بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

قلدری نقدینگی و صف خرید بر تحلیل‌ها

در این روز‌ها باید بیشتر به این مسئله توجه شود که چه سهمی حامی دارد، روابط بنیادی، تکنیکال و صف‌های خرید و نقدینگی پشت سهم‌ها نقشی تعیین کننده داشته که با بررسی میزان عرضه و تقاضا می‌توان این موضوع را درک کرد.
کد خبر : ۲۲۲۵۹۹
نقش تعیین کننده حامیان بازار/ عاقل یا دیوانه
 
 
 
علی یوسفیان، کارشناس بازار سرمایه در بررسی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت:برخی افراد پیش بینی می‌کردند بعد از رسیدن شاخص به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد، بازار متوقف شود، اما این اتفاق رخ نداده و به نظر می‌رسد عرضه‌ها ادامه پیدا کنند. 

وی ادامه داد: شاخص از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نیز عبور کرد و مشخص شد زور حامیان بازار بیشتر از اینهاست که تصور می‌شد.
 
این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: عرضه‌ها ادامه خواهد داشت و همانطور که در این هفته ۲ روز بازار پرعرضه و یک روز منفی بود، احتمالا هفته آتی به همین شکل ادامه خواهد یافت، فقط باید قدرت حامیان بازار بررسی شود.
 
یوسفیان در معرفی صنایع ارزنده اظهار کرد: در این روز‌ها باید بیشتر به این مسئله توجه شود که چه سهمی حامی دارد، روابط بنیادی، تکنیکال و صف‌های خرید و نقدینگی پشت سهم‌ها نقشی تعیین کننده داشته که با بررسی میزان عرضه و تقاضا می‌توان این موضوع را درک کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: باید دید پشت هر سهم چه خبری در جریان است چرا که اگر سهامدار از تحلیل‌های دیگر در شرایط حال استفاده کند از بازار جا خواهد ماند، صف‌ها اول صبح چیده می‌شود و این به معنی آن است که حامی از پشت سهم کوتاه نمی‌آید.

یوسفیان سهام پالایشی و خودرویی را لیدر‌های هفته دانست و گفت: باید افزایش نرخ دلار و تاثیر یک یا ۲ درصدی آن را نیز در نظر گرفت، اما نکته اصلی حامیان بازار و پول‌های پشت سهام هاست، در حال حاضرقدرت پول و صف بازار تعیین کننده بوده و برخی با قلدری این امر را انجام داده و کوتاه هم نمی‌آیند. 

این کارشناس بازار سرمایه در پایان اظهار کرد: این حالت برمی گردد به اینکه حامیان بازار تا چه حد عاقل و یا دیوانه باشند چرا که نگرانی‌هایی به چشم می‌خورد و برخی افراد از بازار فاصله گرفته اند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

جنگ "عرضه" و "تقاضا" در بورس

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

موج "نقدینگی" در بورس، دلار را غرق می‌کند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

ورود مرتب نقدینگی عامل تُندی شیب صعود

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

پایان اصلاح و برگشت شتابان بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
تازه کجاشو دیدین این بورس قرار بهترین بورس دنیا شه
رفیق
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۴
اینکه بره بالا رو کاری ندارم ولیبوضوح مشخصه که حباب محضه صداش هم بعد از اتمام این دولت در میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
ارزش هرچیزی به عرضه و تقاضا است مثلا طلا چه مصرفی یا فایده ای بیشتر از آهن دارد که اینقدر قیمتی است. بخاطر تقاضای بالای آن به نسبت عرضه آن بهر دلیل است، ضمنا ارزش یک شرکت تولیدی فعال را مثل ارزش حتی طلا هم نمیتوان  سنجید، در این مورد شرکت و صنعت  " ارزش جایگزینی" و "ارزش آفرینی" چه تولید و چه اشتغال مطرح است اگر همین ارزش "واقعی" املاک و ماشین آلات و منابع و نیروی کار انسانی و غیره را هم که حساب کنی باز سالها طول میکشد تا یک شرکت دیگر با همین سرمایه گذاری  به همینجا که هست برسد شاید برای کشوری که تحریم است بسادگی امکانپذیر هم نباشد مثلا شخصی که میرود در نوبت قرعه کشی خودرو  میخرد به این فکر میکند که کارخانه اش ضرر انباشته دارد یا ندارد! بهرحال شرکت در این شرایط کمبود ارزی دارد محصولی را ارائه مینماید که نیاز مردم است، پس ارزشگذاری سهام شرکت هم به این سادگی و با حساب چند عدد رقم ساده نیست.. درثانی آنها که از سوددهی شرکتها میگویند بروند صورتهای مالی شرکتها را ببینند ، حتی در وضعیت بیماری امثال خیلیها فروش و  سود بیشتری هم داشتند و اکثر شرکتها سود انباشته دارند و حتی از این طریق افزایش سرمایه میدهند. تامین مالی و نقدینگی در جریان شرکتها ، البته در میان مدت و بلند مدت ، از سرمایه های کوچک مردم انشاءالله حتما تبعات خیری برای اقتصاد، مردم و کشور خواهد داشت