بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
شمش خالص ۷درصد رشد را به خود دید؛

"فایرا" و ثبت افزایش نرخ‌هایی چشمگیر

افزایش نرخ‌های خرید آلومینا به عنوان اصلی‌ترین ماده اولیه همانند سال‌های گذشته از جمله مهمترین دغدغه‌های سهامداران این گروه است.
کد خبر : ۲۲۲۲۴۲

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از شکست روند صعودی نرخ‌های محصولات شرکت آلومینیوم ایران در اردیبهشت ماه و افت دسته جمعی محصولات اصلی این شرکت در ماه گذشته، در گزارش عملکرد خرداد ماه شاهد رشد چشمگیر این نرخ‌ها هستیم.

رشد بیش از ۷ درصدی نرخ شمش خالص تولیدی این شرکت در خرداد ماه و همچنین ثبت رشد بیش از ۱۰ درصدی نرخ شمش صادراتی در دومین ماه متوالی از جمله با اهمیت‌ترین نکات گزارش عملکرد این شرکت به شمار می‌رود.

با این حال افزایش نرخ‌های خرید آلومینا به عنوان اصلی‌ترین ماده اولیه همانند سال‌های گذشته از جمله مهمترین دغدغه‌های سهامداران این گروه است.

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود، در عملکرد اردیبهشت ماه شرکت شاهد رشد دسته جمعی نرخ‌های فروش انواع محصولات آلومینیوم ایران در مقایسه با اردیبهشت ماه هستیم.

در مجموع کل مبالغ فروش شرکت در خرداد ماه ۴.۸۸۴ میلیارد ریال بوده که این مبلغ با توجه به ۳۸.۳۷۸ میلیارد ریال فروش مجموع کل سال ۱۳۹۸، عملکردی مطلوب به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فروش بیش از ۱۳.۴۰۰میلیارد ریالی از ابتدای سال ثبت شد؛

افزایش اندک نرخ "فایرا" در بورس‌کالا

گزارش ضعیف "فایرا" در دوره سه ماهه اول امسال؛

افت ۳۸ درصدی سودآوری علی رغم رشد درآمد‌های عملیاتی

ثبات نرخ فروش محصولات این آلومینیوم‌ساز بررسی شد؛

فروش هزار میلیارد "فایرا" در بورس‌کالا

ارسال نظر