بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
شایعات نباشند، رفقا هستند؛

"هسته" در نقش جوکر ...

شاخص که توانسته بوده مرز یک میلیون ۶۴۵ واحدی را لمس کند به ناگهان این هسته بود که اینبار در نقش "جوکر" بازارسرمایه وارد شد و با خنده‌های شیطانی دستی بازار را کشید.
کد خبر : ۲۲۲۷۷۰

به گزارش بورس‌نیوز، امروز درحالی معاملات هفته جاری آغاز شد که نوید بازاری سبزی را داشت و این بازار درحالی رقم خورده بود که روزگذشته خبری بر مالیات بر عایدی سرمایه، حسابی تنش بورسی‌ها را بالا برد و روز جمعه باعث شد که نمایندگان مجلس، سریعا دست به توئیتر شوند.

حال امروز که شاخص توانست به مرز یک میلیون ۶۴۵ واحدی را لمس کرده بود به ناگهان این هسته بود که اینبار در نقش "جوکر" بازارسرمایه وارد شد و با خنده‌های شیطانی دستی بازار را کشید.

آنچیزی که تابلوی بازارسرمایه نشان می‌دهد، اختلاف قیمت‌های پایانی و فعلی کمی غیرمنطقی بوده و به نظر در این فضا هیجانی عمل نباید شود.

بر اساس این گزارش، گویا سهامداران هر گامی که پیش می‌گذارند اگر با این هسته ناقص مواجه شده و اشکالات برطرف نشود، ریسک سیستم معاملات ترسناک‌تر می‌شود.

این اختلال در هسته معاملات، سبب هیجان در معاملات و فشار فروش شده و امیدواریم که اختلاف قیمت پایانی و آخرین معامله که به طرز عجیبی بالاست، برطرف شود.

برپایه این گزارش، شایعاتی درخصوص منفی‌شدن دستوری بازار نیز به گوش رسیده که نقطه سرآغاز آن، ۶صبح روز گذشته بود و با آنکه نمایندگان تکذیب کردند که چرا این را گردن ما می‌اندازید و اصلا چنین چیزی نیست، گویا هسته‌ای که لال است و فقط در گلو می‌پرد بهترین بازیگر اسکار قرمزکردن بازار می‌شود.

در این میان هم کارگزاری‌ها و شبکه‌های بانکی نیز با مشکلاتی همراه شده و کارگزاری‌ها نه‌تنها مشکل سفارش‌گذاری آنها با تداخل همراه بوده و صدای انتقاد سهامداران را بلند کرده بلکه سیستم بانکی کشور نیز با برخی مشکلاتی روبه‌رو شده و برای رفع آن، مسئولان درحال خرید زمان هستند.

شاخص کل تا این لحظه با ۷ هزار و ۶۶۱ واحد سبزپوش بوده، شاخص‌کل را در محدوده یک میلیون و ۶۲۰ هزار واحدی نگاه داشته است.
شاخص کل هم‌وزن، اما جامه قرمز را بر تن کرده و ۹۹۳ واحد منفی است.

نماد‌های "شپنا"، "پارسان"، "رمپنا"، "شتران"، "شبندر"، "وامید" جزو سبز‌های تاثیرگذار بازار هستند و "وبملت"، "ومعادن"، "فخوز"، "همراه"، "وپارس" نیز آن سوی بازار در صف قرمز‌های تاثیرگذار ایستاده‌اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
این همه روز بازار صف خرید بود یک روز صف فروش شدن روضه خوانی ندارد که .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
اصلاح شاخص کاملا طبیعی و منطقی است...و هر صعود نیاز به این اصلاح داره...حداکثر تا دوشنبه روند بازار حتی با سرعت بیشتری صعودی خواهد شد..اگر میخواهید در سود سهیم باشید گول افراد سود جو رو نخورید و تنها کاری که باید بکنید ..فروشنده نباشید..
یاعلی
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
البته که روضه خوانی داره دلار و طلا بالا رفته ولی بورس ریزش اکثر نمادها معلومه مردم را بازی می دهند چطور خشرق و ختوفا منفی ولی خودرو با حقه بازی معامله قطع میشه و بعد از ساعات معاملات باز میشود و با آن حجم مثبت میشخ چرا دستکاری می کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
شاخص بورس همه مقاومتهای مهم عبور کرده و حالا با کمی افت وخیز حداکثر تا ۲ ماه دیگر حداقل به ۲۰۰۰۰۰۰ میرسد و توقفهای روزانه فرصت خرید در صفهای فروش است.
نیاز به کمک
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
لطفا کسانی که میدونن توضیح دهند.
تاریخ منفی شدن مانده سهام در پورتفوی یعنی چه؟
با تشکر.