بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

دامنه نوسان ۱۰ درصدی به نفع بازار صف نشین

شنیده‌ها حاکی از این است که بازار برتر بورس با دامنه نوسان ۱۰ درصدی از ابتدای مرداد ماه راه اندازی خواهد شد.
کد خبر : ۲۲۳۳۰۵
دامنه نوسان ۱۰ درصدی به نفع بازار صف نشین
 
 
احمد اشتیاقی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در این رابطه به بورس نیوز گفت: این موضوع سال گذشته، در دستور کار هئیت مدیره شرکت بورس مصوب و مقرر بود از دی ماه ۹۸ نیز اجرایی شود. 

وی ادامه داد: به دلیل رشد شتابان بورس و رسیدن دامنه نوسان به ۲ درصد، با وجود انجام شدن تمام کار‌های اجرایی از این تصمیم صرف نظر شده و تاکنون نیز معلق مانده است.
 
این کارشناس بازار سرمایه از عادت صف نشینی بورس سخن گفت و اظهار کرد: برای اینکه به طور مستمر این امر برطرف شده و سهام به قیمت تعادلی برسد، اجرای این روش الزامی است. تاکنون ۱۰ سهم از جمله "خودرو"، "خساپا"، "فولاد"، "فارس"، "وتجارت"، "شستا"، "شپنا"، "سپاها"، "دزهراوی" و "فملی" انتخاب شده و قرار است به تدریج ۵۰ شرکت برتر با ویژگی‌های مورد تایید هیئت مدیره بورس مشمول این امر شوند.
 
اشتیاقی اجرای این طرح را بسیار خوب دانست و گفت: تحلیل جایگاه خود را از دست داده و فقط قاعده صف‌نشینی آیتم خرید برای سرمایه گذاران به حساب می‌آید. 

وی ادامه داد: با رسیدن دامنه نوسان به ۱۰ درصد، خرید با فکر بیشتر بیشتری صورت گرفته و بازار به سمت و سوی تحلیل می‌رود.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در پایان اضافه کرد: زمانی که بازار به حالت تعادلی و تحلیل خویش نرسد ممکن است این عدد سقف ۱۵ و نهایتا ۲۰ درصدی را نیز تجربه کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و گو با بورس نیوز مطرح کرد: 

پتروشیمی‌ها در اصلاح

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

آغاز پذیره نویسی ETF بعدی از اواخر مرداد 

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

سایه نگرانی از سهام عدالت بر معاملات بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا سهرابی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
واقعا عالیه این پیشنهاد

خسته کننده بود شرایط بازار آخه یه ماه هر روز یه سهمی صف خرید باشه اونم بدون هیچ نوسانی اولا یسری ها که سرخطی می زنن سود سرشاری واسه اونا داره برای بقیه بازار فرصت خرید رو می گیره و سهمم خیلی هیجانی بالا می ره

ولی با این تصمیم واقعا نرمال میشه بازار

تبریک به سهامداران بزرگ وتجارت
مهدی
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
دوست عزیز. بنظر من شرایط برای اونایی که رانت سرخطی دارن تغییری نمیکنه و حتی بهترم میشه. توی این بازار هیجانی میتونن به جای ۵ درصد ده درصد روزی سود کنن. ولی از اون طرف کسایی هستن که رانت سهامدار درصدی دارن و نوسانگیری میکنن. باور بفرمایید با نوسانگیری یک عده ی کم، عده ی زیادی از سهامداران خرد زیان خواهند کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
سود بانک رو کم کردن حالا رسیدن به بورس که سود اینو کم کنن. اینم از دولت
بهزاد معینی
Germany
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و مدیرعامل بورس تهران ، راه اندازی تابلو برتر با حضور ۱۰ شرکت بزرگ و از اول مرداد را رد کردند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی بورس تهران از حدود دو سال گذشته ، طرحی برای راه اندازی تابلو برتر پیشنهاد داده که امروز برخی رسانه ها از اجرای این پیشنهاد با حضور 10 شرکت بزرگ مانند ملی مس، ایران خودرو ، سایپا ، فولاد مبارکه ، شستا، بانک تجارت ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و... آن هم با دامنه نوسان 10 درصدی خبر دادند اما مدیرعامل بورس تهران و مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس این موضوع را رد کردند.

در این رابطه محسن خدابخش به بورس پرس تاکید کرد : این موضوع در اوایل حضور صحرایی در مدیریت بورس تهران ، مطرح شده بود که همان زمان هم مورد موافقت سازمان بورس قرار نگرفت. از آن زمان تاکنون هم طرح و پیشنهادی برای راه اندازی تابلو برتر ارایه نشده است . بنابراین خبر مربوطه ، شایعه بوده و تکذیب می شود .

علی صحرایی هم به سنا گفت : هنوز هیچی تصمیمی در خصوص راه اندازی بازار برتر گرفته نشده است.
مهدی
France
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
خواهشا در مورد عواقب همچنین تصمیمی در اینچنین بازار بدون تحلیل و هیجانی بیشتر دقت کنین. مخصوصا اینکه یک سری افراد وابسته به حقوقی ها در همین بازار با دامنه نوسان ۵ درصدی، پیوسته در حال نوسان گیری هستند. تصمیم جایگزینی که میتونه کمک کنه بنظرم کم کردن حجم مبنا میتونه باشه.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
نوش جان نوسانگیرا و رانت خورا:)
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
این خبر شایعست و جای تاسف داره که مدیر عامل یک کارگزاری بر اساس شایعات مصاحبه میکنند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
اگر به طرح اجراکن اگر به مزاج سهامدران خوش نیاید ضرر کنن بازار واکنش منفی میده
ناشناس
Germany
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
در اکثر معاملات بر اساس حراج در بورس های جهان این دامنه محدود کننده وجود ندارد . "عدم وجود" این دامنه از وجود هر درصدی بهتر است. و سبب روان شدن معاملات و راحت شدن و جوابگویی تحلیل‌های تکنیکال در بازار میشود. هر عاملی مانع عرضه و تقاضا طبیعی بازار شود خوب نیست
ا رسلان دولتخواه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
با سلام سیستم معاملاتی بورس وکارگزاریها رااصلاح کنند ودر بازار دستکاری واختلال ایجاد نکنند مصابحه های آنچنانی نکنندبازار درمسیر صحیح حرکت کند وبازار زرد ونارنجی وقرمز را اصلاح و۵ د رصدی کننددرست میشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
دامنه نوسان همانند طلا باید حذف بشه