بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

"عرضه"، "تقاضا" و عدم تعادل در بازار ارز 

اگر دلیل به وجود آمدن عدم تقاضا را عرضه، و نقصان موجود در عرضه را ناشی از محدودیت‌های مالی و تجارت بین الملل بدانیم، تا زمانی که این مسائل مرتفع نشود، عدم تعادل در بازار ارز ادامه خواهد داشت. 
کد خبر : ۲۲۳۶۸۷
بهروز شهدایی، کارشناس بازار سرمایه به بررسی بازار پرداخت و به بورس نیوز گفت: مدت زمانی شاخص کل و شاخص هم وزن، دو مسیر مختلف را در پیش گرفته بوده و انتظار می‌رفت که آرام آرام عقب ماندگی شاخص هم وزن جبران شود. 

وی ادامه داد: از سویی دیگر بازار به سمت سهم‌های کوچکی که در سایه سهم‌های بزرگ و نهنگ‌های بازار قرار داشته، توانست جبران را تجربه کند.

این کارشناس در پیش بینی حرکت بعدی بورس خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد تا پایان هفته، وضعیت کجدار و مریز طی شده و امیدواریم تا پایان هفته و ابتدای هفته آتی شاهد وضعیت بهتری از بازار سرمایه باشیم. 
 
بازار سرمایه نیازمند عرضه های اولیه 
به گزارش بورس نیوز، حال و هوای این روز‌های بازار سرمایه توام با عرضه‌های اولیه ارزانی شده که گا‌ها رقم تمام شده ۲۰ هزار تومانی و سهام زیر ۱۰ واحد، سهامدار را در نحوه سوددهی به فکر می‌اندازد. عرضه اولیه شرکت رایان هم افزا نیز از جمله این عرضه‌های اولیه بود که با اختصاص ۶ سهم به هر سهامدار خاتمه یافت.

بهروز شهدایی در خصوص اینگونه عرضه‌ها که با قیمت کم تخصیص می‌یابد گفت: زمانی که به صورت موردی به اینگونه سهام توجه می‌شود تنها می‌توان به ۶ سهم بسنده کرد، اما واقعیت این است که باید از ورود شرکت‌های جدید استقبال شود. 

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: تعریفی از "عمق " و "سطح " همواره به چشم می‌خورد، اگرچه انتظار می‌رود که با تنوع بازار، ابزار‌های معاملاتی، تنوع صنایع و تعمیق اینها، اتفاق دیگری رخ دهد، اما اختیار‌ها و صندوق‌ها محدود عمل می‌کنند. از سویی دیگر فروش تعهدی در ذات خود خوب عمل می‌کند، اما انتظار استقبال با ابزار‌های موجود از بین می‌رود.

وی ادامه داد: در صورت گسترش این موارد، شاهد عمق بیشتری در بازار هستیم، اما ورود شرکت‌های جدید شاید عمق به بازار ندهد، اما با ایجاد تنوع، برای بازار سرمایه ارزشمند خواهد بود. 
 
 
ادامه رشد دلار در صورت نرسیدن تعادل
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رشد ادامه دار دلار گفت: دلار از حساسیت‌های خاص خود برخوردار بوده و به نظر می‌رسد رشد خود را در صورت نرسیدن به تعادل ادامه دهد. 

شهدایی اضافه کرد: اگر دلیل به وجود آمدن عدم تقاضا را عرضه، و نقصان موجود در عرضه را ناشی از محدودیت‌های مالی و تجارت بین الملل بدانیم، تا زمانی که این مسائل مرتفع نشود، عدم تعادل در بازار ارز ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فعال حوزه اقتصاد در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

آزمون و خطا درعرضه اولیه‌های ارزان قیمت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

معدنی و فلزی‌ها در مقابل نهنگ‌های "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

۳ پارامتر تکان دهنده "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

مثبت یا منفی، بازار قفل نشود

ارسال نظر