بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۲۴ تیر ۱۳۹۹

پر بازده ترین ها و کم بازده ترین های هفته کدامند

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به بیش از ۵۲۷ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته گذشته در حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال افزایش را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۲۳۵۸۰

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۲۴ تیر ۱۳۹۹)


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.


ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به بیش از ۵۲۷ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته گذشته در حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال افزایش را نشان می‌دهد. در این هفته شاهد حضور سرمایه گذاران جدید در صندوق‌های در سهام و تزریق سرمایه گذاری جدید به مبلغ ۱۱ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریالی هستیم. شاهد کاهش ۵۰ درصدی ورود منابع جدید از سوی سرمایه گذاران در این هفته هستیم. به نظر می‌رسد با توجه به کاهش شتاب روند صعودی بازار، ورود منابع مالی جدید به صندوق‌های سهامی نیز کاهش یافته است.

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۲۴ تیر ۱۳۹۹)

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۲۴ تیر ۱۳۹۹)

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۲۴ تیر ۱۳۹۹)

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۲۴ تیر ۱۳۹۹)

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در پایان روز سه شنبه ۲۴ تیر ماه به ۵۲۷ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال

رسیده و در هفته گذشته شاهد ورود منابع مالی جدید به ارزش ۱۱ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال به این صندوق‌ها بوده ایم.


• بیشترین جذب منابع مالی توسط صندوق‌ها مربوط به صندوق نقش جهان با ۲.۷۴۰ میلیارد ریال بوده و پس از آن صندوق ثروت آفرین تمدن با ۱.۹۳۹ میلیارد ریال قرار دارد.


• بیشترین خروج منابع در هفته گذشته نیز مربوط به صندوق‌های سهم آشنا با ۲.۹۳۲ میلیارد ریال و صندوق پیشرو با ۱.۸۰۱ میلیارد ریال بوده است.


• میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی به ۲ درصد رسیده، این در حالی است که شاخص کل رشد ۵ درصدی و شاخص کل هم وزن افت ۰.۵ درصدی را در هفته منتهی به ۲۴ تیر ماه ثبت کرده اند.


• بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق اندیشه خبرگان سهام با ۱۰ درصد بازدهی و پس از آن صندوق مشترک رشد سامان با ۸.۸ درصد بوده است. صندوق‌های سهم آشنا با ۵.۵ درصد بازدهی منفی و صندوق مشترک کاریزما با بازدهی منفی ۳ درصدی بیشترین بازدهی منفی را داشته اند.


• در حالی که در یک سال گذشته بازدهی بازار بر اساس معیار شاخص کل به ۶۲۸ درصد رسیده، تنها ۱۲ صندوق از ۶۶ صندوق مورد بررسی توانسته اند سود بیشتری را نسبت به این عدد کسب کنند. بازدهی بازار بر اساس معیار شاخص کل هم وزن نیز ۶۸۴ درصد بوده که تنها ۶ صندوق بازدهی بهتری را نسبت به این عدد محقق کرده اند.


• بیشترین بازدهی سالیانه مربوط به صندوق ارزش کاوان آینده با ۹۰۷ درصد بوده وپس از آن صندوق‌های نقش جهان با ۷۸۹ درصد و صندوق رشد سامان با ۷۲۳ درصد قرار دارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۱۷ تیر ۱۳۹۹)؛

نگاهی به ورود و خروج پول در صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
سلام چرا وقتی سهمی را بالاترین قیمت میخریم ثبت میشه ولی وقتی میفروشیم منقضی میشه