بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
مدیر سرمایه گذاری شرکت سبدگردان آگاه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تازه‌واردها نگران منفی‌ها شدند ...

اعمال محدودیت در روند معاملات بازارها، هیجان مردم را بیشتر خواهد کرد.
کد خبر : ۲۲۳۳۹۳

روی یک بازار، متمرکز نشوید

به گزارش بورس نیوز، اگرچه شاخص بورس با رنگ سبز به کار خود پایان داد؛ ولی فشار فروش در بسیاری از نماد‌های بازار محسوس بود. این منفی‌ها به خصوص برای تازه وارد‌هایی که اخیرا اقدام به خرید سهام کرده اند و با این منفی‌ها وارد فاز زیان شده اند، نگران کننده است.

بورس تهران در حالی منفی شده که دلار شیب صعودی دارد و امروز صرافی ملی هر دلار آمریکا را ۲۲۷۵۰ تومان به فروش می‌رساند. از سوی دیگر مجلسی‌ها سفت و سخت از وضع مالیات بر بازار خودرو و مسکن خبر می‌دهند.

مهرزاد منتظری مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان آگاه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازارسرمایه بیان‌کرد: بازارسرمایه در شرایط مبهمی به سر می‌برد و پیش‌بینی روند آتی بسیار دشوار بوده اما؛ در سال‌های گذشته، معمولا بازارسرمایه، بازاری پیشرو نبود و بعد از بازار‌های ارز و طلا و مسکن حرکت می‌کرد و در حال حاضر سایر بازار‌ها محدود شده و بازار سرمایه تحت تاثیر محدودیت سایر بازار‌ها و ورود نقدینگی رشد کرده است.

وی ادامه داد: ایجاد محدودیت در بازار‌های مختلف، مشکلات اقتصادی ما را مرتفع نخواهد کرد. تنها راه برقراری آرامش در بازار‌های مالی، کاهش انتظارات تورمی است. البته این حجم از نقدینگی، به راحتی قابل کنترل نیست و در صورتی می‌توان به مهار نقدینگی و کنترل بازار‌ها امید داشت که سود سپرده‌های بانکی، جذاب شود و نقدینگی مسیر بانک‌ها را در پیش بگیرد. در غیر این صورت، نقدینگی راهی جز ورود به بازار‌های مختلف ندارد و نمیتوان راه بازار‌های مختلف از جمله مسکن و ارز و طلا را مسدود کرد.

مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان آگاه افزود: واقعیت این است که در حال حاضر بازارسرمایه، بازار گرانی است و سرمایه‌گذاری در این بازار، بدون ریسک نیست؛ ولی نمی‌توان به مردم توصیه کرد وارد این بازار نشوند؛ چراکه با موج نقدینگی، این بازار هم روند صعودی دارد و فعلا هم دولت اقدام خاصی در راستای کنترل بازار سرمایه انجام نداده است. البته دستور افزایش شناوری سهم‌ها صادر شده، ولی اعمال محدودیت در روند معاملات بازارها، هیجان مردم را بیشتر خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در توصیه به سهامداران خصوصا تازه‌وارد‌ها گفت: بهترین راهکار برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری‌ها، متنوع ساختن سبد سرمایه‌گذاری‌ها است؛ بهتر است مردم عادی اقدام به سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار نکنند و از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری اقدام به ورود به این بازار کنند. برای سرمایه گذاری از طریق برخی صندوق‌های سرمایه گذاری، نیازی به اخذ کد بورسی هم نیست و با یک مرحله مراجعه و احراز هویت، امکان صدور یونیت‌های سرمایه گذاری وجود دارد و در خرید و فروش‌های بعدی هم نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کردند:

سمت‌و‌سوی بازارسرمایه در هفته آتی

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خنجر از پشت به بهانه حمایت از بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

آزادسازی "سهام عدالت" و آثار روانی ...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
الان میگی؟ الان که همه از نظر خودشان خبره بازار شدند و فکر می کنند اومدند داخل قمارخونه که با یک عطسه میرن توی صف خرید و فروش . الان مگه میشه به این افراد تازه جدید بفهمانی که بازار همیشه سبز نیست و منفی ها داره؟ الان اینها با یک روز منفی میگن که دیگه این بازار جای موندن نیست و باید فلنگ بست . اینها را باید اون موقعی که دولت تبلیغ بورس را می کرد و مردم رو هل میداد سمت بورس می گفتید. نه الان. بدون اینکه زمینه اش فراهم باشه مردم رو تشویق به بورس کردند . اون از وضع اموش ها و اون از وضع سامانه ها و اون از وضع نقدینگی تولید شده و ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
چرافروی هی منفی میخوره در صورتی که روی تو دنیا گرون شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
همه اینها بخاطر حمایت دولت از چند تا شرکت شاخص ساز ه
کاش بورس به روال سابقش برگرده
ناشناس
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴
در اصل بازار دست سهامدار است و هر چه سهامدار معامله کند همان است خوبی بورس به هممین است الان بازار عمق خوبی پیدا کرده و بهتر هم میشود افراد تازه وارد هم کم کم تجربه پیدا میکنند و بورس روزبروز بهتر میشود
بهرام
Germany
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۰
با سپاس از بورس نیوز از معدود رسانه واقعی تخصصی و بیطرف بورس،
اکثرا کارشناسان خوب و باسوادی را دعوت میکنید که همه جنبه های بازار را مطرح و تحلیل میکنند که نشانه تجربه شما در امر رسانه و انتخاب افراد برای نظرخواهی است . باز هم تشکر.
فقط قلم یا فونت صفحات وب سایتتان کمی ریز و نامناسب است بخصوص برای موبایل امیدوارم آنرا تصحیح نمایید تا کاربران بهتر از مطالب مفیدتان استفاده کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
عجب کارشناسی.واقعاً باید به این اساتیدباید تریبون داد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۶
تازه واردها کم کم تجربه و آموزش می بینند و متوجه میشوند دید بلند مدت و صبوری در بورس باید داشت در نوسانات کوچک بازار نباید هیجانی کار کرد وگرنه میبینند فقط آخر پول تو جیب کارگزاری کردند. باید هم صبوری داشته باشند و هم هوشیاری در معاملات