بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
ساعت پنج و نیم عصر؛

ادا و اصول تازه وارد بازار

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به جهش نرخ ارز و دلواپسانی که خوابند و فقط رشد بازار سرمایه را می بینند و ۱۶۰۰ میلیارد تومانی که دود شد و...
کد خبر : ۲۲۳۶۷۹

ادا و اصول تازه وارد بازار

به گزارش بورس نیوز، دلار امروز سقف ۲۵ هزار تومانی را هم لمس کرد و دلواپسانی که تا چندی قبل فغان می کردند که ای وای، بورس تهران با دلار ۲۵ هزار تومانی قیمت گذاری می شود، دیدند که این بازار فقط بر اساس پیش بینی اتفاقات آینده حرکت می کند و بس! البته دلواپسان همیشگی باز هم بی خیال این بازار نشده اند و مرتبا کاسه و کوزه هر چه گرانی است، بر سر بورس بازان می شکنند. طوری هم خودشان را عستاد نشان می دهند ‌که گویی تمام فعالان بازار سرمایه، مشتی بی سواد هستند و فقط این بزرگواران می فهمند. جالب اینجاست که طبق بررسی ها، قیمت املاک بر پایتخت از کشورهای اروپایی و آمریکا هم بالا تر رفته و همین دلواپسان بازار سرمایه، پای بازار مسکن که به میان بیاید، هزار جور تحلیل از خود در می کنند که رشد قیمت املاک را توجیه کنند. باید به این دوستان گفت خیلی خوبید شما!

 

ادا و اصول تازه وارد بازار 
شرکت تازه وارد و پر کرشمه بازار، ادا و اصول جدیدی از خود درآورده و اعلام کرده سهامداران برای دریافت سود مجمع، اطلاعات سهامداری خود را به امور سهام شرکت فکس یا ایمیل کنند. جالب اینجاست که این شرکت در روز عرضه اولیه با مشارکت تقریبا ۴.۵ میلیون نفری روبرو شد و به هر نفر، چندرغازی سهم رسید. مطمئنا خیلی از سهامداران عطای دریافت سود را به لقایش می بخشند ولی وقت آن شده که یکبار برای همیشه، تکلیف سود مجامع معلوم شود. سجام چه ایرادی دارد که بعضی از دوستان از آن گریزانند، ما نفهمیدیم.

 

۱۶۰۰ میلیارد تومانی که دود شد
اهالی جاده مخصوص گویا از سال ۱۳۸۵ اقدام به سرمایه گذاری قابل توجهی در سنگال کرده اند و بابت این سرمایه گذاری هم حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان (با نرخ دلار امروز) هزینه کرده اند و هیچ امیدی هم به، به بار نشستن این سرمایه گذاری یا وصول طلب ندارند‌. این هزینه ها است که شانه های غول های خودروسازی کشور را خم می کند و در نهایت یا باید بار آن به دوش مصرف کنندگان فکنده شود و یا طبق معمول، بانک ها و نرخ بهره را مسبب بدبختی های تولیدکنندگان معرفی کنیم‌.

 

شفافیت خوب است، ولی برای همسایه
برخی صندوق ها که هم نسبت به اقشار خاصی از مردم مسوول هستند و هم بعنوان سهامدار عمده تعداد زیادی از شرکت های بورسی، باید داعیه دار شفافیت باشند، خودشان علاقه ای به شفافیت ندارند. نمونه آن، یکی از صندوق ها است که بیش از ۵۰ شرکت در سبد خود دارد و گویا این روزها آنقدر ملک خریده که خیلی ها، این صندوق را یکی از عوامل التهاب بازار مسکن می دانند، ولی صورت مالی منتشر نمی کند! وای به روزی که بگندد نمک...

 

رشد ۳ برابری واردات موز

و در آخر اینکه بعضی ها هرچند تصمیم های خوبی نمی گیرند؛ ولی به شدت علاقمند به تشکیل جلسه هستند و جلسات شان هم بدون موز، برگزار نمی شود. در نتیجه واردات موز را در ۳ ماهه اول سال تقریبا ۳ برابر کرده اند و وضعیت امروزمان، خود گویای تلاش شبانه روزی آقایون در کشور ماست. خدا قوت دلاوران.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ابوالقاسم رخشانی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
من که دیگه کشور ایران رو... ..... معرفی نمی کنم و نمی خواهم ......باشم و خواهان انسان بودنم مثل مردم کشورهای خارج، چون هیچ چیز از مسلمانی در آن ندیدم و یاد یک جمله افتادم وقتی دولتی در ایران را بر می دارن مثل دستشویی ایرانی باید با کلنگ و بیل کلی خرابی به بار بیارن تا دستشویی ایرانی رو بر دارن و دولت خارجی رو مثل دستشویی فرنگی با چهار پیچ بر می دارن و خرابی آنچنانی نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
چرا اسم شرکت را نمیگید همش با کنایه حرف میزنید یه دفعه بگو سیتا خودت را راحت کن...
واقعا برای300تا سهم چطورممکن است4میلیون نفر ایمیل یا فکس بزنن واینها چطور میخوان این4میلیون فکس را چک کنن یه یدفعه بگن سودمجمع را پرداخت نمیکنیم..باید شرکتها ملزم بشوند سود مجمع از طریق سجام پرداخت کنن
ناشناس
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
اخ که حرف دلمون رو گفتی، رقمش بسیار پایینه و شاید من عطاش رو به لقاش ببخشم. ولی کم کم و قطره قطره برای شرکت کلی پول میشه که پرداخت نمیکنه.
بالاخره وقتی صاحبش نصف مملکت رو خریده زورت زیاد هم میشه