بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک گفت: انتقال گاز خوراک از بندر جاسک به خارک به صرفه نخواهد بود.
کد خبر : ۲۲۲۹۸۹

سرمایه

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا امیرشقاقی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک درخصوص محاسبه نرخ گاز خوراک اظهار کرد: نرخ هر متر مکعب گاز خوراک دریافتی طبق صورت حساب‌های ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری، به ملغ ۱۱.۱۰۱ریال به صورت علی الحساب و براساس نرخ اسفندماه سال۱۳۹۸ در نظر گرفته شده و صورتحساب خردادماه تاکنون دریافت نشده است.

وی درخصوص وضعیت طرح متانول۲ افزود: آخرین وضعیت پروژه متانول ۲ را اینگونه خواند و گفت: اخذ مجوز مجدد طرح از معاون محترم برنامه ریزیز نفت صورت گرفته و کمپرسور‌های اصلی فرایند پروژه از شرکت زیمنس آلمان خریداری شده و به ایران حمل، ترخیص و هم اکنون در انبار‌های مجتمع پتروشیمی خارک مستقر شده اند.

امیرشقاقی تاکید کرد: قرارداد‌های خوراک و سوخت با شرکت گاز استان بوشهر در دی ماه ۱۳۹۷ براساس مجوز برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران که از IGAT۶ در گناوه تامین می‌شود، منعقد شده که میزان گاز طبیعی جهت خوراک حداکثر ۲۰۰.۰۰۰ متر مکعب استاندارد در ساعت و میزان گاز طبیعی جهت سوخت حداکثر ۵۰.۰۰۰ متر مکعب استاندارد در ساعت که مخلوطی از گاز متان و مقدار جزئی ترکیبات دیگر است. اعتبار این پیمان به مدت ۲۵ سال شمسی خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه زمین طرح آماده‌سازی شده که البته بخشی از آن از استحصال دریا به دست آمده است، اضافه کرد: توسعه اسلکه صادراتی درحال انجام بوده و جاده پیرامونی پروژه در حال احداث است و حتی انعقاد قرارداد مهندسی مشاور برای مهندسی خط لوله انتقال گاز از گناوه به خارک انجام شده و طراحی ایستگاه‌های اندازه گیری خوراک و سوخت توسط مهندس مشاور در دست اقدام بوده و با انتخاب مهندس مشاور زیست محیطی، اخذ مجوز از محیط زیست نیز در مراحل پیگیری است.

مدیرعامل "شخارک" تاکید کرد: قرارداد احداث خط لوله آب دریا به محل پروژه منعقد و پیمانکار مشغول انجام آن است.

امیرشفاقی همچنین درخصوص استفاده و تامین خوراک این پتروشیمی، تصریح کرد: انتقال گاز خوراک از بندر جاسک به خارک به صرفه نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک همچنین درباره آخرین نرخ دلاری فروش متانول، پنتان، بوتان و پروپان ادامه داد: آخرین نرخ دلاری فروش این محصولات به شرح جدول زیر است:

سرمایه

امیرشقاقی درخصوص آخرین تراز ارزی شرکت بیان کرد: آخرین تراز ارزی شرکت در صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ اعلام خواهد شد. آخرین نرخ تسعیر ارز در سال جاری نیز حدود ۱۶۷.۰۰۰ ریال است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک درباره افزایش سرمایه گفت: این شرکت برنامه ای بابت افزایش سرمایه ندارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جای خالی فروش داخلی در گزارش این پتروشیمی جزیره‌نشین؛

درآمد‌های "شخارک" ۳۵درصد کاهش را تجربه کرد

مدیرعامل پتروشیمی خارک در گفت‌وگو با بورس نیوز پاسخ داد:

"شخارک"وبدحسابی بدهی ۷۶۱میلیاردی "گاز‌ترش"

مدیرعامل پتروشیمی خارک:

راهکاری برای خاموش نشدن "شخارک"

ارسال نظر