بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
کارشناس بازار سرمایه در یادداشتی برای بورس نیوز تاکید کرد:

توصیه هایی به تازه واردها

بسیار متعجبم که با افزایش ٤٠٠ درصدی بازار مسکن، افزایش ١٠٠ درصدی نرخ دلار و افزایش ٤٠ درصدی مواد اولیه، همچنان افرادی این برتری بازار‌های سرمایه به نسبت بازار‌های موازی را حباب می‌نامند!
کد خبر : ۲۲۳۰۰۱
توصیه هایی به تازه واردها
 
محمد آتشکار کارشناس بازار سرمایه در یادداشتی برای بورس نیوز خطاب به سهامداران تازه وارد نوشت:

دوستان عزیز حتما تا به الان این جمله را بار‌ها شنیده اند که با کسب دانش کافی، وارد هر حرفه‌ای شوید. بنده هم مؤکدا لازم دانستم تا این نکته را مجددا خدمت دوستان گوشزد کنم که حتما قبل از ورود به بازار‌های سرمایه با کسب دانش لازم و همچنین دوری از هیجانی شدن و عجله کردن و البته صبر کافی وارد بازار شوید و صرفا با دید اجمالی و رشد چند ماهه‌ی اخیر بازار اقدام به خرید و فروش سهم نکند.
بسیار متعجبم که با افزایش ٤٠٠ درصدی بازار مسکن، افزایش ١٠٠ درصدی نرخ دلار و افزایش ٤٠ درصدی مواد اولیه، همچنان افرادی این برتری بازار‌های سرمایه به نسبت بازار‌های موازی را حباب می‌نامند!
 
توصیه هایی به تازه واردها

لذا با در نظر گرفتن و رعایت تمام نکات گفته شده، با خیالی راحت و آسوده شروع به سرمایه گذاری و سهام داری کنید و از شایعات و اخبار بدون پایه و اساس غیر از مراجع ذیصلاح و نهاد‌های مالی معتبر دوری کنید.

در خصوص گام‌های خرید سهم، طبق چک لیست تحلیل نموداری و بنیادی پیش روید. ابتدا صنعت‌های بنیادی قوی، وضعیت صورت حساب‌های مالی، دارایی‌های شرکت‌ها و سپس وضعیت تحلیل نموداری یا همان تکنیکالی سهم را بررسی کنید، چرا که بازار عمدتا به حمایت‌ها و مقاومت‌های پیشین خود احترام میگذارد و به اصطلاح در تحلیل نموداری تاریخ تکرار می‌شود.

بررسی‌های کارشناسی شده برآیند نقدینگی حقیقی‌ها به تفکیک صنعت‌های بازار بدین صورت است:
از ابتدای سال جاری شاهد بیشترین ورورد و خروج نقدینگی اشخاص حقیقی به ترتیب در صنعت فراورده‌های نفتی، خودرو، ساختمان و بانک‌ها و موسسات اعتباری و مالی و همچنین شاهد کمترین ورود و خروج نقدینگی اشخاص حقیقی در صنعت‌های سرمایه گذاری، محصولات غذایی، صنعت ماشین آلات بوده ایم.
 
صنعت پر پتانسیل بازار سرمایه 
در این میان صنعت شرکت‌های سرمایه گذاری پتانسیل بسیار بالایی در میان دیگر رقبا دارند که در این گزارش به دلایل آن می‌پردازیم.
نکته اول با توجه به صورت‌های مالی شفاف همچنین رویکرد‌ها و مدیریت‌های قوی و تیم‌های تحلیل مستعد شرکت‌های سرمایه گذاری مزید بر علت شده که این شرکت‌ها دارای پورتفو‌ها یا همان سبد‌های سهام درخشان و ایده آلی باشند بهتر است بدانید که شرکت‌های سرمایه گذاری مالک و سهام دار هلدینگ‌ها و شرکت‌های ارزشمندی در کشور هستند. این شرکت‌ها اعم از تولیدی ها، دارویی‌ها و پتروشیمی که فعالیت خوبی را در کشور و یا حتی خارج از کشور دارند.
نکته دوم آنکه شرکت‌های سرمایه گذاری کمترین رشد قیمتی را نسبت به دیگر گروه‌ها و رقبای خود دارند و تا به الان شاید حتی نیمه راه را هم طی نکرده اند همچنین از ارزش ذاتی خود فاصله زیادی دارند. نسبت p/e پایین این صنعت‌ها و ارزش ذاتی بالای این سهم‌ها خود نکته‌ی قابل تاملی است.
نکته سوم با توجه به رشد کمتر این نماد‌ها و به اصطلاح نماد‌های کشف نشده، این شرکت‌ها توسط تجدید ارزش از محل‌های مختلف انباشته شده و یا حتی دارایی‌های املاک و مستقلات آن‌ها به راحتی می‌تواند افزایش سرمایه بدهند چرا که سالهاست که تجدید ارزیابی و ارزش گذاری نشده اند و همچنان گاهاً به ارزش همان دلار ۴ و ۵ هزار تومانی عرضه می‌شوند و فاصله زیادی با نرخ دلار فعلی دارند، که این تجدید ارزیابی‌ها می‌تواند اخبار اقتصادی و فاندمنتالی ایده آلی برای شوک جدید به این شرکت‌ها محسوب می‌شوند.

در نهایت توصیه به استقبال و سهام داری روز افزون ملت شریف ایران همچنین حمایت از شرکت‌های مستعد رشد داخلی که گا‌ها برتر از رقبای خارجی خود فعالیت میکنند و با نیم نگاهی بیشتر توسط مسئولان را داریم که در این شرایط اقتصاد مقاومتی تلالو پیشرفت باشیم و هر یک از نهاد‌های مالی و اقتصادی خرد و کلان بعنوان یک چریک اقتصادی کمک حال رونق تولید و تنومند شدن زنجیر اقتصادی کشور عزیزمان باشند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

مقاومت‌های زیاد درمقابل شاخص

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سیگنال ناظر به بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نوبت بازی دلاری هاست!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

حرکت یکپارچه بازار بدون لیدر

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
چرا تعجب میکنید همه میدانن حباب گویان همان دلالهای بازار های رقیبند مگر شک هم دارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
بدبختی همین است که بورس همیشه تو سر یخور بوده و مظلوم شما سری به قیمتهای سهام دهه 70 بزنید که از قیمتهای فعلی بیشتر بوده یک نمونه اش سهام شتران که قیمت هر سهم ان 10سال پیش 120هزار تومان بوده با سود و افزایش سرمایه هایش ارزش ان به 10هزار تومان نمی رسد هر کی حباب حباب میکند برایش کارشناسی کنید بفهمید از کدام بازار سنگ پرانی می کند اهالی بازار سرمایه گوش ندهند به این حرفهای الکی و بیسوادانه اینها کارشان تخریب بازار است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
مقصر خود اهالی بازار سرمایه هستن با این حجم مبنای بی خودی جلوی رشد شاخص رو گرفته اگر حجم مبنا را برداریم قیمتها تازه به قیمت اصلی خودشان خواهد رسید نه اینکه تا بازار کمی رشد میکنه میگن اصلاح و استراحت برای دوزار نوسان کل بازار و خراب میکنیم و عد های هم حباب حباب راه میاندازن برای اینکه بازار سرمایه مدیریت درستی نمی شود قیمتها در بورس باید بسیار شفاف باشد ولی در بازار های دیگرنه خبری از شفافیت است و حباب هم که بیداد می کند دیمی و من داروری قیمتها بالا میرود تحلیل های الکی در بازار های را مجاور زیاد است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
مسخره بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
بسیارخوب