بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
تغییرات عمده‌ای که از افزایش هزینه‌های مالی نشات گرفت؛

کاهش سود "دسانکو" با نظر حسابرس

صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت تعدیل منفی ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد تا همچنان شاهد عملکرد بسیار ضعیف این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ باشیم.
کد خبر : ۲۲۲۵۰۲

کاهش سود

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که گزارش حسابرسی نشده شرکت سبحان آنکولوژی حاکی از تحقق سود خالصی در حدود ۱۷۵ ریالی به ازای هر سهم بود، صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت تعدیل منفی ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد تا همچنان شاهد عملکرد بسیار ضعیف این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ باشیم.

کاهش سود

شرکت سبحان آنکولوژی در دوره ۱۲ ماهه سال مالی ۱۳۹۸ و بر اساس گزارش حسابرسی شده موفق به کسب سود خالص ۱۳۲ میلیارد ریالی شده که نسبت به گزارش حسابرسی نشده این شرکت کاهشی ۱۸ میلیارد ریالی را نشان می‌دهد که این تغییر عمدتا مربوط به افزایش هزینه‌های مالی است.

بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت بخش عمده‌ افزایش در حدود ۳۲۰ میلیارد ریالی درآمد‌های این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ به دلیل افزایش مقادیر فروش کپسول‌های داخلی بوده و در حالی که در سال ۱۳۹۷ شاهد شناسایی زیان ناخالص از فروش کپسول بودیم، افزایش مقادیر و نرخ‌های فروش این محصول در سال ۱۳۹۸ منجر به تحقق سود ناخالصی ۹۳ میلیارد ریالی برای شرکت از این محصول شد.

کاهش سود

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود محصول اصلی شرکت، ویال بوده و فروش این محصول بخش عمده‌ای از درآمد‌های شرکت را تشکیل می‌دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر