بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

تعلل ادامه دار در بازشدن نماد‌ها

تعلل در باز شدن بسیاری از نماد‌های بازار، از قدیم هم به چشم می‌خورد، براساس الزامات رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار ایران این موضوع به خوبی حل شده بود، اما اکنون این امر کمرنگ شده است.
کد خبر : ۲۲۳۷۶۴

تعلل ادامه دار در بازشدن نماد‌ها

حمیدرضا طریقی، مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام به بورس نیوز گفت: به طور کلی بازار متعادل و دستوری دیده می‌شود، دخالت در بازار نیز به چشم می‌خورد البته نه به معنی کاری نادرست، بلکه اقدامی در جهت اینکه این شارپ متعادل شود. 

وی ادامه داد: می‌توان این کار را با متعادل کردن سهام شاخص ساز به صورت هر روز یک یا دو سهم اجرایی کرد، آن هم تا جایی که بازار منفی نشده و اعتماد سهامدار از بین نرود. 

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: سهم هایی، چون فملی، شپنا و شرکت‌های سرمایه گذاری صندوق‌ها باعث می‌شود که سرعت رشد شاخص و بازار مقداری اصلاح را تجربه کند.

تعلل ادامه دار در بازشدن نماد‌ها


تعلیق طولانی مدت نماد‌ها به ضرر سهامداران 
طریقی همچنین در خصوص تعلل در باز شدن بسیاری از نماد‌های بازار اظهار کرد: این موضوع از قدیم هم به چشم می‌خورد، براساس الزامات رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار ایران این موضوع به خوبی حل شده بود، اما اکنون این موضوع کمرنگ شده است. 

وی افزود: ناشر تا مدت مشخصی باید اطلاعات را منتشر کند و اگر اطلاعاتی از سوی او نرسد سازمان بورس قادر به باز کردن نماد نبوده و تعلیق را انتخاب می‌کند. 

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سازمان بورس دخیل در این موضوع نبوده و به سهامداران این گونه نماد‌ها ضرر‌های زیادی وارد شده است.

آزادسازی بخش دوم سهام عدالت بی تاثیر بر بازار 
مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در رابطه با تاثیر آزادسازی بخش دوم سهام عدالت گفت: ۳۰ درصد ابتدایی این سهم با فروش کمی مواجه شد. در ابتدا سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی ارزشی معادل ۹ میلیون تومان داشت که اکنون به ۱۷ میلیون تومان می‌رسد. 

وی ادامه داد: در ۳۰ درصد دوم و شرایط مثبت بازار، باز هم مردم نسبت به فروش این سهم اقدام نکرده و بازار تحت تاثیر فروش قرار نخواهد گرفت چرا که در ۳۰ درصد ابتدایی تنها ۵ درصد فروش ثبت شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارزش معاملات این مس‌فروش در بورس‌کالا به ۶۰ هزار میلیارد ریال رسید؛

نخستین کاهش نرخ کاتد "فملی" پس از چند هفته رشد پیاپی

عملکرد این پالایشگاه اصفهانی در بورس‌کالا بررسی شد؛

رشد ۱۲درصدی نرخ فروش وکیوم باتوم "شپنا"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

ایجاد فضای رانت با خروج فولاد از بورس کالا/ عرضه ETF دولت در هاله‌ای از ابهام

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
سلام به نماد سیتا دو روزه چه سنگی خورده دلیل توقف چیه زیان را درجا برمیدارید