بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی:

رونمایی از سامانه "دورکار"ها/ خبری برای افراد فاقد رابطه استخدامی

نشست خبری رونمایی از سامانه بیمه تامین اجتماعی برای شاغلین دورکار کسب و کار‌های مجازی برگزار شد.
کد خبر : ۲۲۲۷۷۳

الفت نسب

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، رضا الفت نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی به موضوع بیمه افراد شاغل در فضای دور کار اشاره و اظهار کرد: از سال ٩٧ با ابلاغ آقای نوربخش، مدتی طول کشید تا سامانه هم از سوی اتحادیه کسب و کار و سازمان تامین اجتماعی آماده شود و با تعویق کرونا در نهایت امروز رونمایی شد.

وی ادامه داد: افراد شاغل در فضای دورکار که فاقد رابطه استخدامی با کسب و کار‌های مجازی هستند از سامانه می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند.

الفت‌نسب خاطرنشان کرد: در مرحله اول کسب و کار‌های عضو اتحادیه که شامل ١٧٠٠ کسب و کار است مشمول شده و در قدم بعدی سایر افراد و کسب و کار‌ها می‌توانند استفاده کنند. متقاضیان فرم را پر کرده و با انتخاب شهر، منطقه اداره تامین اجتماعی مدنظر را انتخاب می‌کنند. کد پیگیری بعد از انتخاب به صورت سیستمی برای کسب و کار مربوطه ارسال و تایید یا عدم تایید صورت می‌گیرد.

عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی افزود: نکته اینجاست که در سوابق شخص به عنوان فرد شاغل در فضای مجازی درج شده و به نام اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی این بیمه ثبت می‌شود.

در ادامه نشست، ابراهیم شهابی رئیس اداره تعمیم بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: بعد از معرفی افراد به سازمان تامین اجتماعی، پروسه‌ای جهت شمول باید صورت بگیرد، با معرفی نامه در واحد‌های اجرایی، احراز شرایط اولیه انجام شده و بعد از تایید حائز شرایط بودن، فرد برای گرفتن شماره بیمه و شروع بیمه پردازی به بخش سازمان معرفی می‌شود، همچنین برای بهره مندی مزایای "از کار افتادگی" فرد به کمیسیون پزشکی معرفی می‌شود. لازم به ذکر است نرخ حق بیمه طبق ماده ۲۸ قانونی تامین اجتماعی ۲۷ درصد خواهد بود.

شهابی همچنین به شرایط سنی افراد نیز اشاره وعنوان کرد: افرادی که به صورت غیراجباری وارد می‌شوند باید حداکثر سن ۵۰ سال را داشته و در صورت داشتن سابقه قبلی به حداکثرسن فرد اضافه می‌شود.

رئیس اداره تعمیم بیمه‌های اجتماعی سازمان اجتماعی گفت: افراد می‌توانند دستمزد مبنای حق بیمه را خود انتخاب و براساس آن پرداختی داشته باشند. لازم به ذکر است افراد مشمول قانون کار نبوده و فاقد رابطه مزد بگیری هستند بنابراین مشمول بیمه بیکاری نخواهند شد.

شهابی افزود: بیمه‌های غیراجباری افراد می‌بایست در زمان مراجعه به واحد‌های درمانی باید فرانشیز و سرانه درمان خود را پرداخت کنند، همچنین شاغلین کارگاهی نیز به این شکل از فرانشیز و سرانه درمان معاف هستند.

رئیس اداره تعمیم بیمه‌های اجتماعی سازمان اجتماعی با اشاره به مشکلات جریمه ۵۰۰ میلیون تونانی کافه بازار اظهار کرد: راه حل رفع این مشکل این است که توسط مدیرعامل سازمان به صورت مکتوب ارجاع داده شده، مسائل ترسیم و اسناد نیز ضمیمه شده و به اداره کل مروبط جهت پاسخ ارجاع داده شود.

شهابی در پایان در خصوص رانندگان اسنپ و تپ سی نیز گفت: فرد راننده خدمتی را به جامعه ارائه کرده و هیچ ارتباط مزدگیری برای استفاده شخص از خدمات این بیمه وجود ندارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اتحادیه کسب و کار‌های مجازی گزارش داد:

شکایت ۳۹ درصدی از کسب و کار‌ها به علت "خلف وعده"

با همکاری اتحادیه کسب و کار‌های مجازی رقم خورد: 

پویش تشویق خرید اینترنتی صنایع دستی

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب وکار‌های مجازی؛

سنتی‌ها و آفلاین‌ها و بازاری ۹۸درصدی

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب وکار‌های مجازی مطرح کرد:

نیاز کشور به فرهنگ سازی در حوزه استارتاپی

ارسال نظر