بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفادارو گفت:شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ندارد.
کد خبر : ۲۲۲۵۲۲

عرضه اولیه پخش رازی و راموفارمین در راه است

به گزارش بورس نیوز، رحمان پلیمی مدیرعامل و عضو هیات مدیره درخصوص آخرین وضعیت پذیرش و عرضه سهام شرکت‌های داروسازی دانا، پخش رازی و راموفارمین در بورس اظهارکرد: اقدامات اولیه مبنی بر پذیرش این سه شرکت در حال انجام بوده و پس از تکمیل مراحل قانونی توسط فرابورس در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به عرضه سهام اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع پذیرش شرکت داروسازی دانا در هیات پذیرش در خردادماه سال جاری مطرح شده و دو شرکت دیگر نیز در نوبت جلسه هیات پذیرش هستند. همچنین ارزشیابی سهام شرکت‌های مذکور در حال انجام بوده و ارزش سه شرکت در زمان عرضه منوط به شرایط بازار سرمایه و کشف قیمت انجام شده در تاریخ عرضه خواهد بود.

وی درخصوص آخرین وضعیت اخذ مطالبات شرکت توسعه دارویی رسا افزود: در خصوص پرونده شرکت توسعه دارویی رسا پس از قطعی شدن رای و اعمال ماده ۲ قانون نحوه اجرای محکومیت مالی، متهم پرونده در حال سپری کردن دوران محکومیت بوده و مقرر شد ارزشیابی ملک معرفی شده و یا سایر املاک توسط کارشناس صورت گیرد. اما علیرغم صدور حکم قطعی تاکنون هیچ پیشنهادی درخصوص رد مال و یا معرفی ملک قابل قبول مدنظر محاکم قضایی ارائه نشده و پیگیری‌های لازم به صورت مستمر توسط مدیران حقوقی شرکت‌های تابعه در حال انجام بوده که در صورت به نتیجه رسیدن اثرات مالی آن بر این شرکت از طریق کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفادارو درخصوص برآورد منابع حاصل از واگذاری سهام داروسازی دانا و پخش رازی ادامه داد: براساس کشف قیمت انجام شده و عرضه سهام شرکت‌ها در زمان محقق شده مطابق اساسنامه این شرکت و دستورالعمل سازمان بورس منابع حاصل از واگذاری سهام صرف مخارج سرمایه‌ای، اصلاح ساختار مالی و سرمایه‌گذاری‌های جدید خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو درباره اثر حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی بر سودآوری شرکت‌های تابعه در سال جاری خاطرنشان کرد: تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به نسبت نرخ مصوب احتمالی منجر به افزایش قیمت خرید مواداولیه و انواع محصولات بسته‌بندی خواهد شد که در صورت تصویب نرخ ارز مصوب نسبت به اخذ قیمت‌های جدید محصولات دارویی در سازمان غذاودارو اقدام خواهد شد.

وی درخصوص افزایش نرخ شرکت‌های تابعه بیان کرد: در برخی از شرکت‌های تابعه افزایش نرخ برای برخی محصولات اخذ شده و اثرات آن بر صورت‌های مالی در گزارش‌های ماهانه و سه ماهه شرکت‌ها از طریق سامانه کدال افشا خواهد شد.

پلیمی درباره افزایش حاشیه سود داروسازی دانا در سال مالی ۹۸ نسبت به سال‌های گذشته توضیح داد: افزاشی تعرفه گمرکی واردات دارو‌های مکمل و افزایش نرخ ارز و ممنوعیت واردات منجر به افزایش فروش و افزایش سهم بازار شرکت به ویژه در زمینه دارو‌های مکمل و OTC شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفادارو درباره علت افزایش تولید چشمگیر داروسازی دانا گفت: باتوجه به وجود تقاضای بالا درخصوص محصولات دارویی و مکمل‌های تولیدی این شرکت میزان فروش شرکت مذکور افزایش قابل توجه داشته و با در نظر گرفتن طرح‌های توسعه‌ای در این شرکت تولید محصولات جدید و افزاش فروش در آینده نیز محتمل خواهد بود و گزارش عملکرد سه ماهه این شرکت نیز از طریق کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

عضو هیات مدیره شفادارو در مقایسه شرکت داروسازی دانا با شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: به دلیل وجود خطوط متنوع تولیدی در زمینه محصولات دارویی و انواع مکمل‌ها در شرکت مذکور، شرکت مشابهی در بازار سرمایه برای آن قابل تصور نیست و از نظر تولید برخی از محصولات این شرکت خاص بوده و مورد مشابهی جهت قیاس ندارد.

وی با اشاره به افزایش سرمایه شرکت شفادارو بیان کرد: شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ندارد.

پلیمی بااشاره به عدم عرضه شرکت‌های باارزش غیربورسی و استراتژی مدیران شرکت برای به حداکثر رساندن ثروت صاحبان سهام شرکت و کاهش جاماندگی گفت: درخصوص شرکت‌های بورسی مراحل اخذ پذیرش ارزشگذاری سهام و عرضه در بورس در حال پیگیری بوده است. شرکت‌های بورسی نیز در مدت یک سال گذشته ارزش بازار شرکت‌ها افزایش یافته و سیاست این شرکت در سال جاری حضور فعال دربازار سرمایه و استفاده از ظرفیت‌های این بازار کمک به جهش تولید خواهد بود و در بلندمدت نتایج این اقدامات در بازدهی سهام منعکس خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شفادارو درخصوص خالص ارزش روز دارایی‌های شرکت ادامه داد: خالص ارزش دارایی‌های شرکت‌های بورسی در سامانه کدال و قیمت روز سهام قابل محاسبه بوده و درخصوص شرکت هیا غیربورسی پیش بینی می‌شود با عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه ارزش آن‌ها تا پایان سال مشخص شود.

وی همچنین درباره زمان عرضه اولیه شرکت پخش رازی و شرکت راموفارمین گفت: اقدامات اولیه پذیرش صورت گرفته و همزمان تغییر ماهیت شرکت به سهامی عام مدارک به هیات پذیرش فرابورس ارسال خواهد شد.

پلیمی درخصوص سود خالص شرکت رازی در سال مالی منتهی به ۱۳۹۸ ادامه داد: سود خالص این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ معادل ۱.۵۲۱.۷۰۷ میلیون ریال اعلام شد.

عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری شفادارو درباره مقدار تولید و فروش داروسازی دانا نیز بیان کرد: تولید و فروش این شرکت در حدود ۹.۵۰۰.۰۰۰ میلیون ریال برای سال مالی ۱۳۹۹ برآورد شده است. به طور میانگین حدود ۴۴ درصد از فروش شرکت داروسازی دانا را انواع محصولات مکمل و در حدود ۴۶ درصد OTC تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل شفادارو درخصوص واردات مواد اولیه این شرکت خاطرنشان کرد: مطابق با برآورد صورت گرفته برای سال مالی ۹۹، در حدود ۴۴.۰۰۰.۰۰۰ دلار از ارز موردنیاز شرکت با نرخ ارز مرجع و در حدود ۸.۰۰۰.۰۰۰ دلار نیز با نرخ نیمایی تامین می‌شود که تخصیص ارز موردنظر به صورت مستمر در حال پیگیری است.

وی درباره مقدار تولید و فروش شرکت راموفارمین در سال ۱۳۹۹ گفت: تولید و فروش راموفارمین در حدود ۹۷۰.۰۰۰ میلیون ریال برآورد شد و مواد اولیه وارداتی نیز در سال مالی ۱۳۹۹ برای شرکت مذکور به میزان ۱.۶۰۰.۰۰۰ دلار برآورد می‌شود که تخصیص این میزان ارز نیز در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به دنبال برگزاری مجمع شرکت داروسازی دانا؛

مجمع "ددانا" با محور افزایش نقدینگی

تحویز یک واگذاری بر روی نسخه پزشکی؛

واگذاری سهام "پخش فردوس" به "تهران شیمی"

بورس نیوز گزارش می دهد:

عرضه عمومی سه شرکت داروساز

ارسال نظر