بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس تاکید کرد:

تحلیلگران بورس، شناسنامه دار می شوند

کدهای فعال بورسی به ۱۳.۵ میلیون نفر رسید
کد خبر : ۲۲۲۲۹۶

 

به گزارش بورس نیوز، یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت ساماندهی کانال های بورسی و مشاور سرمایه گذاری بیان کرد: به دنبال برنامه ای هستیم تا اشخاصی را که تمایل به فعالیت در این حوزه با نام خود هستند، در چارچوبی تعریف شده، صاحب شناسنامه شده و بتوانند تحلیل های خود را تحت نظارت ارائه دهند و مردم هم از این تحلیل ها استفاده کنند. اما اشخاصی که قصد دارند بصورت بی نام و نشان فعالیت کرده و با سیگنال فروشی و دستکاری قیمت سهم ها موجب اختلال در بازار سرمایه شوند، حتما به مراجع قضایی معرفی شده و غیر قانونی بودن فعالیت آنها را اعلام خواهیم کرد.

فلاح در مورد برنامه های آموزشی در رسانه ملی برای سهامداران جدیدالورود اظهار کرد: برای آموزش و فرهنگ سازی در مورد بازار سرمایه، ۲ برنامه برای شبکه آموزش و شبکه ۱ یا ۲ صدا و سیما در دستور کار قرار دارد و تلاش می شود این کار به زودی آغاز شود.

این مقام مسوول تعداد کدهای بورسی فعال تا این لحظه را ۱۳.۵ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: استان تهران، استان خراسان رضوی، استان فارس، استان اصفهان و استان آذربایجان شرقی بیشترین تعداد ثبت نام در سامانه سجام را داشته اند و به نوعی می توان گفت بیشترین استقبال از بازار سرمایه مربوط به این ۵ استان بوده است. رکورد روزانه ۴۰۰ هزار ثبت نام در سجام هم به ثبت رسیده و در سال ۹۹، قریب به ۴ میلیون ثبت نام جدید در سامانه سجام اتفاق افتاده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
با سلام. در مورد کارگزاری آگاه به مراکز بازرسی و قضایی اطلاع رسانی نمایید چون اعلام کردند که مشخص نیست چه زمانی درست بشه و این یعنی این همه سرمایه مردم در این روز های متفاوت بدون پشتوانه و دردست افراد سودجو گیر افتاده است.
با تشکر