بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به مشق شب اهالی میرداماد و لولو خورخوره ای برای دلالان مسکن و...
کد خبر : ۲۲۲۶۳۷

مشق شب یا گزارشی از میرداماد

 

به گزارش بورس نیوز، اهالی میرداماد خود داعیه دار شفافیت هستند ولی خیلی هم اعتقادی به شفافیت ندارند. عادت دارند مرتب گزارش ندهند، ولی امان از روزی که گزارش دهند‌... چنان عملکردی از خود به نمایش می گذارند که آدمیزاد که هیچ، پرندگان و چرندگان هم بعد از بررسی گزارش آب قند لازم می شوند. در گزارش اخیر اهالی ساختمان میرداماد، نقدینگی رشد ۷.۳ درصدی داشته! حتما می گویید چقدر خوب، همه چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، چندصد درصد رشد کرده و نقدینگی بی نوا، فقط ۷.۳ درصد رشد داشته. ولی طبق حساب و کتاب بعضی ها، در ۳ ماهه اول امسال ۵۰ هزار میلیارد وارد بازار سرمایه شده که البته همین حجم هم، بازار سرمایه ما را به شدت بالا برده؛ و باز هم طبق همان حساب و کتاب ها، با هر فرمولی حساب کنیم امسال حداقل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در اقتصاد ما خلق خواهد شد و با توجه به عدم جذابیت سپرده گذاری در بانک ها، این حجم نقدینگی خلق شده می تواند سیل بزرگی باشد که آرامش را از تمام بازارها بگیرد!

عرضه اولیه پر ماجرای غول سیمانی
عرضه اولیه امروز از آن عرضه اولیه های جذاب و پرماجرا بود. عرضه ای که ۴.۵ میلیون نفر در آن مشارکت داشتند و غول سیمانی در همان بدو ورود چنان ابهتی داشت که نه فقط سامانه معاملات و سیستم کارگزاری ها هنگ کرد؛ بلکه شاپرک هم به خود لرزید! با همین فرمان پیش برویم، عرضه های اولیه آتی ممکن است رعد و برق و قطعی آب و برق هم به همراه داشته باشد. اما چیزی که عجیب است این است که وقتی می دانند عرضه های اولیه، سیستم دائما معیوب شان را می ترکاند، چرا عرضه های اولیه را به بعد از تایم معاملات و یا روزهای پنجشنبه موکول نمی کنند؟
البته باز حرف از اختلال سیستم معاملات شد، باز همه دوستان یک صدا گفتند من نبودم، دستم بود، تقصیر آستینم بود.‌.. طبق معمول حتما تازه واردها مقصرند!


لولو خورخوره ای برای دلالان مسکن
بازار مسکن از ابتدای دولت تدبیر و امید نزدیک به ۶۰۰ درصد رشد داشته! حالا برای کنترل این بازار راهکارهای عجیب و غریبی ارائه شده، از ساخت مسکن ۲۵ متری تا فروش متری مسکن به مردم و... به نظر می رسد پیشنهاددهندگان محترم خودشان هم می دانند که راهکارهایشان چقدر ناشدنی است؛ اما می گویند، بلکه از تب و تاب خریداران کاسته شود!

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اثربخشی بورس مسکن در گرو یک شرط

یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اثربخشی بورس مسکن در گرو یک شرط

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سیاه زاده
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
بورس مسکن خیلی جذاب خواهد بود.