بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
گزارش هفتگی گروهی دیگر از صندوق‌ها را بخوانید؛

تزریق ۱۳۴میلیارد تومانی به قلب صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط

اکثر صندوق‌های مختلط شاهد خروج منابع مالی هستیم و بدون در نظر گرفتن صدور واحد‌های سرمایه گذاری صندوق تجربه ایرانیان به ارزش ۱.۳۸۰ میلیارد ریال، شاهد خروج منابع مالی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال از صندوق‌های مختلط هستیم.
کد خبر : ۲۲۴۰۵۱

تزریق ۱۳۴میلیارد تومانی به قلب صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد.

میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است. میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

تزریق ۱۳۴میلیارد تومانی به قلب صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط

• ارزش کل صندوق‌های مختلط در پایان سه شنبه ۳۱ تیر ماه سال جاری به ۴۵ هزار و ۵۰ میلیارد ریال رسیده است. در هفته گذشته شاهد تزریق منابع جدید به ارزش ۱.۳۴۵ میلیارد ریال هستیم.

با این حال ذکر این نکته ضروری است که در اکثر صندوق‌های مختلط شاهد خروج منابع مالی هستیم و بدون در نظر گرفتن صدور واحد‌های سرمایه گذاری صندوق تجربه ایرانیان به ارزش ۱.۳۸۰ میلیارد ریال، شاهد خروج منابع مالی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال از صندوق‌های مختلط هستیم.

• بیشترین بازدهی هفتگی صندوق‌های مختلط مربوط به صندوق‌های آرمان سپهر آشنا و ارمغان یکم ملل به ترتیب با ۶.۵ و ۵.۴ درصد بوده است.

کمترین بازدهی نیز مربوط به صندوق مشترک سپهر آتی با ۱ درصد بازدهی منفی و پس از آن صندوق نیکی گستران با بازدهی صفر است.

• میانگین بازدهی سالیانه صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط به ۲۶۸ درصد رسیده است.

بیشترین بازدهی سالیانه مربوط به صندوق نواندیشان و مشترک پارس با ۴۳۷ و ۳۰۸ درصد بازدهی است. کمترین بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط نیز مربوط به صندوق‌های مشترک کوثر و گنجینه مهر به ترتیب با ۱۸۹ و ۲۱۱ درصد بازدهی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر