بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

بازدهی‌های صفر را شناسایی کنید

نحوه و زمان اصلاح به اختلاف بین ارزش ذاتی و قیمت روز سهام بر می‌گردد، هر چه قیمت ذاتی بیشتر، تداوم پایدار و سرعت بیشتر در اصلاح به وجود می‌آید. 
کد خبر : ۲۲۲۴۷۶
اصلاح وابسته به ارزش ذاتی و روز سهام
 
فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در خصوص اصلاح‌های اخیر بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: اصلاح بسته به میزان اختلاف بین ارزش ذاتی و ارزش روز سهام است. 

وی ادامه داد: شرکت‌هایی هستند که از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز بازدهی صفر داشته و هیچ توجهی به آن‌ها صورت نمی‌گیرد، از سویی دیگر شرکت‌های پالایشگاهی و خودرویی‌ها با نوسان مثبت نیز در حال فعالیت هستند. 

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: نحوه و زمان اصلاح به اختلاف بین ارزش ذاتی و قیمت روز سهام بر می‌گردد، هر چه قیمت ذاتی بیشتر، تداوم پایدار و سرعت بیشتر در اصلاح به وجود می‌آید. 

وی افزود: بازار نسبت به ۵ تا ۱۰ سال اخیر، پرعمق و وسیع‌تر شده بنابراین این نحوه اصلاحات کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، لذا به سرعت رشد قیمت سهام در گذشته و نحوه اصلاح وضعیت فعلی آن متناسب با اطلاعاتی اثر گذار در وضعیت عملیات سودآوری شرکت‌ها برمی گردد.
 
آقابزرگی همچنین به بنیه مالی صندوق‌های تثبیت و توسعه بازار اشاره داشت و گفت: کل این بنیه مالی ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده که نصف ارزش معاملات روزانه بازار است، بنابراین نمی‌توان حساب ویژه‌ای بر این حمایت‌ها باز کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص شک‌های ناخواسته و مسائل روانی وارد شده به بازار‌های مالی نیز اظهار کرد: در این شرایط نیاز به حمایت وجود دارد، اما در حال حاضر، اگر بخواهیم تناسبی در این سطح از اختلاف بین ارزش ذاتی و ارزش روز سهام صورت گیرد، کاری غیر اقتصادی و غیر عاقلانه خواهد بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

شاخص منفی پنهان در ابتکار چند سهم تاثیرگذار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

رشد دلار و تهدید بزرگ بازار‌های موازی

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری پارند در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بیمه سبد سرمایه‌گذاری‌ها با چیدن گلی از هر بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:‌

نمی‌توان بر حمایت صندوق تثبیت حساب کرد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار خرد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
شما بهتره دیگه نظر ندی.بازنشسته شو.مثلا سهام پارس مینو در سال 99 نه تنها رشدی نکرده بلکه 60-70درصد هم افت کرده است.