بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: ۱۵ درصد از محصولات این پالایشگاه‌ها را فرآورده‌های سنگین تشکیل می‌دهد؛ بنابراین احداث و حمایت از این پالایشگاه‌ها سودده است.
کد خبر : ۲۲۳۸۹۱

۱۵ درصد تولیدات پالایشگاه‌ها فرآورده‌های سنگین است

به گزارش بورس نیوز، احمد مرادی بر ضرورت خوراک‌رسانی از طریق خط لوله اصلی به مینی پالایشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران مینی پالایشگاه‌ها ضروری بوده زیرا مهمترین مشکل سرمایه‌گذاران، تامین خوراک پالایشگاه‌های آن‌ها است. اکنون خوراک این مینی پالایشگاه‌ها از طریق جا به جایی تانکر صورت می‌گیرد که به هیچ عنوان برای آن‌ها مقرون به صرفه نیست لذا باید بتوانند خوراک خود را از طریق خط لوله دریافت کنند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم و ابوموسی در خانه ملت دامه داد: به عنوان مثال پالایشگاه ستاره خلیج فارس یک پالایشگاه بالادستی است که اطراف آن پالایشگاه‌های کوچکی وجود دارد که باید به خط لوله اصلی خوراک‌دهی متصل شوند. این خوراک همان نفت خام و گاز است.

وی به تولید فرآورده‌های سبک نفتی در پالایشگاه‌های کوچک اشاره کرد و افزود: ۸۵درصد تولیدات این پالایشگاه‌ها را فرآورده‌های سبک مانند بنزین، نفت گاز و نفت سفید تشکیل می‌دهد و تنها ۱۵ درصد از محصولات این پالایشگاه‌ها را فرآورده‌های سنگین تشکیل می‌دهد؛ بنابراین احداث و حمایت از این پالایشگاه‌ها سودده است.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری اعلام آمادگی وزیر نفت مبنی بر کمک جهت تامین خوراک مینی پالایشگاه‌ها، افزود: آقای وزیر باید به مجموعه پایین‌دستی خود دستور دهد که این همراهی در همه ایام ادامه داشته باشند چراکه این مینی پالایشگاه به طور صد درصدی توسط بخش خصوصی ایجاد شده است و نیاز به حمایت جدی وزارت نفت دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر