بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۱۷ تیر ۱۳۹۹)

پر بازده ترین ها و کم بازده ترین های هفته

بیشترین بازدهی سالیانه صندوق‌های در سهم مربوط به صندوق‌های ارزش کاوان، نقش جهان و بورسیران به ترتیب با ۸۶۹، ۷۸۶ و ۶۷۱ درصد بوده است.
کد خبر : ۲۲۳۱۶۴
پر بازده ترین ها و کم بازده ترین های هفته

بورس نیوز در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

پر بازده ترین ها و کم بازده ترین های هفته
پر بازده ترین ها و کم بازده ترین های هفته
پر بازده ترین ها و کم بازده ترین های هفته

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به بیش از ۵۰۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است که نسبت به هفته قبل در حدود ۶۶ هزار میلیارد ریال افزایش را نشان می‌دهد. در این هفته شاهد حضور سرمایه گذاران جدید در صندوق‌های در سهام و تزریق سرمایه گذاری جدید به مبلغ ۲۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریالی هستیم. ارزش آورده‌های جدید سرمایه گذاران در هفته گذشته را می‌توان یکی از بیشترین افزایش ارزش‌ها در صندوق‌های سهامی عنوان کرد.

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در پایان روز سه شنبه ۱۷ تیر ماه به ۵۰۶ هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال رسید. میزان سرمایه گذاری‌های جدید در این هفته به ۲۲ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به هفته قبل از آن رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. بیشترین تزریق نقدینگی و سرمایه گذاری جدید در هفته قبل مربوط به صندوق امید توسعه با ۲.۸۹۰ میلیارد ریال بوده است. پس از این صندوق، صندوق‌های نقش جهان و ثروت آفرین تمدن به ترتیب با ۲.۵۰۹ و ۲.۲۲۹ میلیارد ریال بیشترین جذب سرمایه را داشته اند. همچنین صندوق‌های سپهر اول کارگزاری بانک صادرات، صندوق مشترک بورسیران و صندوق قابل معامله تدبیرگران فردا با خروج سرمایه به ترتیب با مبالغ ۳۸، ۲۸۶ و ۱۵۶ میلیارد ریال همراه بوده اند.
بیشترین ارزش صندوق‌های سهامی مربوط به صندوق مشترک پیشرو با ۳۷.۴۰۲ میلیارد ریال است. پس از آن صندوق‌های امید توسعه و ارزش کاوان آینده قرار دارند که به ترتیب در پایان هفته ۳۰.۹۳۱ و ۲۸.۸۸۱ میلیارد ریال ارزش خالص دارایی‌های آن‌ها بوده است.
بیشترین بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی مربوط به صندوق مشترک یکم آبان با ۱۹.۷ درصد، صندوق اندیشه خبرگان سهام با ۱۸.۸ درصد بازدهی و صندوق مشترک نوین پایدار با ۱۶ درصد بازدهی بوده است. کمترین بازدهی هفتگی را نیز صندوق‌های قابل معامله سروسودمند، هستی بخش آگاه و افق با ۳.۷، ۵ و ۵.۶ درصد ثبت کردند.
در حالی که متوسط بازدهی بازار بر اساس معیار شاخص کل در هفته منتهی به ۱۷ تیر ماه امسال به ۱۳ درصد و بر اساس معیار شاخص کل هم وزن به ۶.۶ درصد رسیده است، میانگین بازدهی صندوق‌های در سهم به ۱۰.۵ درصد رسیده است. تنها ۱۲ صندوق بازدهی بیشتر از ۱۳ درصدی را در هفته قبل ثبت کرده اند.

بیشترین بازدهی سالیانه صندوق‌های در سهم مربوط به صندوق‌های ارزش کاوان، نقش جهان و بورسیران به ترتیب با ۸۶۹، ۷۸۶ و ۶۷۱ درصد بوده است. این در حالی است که بازدهی یک ساله بازار بر اساس معیار شاخص کل معادل ۶۸۷ درصد و بر اساس شاخص کل هم وزن ۶۰۷ درصد بوده است. میانگین ساده بازدهی صندوق‌های در سهم معادل ۵۳۶ درصد است. تنها ۲ صندوق بازدهی بیشتر از ۶۸۷ درصدی را ثبت کرده اند و همچنین تنها ۱۰ صندوق بازدهی بیشتر از ۶۰۷ درصد را ثبت کرده اند. به این ترتیب مشاهده می‌گردد که صندوق‌ها عمدتا نتواسته اند بازدهی بازار را محقق کنند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به عملکرد صندوق درآمد ثابت گنجینه الماس بیمه دی؛

بازدهی ۸۸ درصدی صندوق در یک سال گذشته

مدیرعامل شرکت سبدگردان کوروش در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

حمایت شدید دولت از ETF بعدی ...

ارسال نظر