بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
تفاهم‌نامه همکاری به ارزش بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان میان شرکت تایدواتر خاورمیانه و راه آهن جمهوری اسلامی به منظور توسعه حمل و نقل ریلی غلات از بنادر جنوبی کشور به مرکز لجستیک آپرین با حضور وزیر راه و شهرسازی منعقد شد.
کد خبر : ۲۲۳۴۳۰

به گزارش بورس نیوز،  در مراسمی که در سالن غدیر شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برگزار گردید، تفاهم‌نامه همکاری میان سعید رسولی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی و حسین زارعی، مدیر عمل شرکت تایدواتر خاورمیانه به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه مواردی همچون ایجاد و راه اندازی پایانه غلات در مرکز لجستیک آپرین واقع در جنوب غربی تهران از طریق ساخت سیلو به ظرفیت ۳۵۰ هزار تن، ایجاد و راه اندازی سیلوی غلات به ظرفیت ۱۸۰ هزار تن در بندر امام و ۱۵۰ هزار تن در بندر شهید رجایی، سرمایه‌گذاری و ساخت و خرید ۶۰۰ دستگاه واگن ویژه حمل غلات و همچنین تکمیل شبکه ریلی در بنادر امام خمینی و شهید رجایی جهت حمل یکسره غلات را در بر می‌گیرد.

حسین زارعی، مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه، در این مراسم ضمن اشاره به سابقه بیش از ۵۰ ساله تایدواتر خاورمیانه و جایگاه نخست این شرکت در ارائه خدمات بندری و لجستیکی اظهار کرد که در زمینه تفاهم‌نامه مذکور مطالعات جامعی در ماه‌های اخیر صورت گرفته و انعقاد این تفاهم‌نامه برای شرکت تایدواتر و سهامدارانش رویداد بسیار با اهمیتی قلمداد می‌شود.

زارعی ضمن اشاره به اینکه پروژه توسعه حمل و نقل ریلی غلات از بنادر به مرکز لجستیک آپرین به عنوان پروژه‌ای ملی به حساب می‌آید، اعلام کرد که بر طبق برآورد‌های صورت گرفته این پروژه بازدهی بسیار مناسبی نیز برای شرکت تایدواتر و سهامدارانش به همراه خواهد داشت.

وی در عین حال با یادآوری واگذاری کامل مالکیت شرکت تایدواتر به بخش خصوصی در سال ۱۳۹۷ اظهار امیدواری کرد که پروژه مذکور می‌تواند به نمونه مناسبی از همکاری بخش خصوصی و دولتی در زمینه پروژه‌های ملی بدل شود.

بر طبق اعلام مدیر عامل تایدواتر خاورمیانه، این پروژه در سه محور کلی پیش خواهد رفت که محور اول در حوزه بنادر شامل تکمیل طرح ترمینال مکانیزه و سیلوی غلات بندر امام خمینی (ره) می‌شود که در این پروژه تا به امروز سرمایه گذاری در حدود ۵۰۰ میلیاد تومان از سوی شرکت صورت پذیرفته است. همچنین سیلوی دیگری نیز در بندر شهید رجایی ساخته خواهد شد. وی افزود در محور دوم قرار است ۶۰۰ واگن به ظرفیت حمل و نقل ریلی غلات اضافه شده و در سومین محور این طرح نیز تجهیز پایانه آپرین و ساخت سیلوی ۳۵۰ هزار تنی در این مرکز در دستور کار قرار دارد.

زارعی ضمن نامگذاری این پروژه به عنوان پروژه حمل و نقل یکپارچه غلات، بهبود قابل ملاحظه مسائل زیست محیطی و بهداشتی در نقل و انتقال غلات و کمک به افزایش سطح امنیت غذایی کشور را از مزایای اصلی این پروژه برشمرد و همچنین انتظار برای سودآوری بسیار مناسب این پروژه را نیز مزیت اصلی برای سهامداران شرکت تایدواتر دانست.

در این تفاهم نامه راه آهن جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است که نسبت به صدور مجوز‌های مورد نیاز سرمایه گذاری طبق ضوابط و مقررات و اختیارات قانونی و جانمایی اراضی مورد نظر در مرکز لجستیک آپرین و تحویل اراضی به سرمایه‌گذار برای آغاز اجرای پروژه‌های یادشده اقدامات لازم را به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی تایدواتر، همکاری لازم با سازمان بنادر و دریانوردی به منظور اخذ مجوز‌های قانونی جهت اتصال خطوط ریلی اسکله‌های بنادر امام خمینی (ره) و شهید رجایی به شبکه منظور افزایش تردد قطار‌های برنامه‌ای و انجام اقدامات مورد نیاز به منظور استفاده سرمایه گذار از تسهیلات مالی موضوع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و برخورداری سرمایه گذار از مزایای تبصره یک ماده ۶۶ قانون مبنی بر دسترسی آزاد به شبکه ریلی کشور از دیگر توافقات دو طرف در اجرای این تفاهم نامه است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر