بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
مدیرعامل شرکت ایران دارو گفت: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی بنا به پیشنهاد هیات مدیره در سازمان بالادستی در حال بررسی است.
کد خبر : ۲۲۴۰۸۷

تولید دو محصول انحصاری در

به گزارش بورس نیوز، فردوس نصیرزاده، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ایران دارو در خصوص موقعیت جغرافیایی این شرکت اظهار کرد: شرکت ایران دارو در زمینی به مساحت ۲۱۶۴۸ متر با کاربری تولیدی در بزرگراه آیت الله سعیدی خیابان یادگار، واقع شده و شرکت ایران دارو دارای ساختمان‌های تولید، انبار و اداری و... بوده که تاکنون تجدید ارزیابی نشده و با ارزش دفتری در صورت مالی افشا شده اند.

وی درخصوص تولید مواد ضدعفونی کننده شرکت ایران دارو افزود: باتوجه به حساسیت موضوع و نیاز کشور به مواد ضدعفونی کننده این شرکت از اولین شرکت‌هایی بود که اقدام به تولید محل و ژل ضدعفونی کننده با بالاترین درجه کیفیت و ماندگاری طولانی بر روی پوست داشته و همچنین این شرکت دارای پروانه ساخت یکی از دارو‌های بیماری کرونا بوده که در حال حاضر بیش از بودجه در نظر گرفته شده در حال تولید و فروش است.

عضو هیات مدیره شرکت ایران دارو ادامه داد: جهت تولید اسپری و ژل ضدعفونی کننده از تمام ظرفیت و افزایش شیفت کاری استفاده شد و اثر منفی بر روی سایر تولیدات شرکت نداشته است.

وی افزود: باتوجه به اینکه محلول ضدعفونی کننده این شرکت دارای کیفیت بالا و فرمول خاص بوده و دارای ماندگاری طولانی بر روی پوست است، لذا بهای تمام شده و قیمت فروش به نسبت بالاتری به سایر محصولات دارد و در صورت نیاز بازار به قید فوریت تولید می‌شود. همچنین درخصوص صادرات این محصول ارزنده رایزنی و مجوز‌هایی نیز اخذ شده است.

مدیرعامل شرکت ایران دارو درباره آخرین وضعیت فاز‌های GMP بیان کرد: شرکت ایران دارو تاکنون ۷۰ درصد از فاز‌های GMP را تکمیل کرده و با توجه به توقف پروژه بازسازی از ابتدای سال ۱۳۹۷ در نظر دارد تاپایان سال ۱۴۰۱ نسبت به تکمیل الباقی فاز‌های مربوطه اقدام کند. بدیهی است مبلغ موردنیاز جهت تکمیل فاز‌های پروژه GMP تابعی از نرخ ارز و نرخ افزایش مولفه‌های اجرای آن خواهد بود، اما باتوجه به شرایط کنونی حدود به میزان ۶۰.۰۰۰ میلیون ریال جهت تکمیل برآورد می‌شود.

نصیرزاده همچنین درخصوص محصولات تولیدی شرکت ایران دارو خاطرنشان کرد: این شرکت دارای محصولات داروخانه‌ای و مکمل بوده و فاقد محصولاتی است که صرفا جهت بیمارستان‌ها تولید می‌شود.

وی درباره تامین مواد اولیه شرکت ایران دارو ادامه داد: باتوجه به پیش بینی صورت گرفته و همچنین تاکید شرکت‌های بالادستی مبنی بر تامین مواد اولیه این مهم همواره در اولویت شرکت قرار داشته و این شرکت تمام سعی و تلاش خود را برای تامین آن کرده ودر حال حاضر میزان موجودی مواد اولیه حداقل به میزان بیش از یکسال است.

عضو هیات مدیره شرکت ایران دارو ادامه داد: باتوجه به ترکیب و نوع تولیدات این شرکت، ممنوعیت واردات و افزایش نرخ ارز که منجر به افزایش قیمت محصولات وارداتی شده تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر فروش و بازار محصولات این شرکت داشته است.

مدیرعامل شرکت ایران دارو درباره تولید محصولات جدید خاطرنشان کرد: شرکت اقدام به تولید محصول جدید موکوسیل که بسیار موثر در بهبود علائم ریوی بیماری‌های ویروسی مانند کرونا و آنلفوآنزا است، همچنن امپرازول کرده و باتوجه به واردات مواداولیه VM پروتئین از اروپا با کیفیت بسیار بالا مجددا این محصول در خط تولید شرکت قرار گرفته است. در سال مالی ۱۳۹۸ حدود یک درصد از فروش مربوط به محصولات جدید بوده است. محصول موکوسیل و VM پروتئین به صورت انحصاری در این شرکت تولید می‌شود.

وی درخصوص افزایش سرمایه شرکت ایران دارو افزود: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی بنا به پیشنهاد هیات مدیره در سازمان بالادستی در حال بررسی است.

نصیرزاده درباره واردات شرکت ایران دارو گفت: واردات این شرکت عمدتا از کشور‌های چین، هند و کشور‌های معتبر اروپایی صورت می‌گیرد.

عضو هیات مدیره شرکت ایران دارو درخصوص میزان فروش در سال ۱۳۹۸ خاطرنشان کرد: این شرکت در سال ۱۳۹۸ حدود ۴۹ درصد فروش محصولات مکمل و حدود ۲ درصد فروش محصولات OTC داشته است.

مدیرعامل شرکت ایران دارو درباره میزان ارز دولتی تخصیص یافته بیان کرد: از ابتدای سال جاری به میزان ۳۰ درصد ارز دولتی به شرکت تخصیص یافته و باتوجه به پیش بینی و برآورد شرکت اولویت امور خرید مواداولیه و پوشش آن به میزان دوسال بوده همچنین حذف دلار دولتی منوط به سیاست‌های وزارت بهداشت و بانک مرکزی است.

وی با اشاره به سهم بازار شرکت ایران دارو گفت: شرکت ایران دارو بیش از ۵ درصد سهم بازار محصولات مکمل را در اختیار دارد و جزو ۱۰ شرکت برتر تولیدکننده مکمل است. همچنین تخفیفات شرکت کمتر از ۴ درصد بوده و پیش بینی می‌شود که میزان آن کاهش یابد.

نصیرزاده با اشاره به صادرات شرکت ایران دارو بیان کرد: ورود به بازار‌های حوزه CIS و شمال آفریقا، آسیای جنوب شرقی و گسترش عملکرد صادرات در اقلیم کردستان و افغانستان و عراق در برنامه‌های شرکت است.

مدیرعامل شرکت ایران دارو درخصوص افزایش قیمت در حوزه اشکال قرص ادامه داد: عمده افزایش قیمت‌های اخذشده در حوزه اشکال قرص در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۸ بوده و تاثیر به نسبت کمتری در حاشیه سود سال مالی ۹۸ داشته است.

عضو هیات مدیره شرکت ایران دارو درباره وصول مطالبات از شرکت کیمادیا گفت: اقدامات و پیگیری در خصوص وصول مطالبات از شرکت کیمادیا توسط این شرکت و شرکت گروه دارویی برکت انجام شده و به حیطه وصول خواهد رسید. همچنین اقدامات حقوقی بر علیه شرکت داروگستر رازی منجر به صدور رای به نفع شرکت ایران دارو و توقیف و ممنوعیت معامله ۴ واحد آپارتمان دفتر مرکزی شرکت داروگستر رازی شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر