بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
سقف حداکثری نرخ فروش برق بر اساس آخرین مصوبات ابلاغی و اجرا شده از تاریخ ۲۵ اردیبهشت سال جاری، مبلغ ۶۰۰ ریال به ازای هر کیلوات وات ساعت است.
کد خبر : ۲۲۲۷۶۲

فروش تضمینی شوباد

به گزارش بورس‌نیوز، حسین ذهبی مدیرعامل بکهنوج درخصوص میزان ظرفیت این نیروگاه اظهارکرد: ظرفیت برق تولیدی شرکت تولیدی برق ماهتاب کهنوج که مالک دو نیروگاه "کهنوج و شوباد" بوده شامل نیروگاه کهنوج با ظرفیت ۷۵ مگاوات بوده و نیروگاه شوباد که مجموعا یک بلوک سیگل ترکیبی «مشتمل بر دو واحد گازی و یک واحد بخار» به ظرفیت ۴۸۴ مگاوات است.

وی درخصوص میزان تولید برق برای سال جاری و البته سال آتی اشاره داشت و ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، میزان تولید برق در سال ۹۹ حدود ۵ درصد بیش از سال گذشته و برای سال ۱۴۰۰، حدود ۶ درصد بیش از سال ۹۹ خواهد بود.

مدیرعامل "بکهنوج" درخصوص خرید برق توسط وزارت نیرو از نیروگاه‌ها نیز تصریح کرد: نمی‌توان نرخ ثابتی را برای فروش برق در بازار در نظر گرفت، اما سقف حداکثری نرخ فروش برق بر اساس آخرین مصوبات ابلاغی و اجرا شده از تاریخ ۲۵ اردیبهشت سال جاری، مبلغ ۶۰۰ ریال به ازای هر کیلوات وات ساعت است.

ذهبی افزود: نرخ فروش آمادگی برای نیروگاه‌هایی که خروجی آن‌ها در بازار برق به فروش می‌رسد، ثابت و برابر با ۱۸۵ ریال به ازای هر کیلوات ساعت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برق تولید شده در واحد بخار نیروگاه شوباد در حال جاضر و تا اواخر مرداد ۹۹ تحت شرایط فروش تضمینی قرار داشته و پس از آن، در بازار رقابتی برق به فروش می‌رسد که در عمل نرخ‌های فروش تضمینی بیشتر از نرخ‌های فروش در بازار برق است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تجدید ارزیابی دارایی‌ها عاملی برای حبابی شدن سهام شرکت ها؛

زیان سنگین و باورنکردنی "بکهنوج"

نایب رییس سندیکای صنعت برق در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

توجیه رشد سهم‌های نیروگاهی از ۲ منظر

ارسال نظر