بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

کاهش کارمزد معاملات در جهت جلوگیری از ریزش بازار

فشار فروش در بعضی نمادها، مقدمه ای برای ورود بازار به یک دوره اصلاح مقطعی است.
کد خبر : ۲۲۲۳۶۶

به گزارش بورس نیوز، مدیر نظارت بر بورس‌ها طی اطلاعیه‌ای از کاهش ۲۰ درصدی کارمزد معاملات خبر داد.

روح‌الله میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار هم در این مورد گفته: "۲۰درصد از کارمزد همه ارکان بازار سرمایه کاهش یافته و ۳۰درصد از کارمزد ارکان بازار نیز باید در صندوق‌های توسعه و تثبیت برای حمایت از بازار واریز شود.

صندوق‌های تثبیت و توسعه بازار از محل دریافت ۳۰درصدی کارمزد ارکان بازار، کار بازارگردانی را انجام می‌دهند و با خرید سهام در روز‌های منفی و همچنین فروش در روز‌های مثبت، به‌نوعی از بازار حمایت خواهند کرد.

بنابراین، کاهش ۲۰ درصدی کارمزد ارکان بازار، برای تمامی سرمایه‌گذاران ملموس خواهد بود اما؛ از مزایای کاهش ۳۰درصدی کارمزد معاملات ارکان بورس که به حساب صندوق‌ها ریخته می‌شود، به‌طور غیر مستقیم و ناملموس بهره‌مند خواهند شد.

این تصمیم در راستای حفظ منافع سرمایه‌گذاران گرفته شد تا زمانی که بازار با ریزش یا مشکلی مواجه می‌شود، صندوق‌های تثبیت و توسعه از محل کسر کارمزد ارکان، از بازار حمایت کنند و منافع آن در آخر به سرمایه‌گذاران بر‌گردد. "

کاهش کارمزد معاملات، گام مثبتی در راستای جذب سرمایه ها به بورس

نادر جزایری مدیر عامل کارگزاری بهین پویا در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: جزئیات مربوط به محل کاهش کارمزد معاملات، برای کارگزاری‌ها خبر با اهمیتی بوده چراکه به هر حال درآمد شرکت‌های کارگزاری مستقیما به درآمد کارمزد‌ها وابستگی داشته ضمن آنکه معاملات بازار سرمایه، مدتی است که رونق گرفته و همیشه اینطور نبوده که حجم معاملات در این حد باشد.

وی افزود: تمامی تصمیمات در راستای جذب سرمایه‌های مردم به این بازار اتخاذ می‌شود و قطعا کاهش کارمزد معاملات بر حجم معاملات بازار اثر مطلوبی خواهد داشت و مسلما کاهش کارمزد معاملات در جهت جلوگیری از ریزش در بازار هم اثرگذار خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه منفی‌های امروز بازار سرمایه، پیش درآمدی برای اصلاح بوده، گفت: فشار فروش در بعضی نمادها، مقدمه‌ای برای ورود بازار به یک دوره اصلاح مقطعی است. این اصلاح منطقا باید چند روزی به طول بیانجامد تا بازار سرمایه آماده حرکت دوباره باشد. امیدواریم این دوره اصلاحی را به شکل دستوری کنترل نکنند؛ زیرا هر چه اصلاح بازار بصورت دستوری به تاخیر افکنده شود، اصلاح بعدی را عمیق‌تر خواهد کرد. "اصلاح" جزو ذات بازار سرمایه است و طبیعی است که بعد از هر رشدی، قیمت‌ها کمی اصلاح گردد و تا پویایی بازار سرمایه حفظ شود.

جزایری در توصیه به سهامداران اظهار کرد: منفی‌های روز‌های آینده می‌تواند فرصتی برای خرید سهم‌های ارزنده که از NAV بالاتری برخوردار هستند، باشد. سهام شرکت‌هایی که دولت عرضه آن‌ها را در قالب ETF در دستور کار دارد، گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
کاهش کارمزد شاید در جهت زمینه سازی برای گرفتن مالیات عایدی سرمایه از خرید و فروش سهام باشد. همان قانونی که مجلس ابتدا به هیئت رئیسه برد و سپس با مشاهده مخالفتها تکذیب کرد. حواستان باشد در دو روز تعطیلی ناگهان این مالیات را تصویب نکنند. مثل سهام عدالت که قرار بود 6 ماه بعد فقط 20 درصد قابل فروش باشد ولی ناگهان در تعطیلات عید فطر برنامه جدید و متضاد با گفته ها را اعلام کردند. کاهش کارمزد میتواند زمینه مالیات بر عایدی سهام باشد و شاید در بعد از ظهر چهارشنبه ای تصویب و پنجشنبه به دولت ابلاغ شود. تغییر قیمت بنزین یادتان باشد.
مجدا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
کاش تناسبی بین کارمزد هر کارگزاری و میزان رضایت مشتریان برقرار می شد.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
اینها با بازیهای جدیدشون که تو کارگزاریهای اصلی مثل اگاه و مفید دراوردن دارن به هدفشون که چپاوول سرمایه مردمه میرسن و نیازی به مالیات بر عایدی فعلا ندارن و الان زوده واسه این حرفها