بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
معیار‌های سرمایه گذاری زیر سوال رفت؛

افت مجدد سود "شپنا" اینبار در گزارش حسابرسی شده

کاهش قیمت جهانی نفت و افت چشمگیر مبالغ موجودی انتهای دوره از مهترین دلایل کاهش چشمگیر سودآوری این شرکت در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال مالی گذشته است.
کد خبر : ۲۲۳۱۸۰

معیار‌های سرمایه گذاری زیر سوال رفته است

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که در روز چهارشنبه شاهد تشکیل صف خرید مجدد در نماد "شپنا" آن هم پس از رشد بیش از ۲۰۰ درصدی قیمت سهام این شرکت در کمتر از ۲ ماه بودیم، صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت نیز حاکی از کاهش مجدد سود خالص سال ۱۳۹۸ توسط حسابرس است.

اینکه چگونه شاهد رشد نگران کننده قیمت سهام شرکت پالایشگاه اصفهان با تعدیل منفی بیش از ۴۴ درصدی سودآوری در مقایسه با سال ۱۳۹۷ و البته اذعان چندباره عدم تمایل سهامداران به افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی این شرکت در ماه‌های اخیر می‌باشیم، سوالی است که تنها می‌توان از سرمایه گذاران این روز‌های بازار سهام و البته معیار‌های سرمایه گذاری آن‌ها پرسید.

معیار‌های سرمایه گذاری زیر سوال رفته است

کاهش قیمت جهانی نفت و افت چشمگیر مبالغ موجودی انتهای دوره از مهترین دلایل کاهش چشمگیر سودآوری این شرکت در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال مالی گذشته بوده و به نظر می‌رسد با توجه به قیمت‌های در حدود ۴۰ دلاری نفت جهانی شاهد گزارش های ضعیف و ناامیدکننده‌ای از این شرکت در سه ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ باشیم.

معیار‌های سرمایه گذاری زیر سوال رفته است

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
افت ۳.۵ درصدی نرخ‌ها در نتیجه رقابت قیمتی مشتریان؛

 رشد بیش از ۵ درصدی نرخ فروش لوب کات سبک "شپنا"

آیا شاهد عقب‌نشینی سهامداران خواهیم بود؟

شناسایی زیان‌های ناخالص در گزارش "شپنا"

تمام وکیوم‌باتوم این پالایشگاه، فروش رفت؛

رشد ۴ درصدی نرخ فروش محصولات "شپنا"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
تحلیل دیگه مرد //شما هم یه سر به کدال بزن گفته میخوایم افزایش سرمایه بدیم /گرچه دیگه کم کم داره به قیمت نهایی نزدیک میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
بعید بود این خبر ونشر بدین قبل اینکه کدال و بخونی سردبیر جان.... توی سوالات و هم میدیدی زده بود که افزایش سرمایه داریم. در حال حساب رسی اونم از تجدید....
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
نگارنده محترم... لطفا کمی اطلاعاتت را بروز کن... در همین هفته ایی که گذشن شپنا برای کنفرانس 50% بسته شد و مهمترین سئوالی که ازش پرسیده شد افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی بود که پاسخ مثبت ارائه شد و جواب مثبت و در حال انجام داده شد.
بورس نیوز گرامی اگه قصد خرید شپنا داری اصلا روش خوبی را برای تخریب و ورود به سهم انتخاب نکردید... شپنا افزایش سرمایه سنگینی خواهد داد و قیمت 10 تومنی را هم خواهد دید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۴
یه مشت لوک لنگ و بی سواد جمع شدن تو این مجله .....
همین کم سوادی مثلا تحلیلگرای شماست که هر روز داره شما رو به رتبه های پایین تر میکشونه!
عمو برو چشمات رو باز تر کن کدال رو بخون ببین تو آخرین شفاف سازی چی نوشته در مورد تجدید ارزیابی!!
بعدشم اونقدر بی سوادی که هنوز نفهیدی این 1000 میلیاردی که هر روز برای شپنا صف میبنده بخاطر سود دوزاری شرکت یا قیمت نفت و وکیوم باتوم و این مزخرفات نیست؟؟؟
عجب بورس بازایی داریم ما... شما رو باید ببرن تو والستریت ژورنال ...حیفین بخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
من نمی دونم اون حرفه ای ها که بورس نیوز رو تمسخر می کنن تعریفشون از تجدید ارزیابی چیه؟؟؟ جوری میگن تجدید ارزیابی انگار دارن افزایش سرمایه از طریق انباشته قانونی میگن. دوستان قبل از اینکه خوشحال از تجدید ارزیابی باشید برید چرا های تجدید ارزیابی رو بخونید که یکی دلیلش جلو گیری از ورشکستگیه و درکل بگم تجدید ارزیابی هیچ چیز رو تغییر نمی کنه فقط خیلی چیزها رو می پوشونه
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
بعضیا واقعا بی سوادن هر جا صف خرید هست حضور دارن و بعضیا هم روی موج سوار میشن این رشد یک رانته و یک موج که بلای جان آخرین زنجیره شپنا خواهد شد