بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
جذابیتی به نام افزایش سرمایه این شرکت بیمه‌ای؛

پرش ۱۲۶ درصدی ارزش بازار بیمه دی

ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت دستاورد دی با پرش ۱۲۶ درصدی، از ۲۰۲ میلیاردتومان ابتدای سال به ۴۵۷ میلیارد تومان در پایان فصل بهار رسیده است.
کد خبر : ۲۲۲۶۰۱

پرش ۱۲۶ درصدی ارزش بازار بیمه دی

به گزارش بورس‌نیوز، یکی از زیرمجموعه‌های ارزنده شرکت بیمه دی، شرکت سرمایه گذاری دستاورد دی است.

امروز گزارش ۳ ماهه اول این شرکت منتشر شد. طبق این گزارش، ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت دستاورد دی با پرش ۱۲۶ درصدی، از ۲۰۲ میلیاردتومان ابتدای سال به ۴۵۷ میلیارد تومان در پایان فصل بهار رسیده است.

سود حاصل از خرید و فروش سهام در این ۳ ماه به رقم ۸۸ میلیارد تومان رسیده که بسیار چشمگیر است. برای درک بهتر این شاهکار دستاورد دی، بد نیست بدانید کل سود حاصل از خرید و فروش سهام این شرکت در سال ۹۸، حدود ۹۶ میلیارد تومان بوده و حدود ۶ میلیارد تومان هم سود مجامع دریافت شده است.

پرتفوی این شرکت، حالا بسیار بزرگتر از سال ۹۸ شده و با توجه به افزایش معاملات احتمالا شاهد تداوم جهش سودآوری دستاورد دی در ماه‌های بعد خواهیم بود. ضمن اینکه حتی با فرض تکرار همین میزان سود در فصل‌های بعد، دستاورد دی با احتساب سود مجامع شرکت ها، در پایان سال جاری، سودی در حدود ۳۶۰ میلیارد تومان شناسایی خواهدکرد؛ بنابراین می‌توان خوشبین بود شرکت دستاورد دی به ازای هر سهم بانک دی سود تقریبا ۱۴۴ تومانی محقق کند.

البته تمام سود محقق شده توسط دستاورد دی، در مجمع تقسیم نخواهد شد و احتمالا طبق روال قبل، بخشی از این سود، در مجمع تقسیم شده و بعنوان سود نقدی به بیمه دی می‌رسد و مابقی در قالب سود انباشته، در صورت‌های مالی دستاورد دی ثبت شده و در فرآیند سرمایه گذاری‌های دستاورد دی، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. کما اینکه سال گذشته هم دستاورد دی، بخش کمی از سود تحقق یافته را در مجمع تقسیم کرد و مابقی را به حساب سود انباشته انتقال داد.

دستاورد دی، تنها بخشی از ارزندگی بیمه دی را از آن خود کرده و بیمه دی، پتانسیل‌های دیگری هم برای جذب سرمایه گذاران دارد. برنامه این شرکت برای افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها (که چندی قبل بیمه دی در مورد آن شفاف سازی کرد) نیز، عامل دیگری برای جذابیت این سهم ارزنده بیمه‌ای است.

علاوه بر این، بیمه دی به سبب ارتباط با بنیاد شهید و...، مشتریان پر و پا قرصی هم دارد و وجود چنین مشتریانی برای هر شرکت بیمه ای، امتیاز بزرگی است. نسبت P بر E "ودی" در حال حاضر کمتر از ۱۰ بوده و با این شرایط، به نظر می‌رسد در روز‌های آینده، تحرکات جدی در سهم این شرکت ببینیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر