بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
افت ۳۹ درصدی سودآوری این پتروشیمی در فصل بهار؛

گاز رانتی ۶ سنتی نیز به کمک "زاگرس" نیامد

مقادیر فروش متانول این شرکت در سه ماهه نخست امسال ۸۲۰ هزار تن بوده و متوسط نرخ فروش هر تن متانول این شرکت ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است.
کد خبر : ۲۲۳۷۶۱

گاز رانتی ۶ سنتی نیز به کمک شرکت نیامد

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که دولت مستقر فعلی در سال پایانی خود در حال متنوع کردن سبد رانت اهدایی به صنعت پتروشیمی بوده و در آخرین نمونه نرخ فروش گاز طبیعی به عنوان دارایی عمومی ۸۳ میلیون ایرانی را با نرخ ۶.۳۰۰ ریال به شرکت‌های پتروشیمی ارائه می‌دهد، شرکت‌های پتروشیمی با کاهش سودآوری همراه بوده اند.

گاز رانتی ۶ سنتی نیز به کمک شرکت نیامد

شرکت پتروشیمی زاگرس با ۳۹ درصد افت سودآوری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده و سود خالص ۱۰ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریالی را محقق کرده است.

مقادیر فروش متانول این شرکت در سه ماهه نخست امسال ۸۲۰ هزار تن بوده و متوسط نرخ فروش هر تن متانول این شرکت ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است.

پتروشیمی زاگرس پیش بینی کرده که در دوره ۹ ماهه باقیمانده امسال ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تن متانول به فروش برساند. با توجه به رشد نرخ ارز سامانه نیما که در حال حاضر به بیش از ۲۰ هزار تومان به ازای هر دلار رسیده و همچنین قیمت جهانی ۱۶۰ دلاری متانول به نظر می‌رسد که در ماه‌های آتی شاهد رشد درآمد و سودآوری این شرکت باشیم.

لازم به ذکر است، درآمد‌های عملیاتی شرکت با ۱۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۰ هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال رسیده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
میبخشید میشه بفرمایید شما با چی موافقید؟ خوب گیرم که دولت داره رانت میده از گاز طبیعی. وقتی نفت و گاز ایران تحریمه و دولت نمیتونه ارز بیاره از اون طریق، اصلا تو این شرایط که امثال زاگرس میتونن ارزآوری داشته باشن حتی باید مفت بده گاز رو بهشون. ضمن اینکه میگید سودش کم شده مستحضرید که تو سه ماه اول متانول به 190 دلار رسیده بود انتظار رشد سودآوری در کوارترهای بعدی انتظار بعیدی نیست.