و اظهار کرد: سه سال پیش در کانون نهاد‌های سرمایه گذاری برای بهتر شدن شرایط مباحثی جهت پیگیری مطرح شد که با ادامه داشتن مشکلات در حال حاضر به تضاد‌های موجود در کانون می‌توان پی برد. 

وی ادامه داد: در مبحث کانون سبدگردان این امر مطرح بود که در وهله اول هدف از برقراری کانون چیست و چرا باید این فضا جداگانه دایر شود. چند مورد نیز برای توجیه کارشناسی وجود داشت که ابتدا می‌توان به ۸ نهاد مالی تشکیل دهنده کانون اشاره داشت. باید گفت این نهاد‌های مالی با یکدیگر در تضاد بوده و اگر یک نهاد در فضای بازار سرمایه خود را تقویت کند، دیگر نهاد‌ها آن را از بین می‌برند. دبیرکل کانون بلاشک وابسته به یکی از این نهاد‌های مالی خواهد بود و همین امر باعث می‌شود مصوبات کانون در تضاد موج بزند. 

رئیس هیئت مدیره سبدگردان هدف خاطر نشان کرد: دومین موضوعی که کانون را تضعیف می‌کرد این بود تمایل به عضویت هر نهاد مالی با هر ویژگی در آن موج می‌زد.

وی افزود: تامین سرمایه رای را با پیشنهاد منابع وسبد‌های زیر یک میلیارد بدست می‌آورد. مشکلات این چنینی همواره وجود داشته چراکه در ابتدا قالب کانون، "موسسه توسعه صنعت سرمایه گذاری "بوده که کاربردی متفاوت را ارائه می‌داد. موسسه‌ای که ۵ سال با این قالب کار می‌کرده و به یکباره با اعضای سابق خود تغییر ماهیت را تجربه کرده است. 

حقانی نسب نگاه برخی اعضا را به کانون " سکوی پرش" دانست و گفت: فضای حاکم بیشتر سیاسی بوده و به جای توسعه فعالیت و همکاری سکویی برای مقام و منسب افراد تبدیل شده است. چه بسا افرادی که سمت هایی، چون دبیرکلی و مدیرعامل تامین سرمایه را از این راه کسب کرده اند. 
 
تیتر

وی ادامه داد: منافع صنفی در این فضا دنبال نمی‌شود چرا که سازمان بورس در جلسه مجمع کانون اذعان کرد ۴ سال صدور کد PRX و محاسبه‌ها به نتیجه نرسیده و باید گفت اگر عملکردی مطلوب وجود داشته باشد، از کارکرد می‌توان متوجه شد و کد بورسی مهمترین معیار برای ارزیابی این عملکرد است.

رئیس هیئت مدیره سبدگردان هدف خاطر پیشنهاد داد: کانون باید به ۵ بخش مجزا و مختلف تجزیه شود که قادر به رهبری صنف خود باشند. معنی کانون یعنی مرکز و باید بر فعالیت‌های اصلی نهاد خود تمرکز کند. برای مثال کانون کارگزاران در همین راستا اقدام کرد و بیشترین موفقیت را در فعالیت خود کسب کرده است. 

حقانی نسب به سامانه آنلاین گروهی اشاره و عنوان کرد: با لابی‌های کانون کارگزاران در زمان عراقچی، پیشنهاد مطرح شده از سوی ما با عنوان "سامانه آنلاین گروهی"، (که برای سبدگردان‌ها طراحی شده بود) به نام کارگزاران مصادره شده و اکنون با این سامانه فساد صورت می‌گیرد. 

وی خاطر نشان کرد:طبق قانون با یک گواهینامه اصول بازار سرمایه و یک قول نامه اجاره، رهن و سند ملکی می‌توان مجوز شعبه گرفت، اما کانون ما مجوز دادن بلد نیست چرا که حتی مجوز تجاری نیز در این زمینه صادر نمی‌کند در صورتی که کارگزاری‌ها با حمایت قوای کانون کارگزاران و سازمان بورس طی دو روز قادر به دریافت مجوز است. 

این فعال حوزه بازار سرمایه به افزایش سرمایه اشاره کرد و گفت: برای افزایش سرمایه سبدگردان، تمام الزامات بورس در جهت اصلاح ساختار و توسعه بازار امری مهم است، اما مجوز افزایش سرمایه به سختی داده می‌شود با وجود اینکه شرکت سهامی خاص محسوب می‌شود. 
 
تیتر

حقانی نسب از افزایش سرمایه ۲ به ۱۰ سبدگردان هدف سخن گفت و افزود: مدت چهارماه است که هنوز درگیر این موضوع هستیم و مشکل عدم تقسیم سود است در صورتیکه به اتفاق آرا سهامداران نسبت به دریافت نکردن سود نظر خود را اعلام کرده اند. 

رئیس هیئت مدیره سبدگردان هدف خاطر نشان کرد: اگر بناست در فضای بازار سرمایه کانون شکل بگیرد، کانون سبدگردان‌هایی که وابسته به نهاد دیگر نبوده و شرکت‌هایی که مجوز سبدگردان را دارا هستند در جهت منافع صنفی باید به عضویت دربیایند.

حقانی نسب سبد گردان‌ها را در فضای کانون نهاد‌ها مانند زاغچه‌ای دانست که هیچ کس آن‌ها را جدی نمی‌گیرد، وی ادامه داد: مقرر بود همه امور به شکل الکترونیکی دربیاید و کد سبد از دفتر سبدگردان دریافت شود چرا که سبد بیش از ۲۳ ویژگی برتر نسبت به صندوق دارد. 

وی به دو موضوع برای نجات اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: اول باید گفت که مردمی که آشنایی ندارند از طریق سبدگردان وارد شوند. دوم باید سپرده سبد سرمایه گذاری در شرکت‌های سبدگردان جایگزین سپرده سرمایه گذاری بانکی شوند. 

رئیس هیئت مدیره سبدگردان هدف در خصوص کارمزد‌های سرسام آور نرم افزار‌ها برای هر سبد اظهار کرد: با در نظر گرفتن حداقل صد هزار سبد و ۱۰ هزار مشتری، ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان (به ازای هر سبد) پرداخت شود در صورتی که سبد‌های سرمایه گذاری رایان هم افزا، تدبیر پرداز و مپنا مبالغ ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی را دریافت می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه به صدور کد سبد در چهار مرحله اشاره و عنوان کرد: صدور کد سبد در سپرده گذاری با فرض اعتماد ظرف ۲ دقیقه انجام می‌شود چرا که تنها نیازمند اضافه شدن شناسه سبدگردان است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

کاهش کارمزد معاملات در جهت جلوگیری از ریزش بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

چشم انداز صعودی نرخ ارز و شیب تند رشد نقدینگی

ارسال نظر