بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
لازم است صورت‌های مالی و زیرساخت‌های مورد نیاز برای انجام این امر آماده شوند، پیش بینی می‌شود بعد از ورود پتروشیمی بندر امام به بورس، پتروشیمی کارون وارد بازار سرمایه شود. 
کد خبر : ۲۲۳۰۹۱
تامین نیاز ۱۰۰ درصدی کشور به MDI
 
 
به گزارش خبرنگار بورس نیوز، علیرضا صدیقی زاده،مدیرعامل پتروشیمی کارون، هدف از تشکیل این شرکت را جلوگیری از خام فروشی در صنعت پتروشیمی عنوان و اظهار کرد: با تکمیل زنجیره ارزش و راه اندازی خط MDI، فرآیند‌های این شرکت به مرحله تکمیل می‌رسد. 

مدیرعامل پتروشیمی کارون در خصوص حادثه اخیر این پتروشیمی تصریح کرد:تامین کلر منطقه یکی از کار‌های جدید در ایران بوده که جابه جایی کلر از طریق کپسول در این شرکت با متد‌های روز دنیا اجرایی شد اما؛ پیش تخلیه مخزن تانکر در ساعت نامناسب (۱۵ عصر گرمترین ساعت روز) انجام شده و بهتر بود در غروب یا ابتدای صبح این امر صورت می‌گرفت که متاسفانه حادثه رخ داد. 

وی ادامه داد: با سیستم‌های واکنش سریع تعبیه شده در منطقه و هماهنگی، سریعا برای رفع مشکل اقدام شد. میزان نشتی این حادثه یک دقیقه بوده و ۳۰ دقیقه بعد نیز اثرات ناشی از نشست جمع شد.

صدیقی زاده اتفاقات این چنینی در محدوده واحد‌هایی که کلر مصرف می‌کنند را طبیعی و یک خطای انسانی عنوان کرد.

مدیرعامل پتروشیمی کارون همچنین در خصوص تولید این شرکت اظهار کرد: تولید مجتمع با رفع تنگنا‌ها در سه ماهه ابتدایی سال ۹۹، ۹۰ درصد تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: MDI نیز به لحاظ کیفیت طی سال ۹۸ در حالت تولید آزمایشی قرار داشت که در سال ۹۹، موفق شدیم این محصول را با کیفیت مناسب قابل رقابت جهانی به بازار عرضه کنیم.

صدیقی زاده شرکت پتروشیمی کارون را در تامین خوراک وابسته به شرکت‌های مختلف دانست و گفت: وابستگی‌ها مانع از رسیدن شرکت به ظرفیت اسمی خود می‌شود، بنابراین تصمیم بر فراهم کردن یک پروژه تکمیلی در جهت خوراک هیدروژن و منوکسیدکربن گرفته شد تا افزایش تولید ۳۰ تا ۳۵ درصدی را در تولید داشته باشیم. 

وی افزود: همچنین براساس استراتژی هلدینگ خلیج فارس، طرح پروژه HYCO تعریف شده که هدف آن تولید خوراک هیدروژن و منوکسید کربن برای بیرون آمدن از وابستگی است. میزان سرمایه گذاری بر این پروژه ۵۰ میلیون یورو بوده وطبق برنامه ریزی در زمستان ۱۴۰۰ افتتاح و به پایداری تولید خواهد رسید. 

مدیرعامل پتروشیمی کارون در رابطه با ورود این شرکت به بورس تصریح کرد: لازم است صورت‌های مالی و زیرساخت‌های مورد نیاز برای انجام این امر آماده شوند، پیش بینی می‌شود بعد از ورود پتروشیمی بندر امام به بورس، پتروشیمی کارون وارد بازار سرمایه شود. 

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های خاص بورس، شرکت پتروشیمی کارون در سال ۱۴۰۰ در لیست شرکت‌های عرضه شونده از سوی هلدینگ خلیج فارس به بازار سرمایه قرار بگیرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پاسخ جمعی از مدیران صنعت پتروشیمی به نامه مدیر سابق و معترض:

به جای نفرت پراکنی و طرح ادعا‌های غلط، به همکاران خود احترام بگذارید

مدیر مجتمع پتروشیمی فن آوران خبر داد:

رشد ۴۰ درصدی تولید اسید استیک و منواکسیدکربن "شفن"

مدیرعامل پتروشیمی فن آوران در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

افزایش تولید ۳.۷درصدی متانول "شفن"

مدیرعامل پتروشیمی کارون در کنفرانس مجازی عنوان کرد:

افزایش تولید روزانه ۱۰۰هزار تن آب‌ژاول در شرایط بحران

ارسال نظر