بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

شاخص منفی پنهان در ابتکار چند سهم تاثیرگذار

در هفته جاری یا هفته‌های پیش رو بازار توام با اصلاح ملایم سطح عمومی قیمت‌ها پیش خواهد رفت، از سوی دیگر بطن بازار منفی بوده و ممکن است به دلیل ابتکار عمل چند سهم اثرگذار، وزن شاخص منفی دیده نشود.
کد خبر : ۲۲۴۰۹۸
شاخص منفی پنهان در ابتکار چند سهم تاثیرگذار
 
فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در بررسی حرکت شاخص به بورس نیوز گفت: دلیل اصلی حرکت شاخص به سمت اصلاح منفی شاید به بهانه بازگشت نرخ ارز و دلار از مقاومت کانال ۲۰ هزار تومان بود، اما نکته اصلی وجود اختلاف بین تعداد بسیار زیاد شرکت‌ها و صنایع، اطلاعات عملیاتی و سود و زیان مبتنی بر ارزش ذاتی با قیمت روز سهام است.

وی ادامه داد: این روند در فضایی اتفاق می‌افتد که وزرای نفت، سخنگوی دولت، مشاور رئیس جمهور همه به موضوع عدم بازگشت بخشی از منابع ارزی و قرار نداشتن وضعیت اقتصادی در برهه مناسب برنامه ریزی شده اذعان دارند.
 
افزایش نامحسوس سود سپرده های بانکی 
این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: موضوع دیگر افزایش سود سپرده‌های بانکی است که نامحسوس به نظر می‌رسد، اما طبیعتا اثر خود را بر سهام ریسک گریز خواهد گذاشت و برخلاف سنوات گذشته که دوره اصلاحات با ریزش‌های قابل توجهی انجام می‌شد، اکنون این ریزش‌ها را شاهد نخواهیم بود. 

آقابزرگی تصریح کرد: در هفته جاری یا هفته‌های پیش رو بازار توام با اصلاح ملایم سطح عمومی قیمت‌ها پیش خواهد رفت، از سوی دیگر بطن بازار منفی بوده و ممکن است به دلیل ابتکار عمل چند سهم اثرگذار، وزن شاخص منفی دیده نشود.

سهام ارزنده به چشم نمی‌آید
مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در خصوص سهام ارزنده اظهار کرد: هر چه اختلاف قیمتی با ارزش ذاتی و ارزش روز سهام مورد بررسی قرار گیرد بخشی ازمحاسبات اشتباه جلب توجه می‌کند. برای مثال در برخی از شرکت‌ها با قیمت سهام سه یا چهار هزا تومانی، سود کمتر از ۵۰۰ ریالی تقسیم می‌شود که خود نشان از عدم تناسب داشته و در آینده نیز با در نظر گرفتن ساز و کار فعلی ساختار مالی شرکت‌ها و وضعیت عملیاتی سود و زیان، با در نظر گرفتن مکانیزم نظارتی و کنترل قیمتی تحول چشمگیری را شاهد نخواهیم بود. 

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در پیش بینی صنایع و سهام ارزنده نمی‌توان نقدینگی را تعیین کننده دانست و بعضا وجود اتاق‌های فکر و ورود هم زمان نقدینگی باعث می‌شود که  این پیش بینی‌ها رقم بخورد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اصلاح قیمت‌ها در گذر زمان

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تاثیر دلار بر ذهن "بورس" و دورنمای سودآوری برخی صنایع

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

نقش مهم حمایت نسبت به قیمت در ETF بعدی

کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز: 

شٌک عرضه "سهام عدالت" نگران‌کننده نیست

ارسال نظر
نظرات بینندگان
اسی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
یکی از منطقی ترین تحلیل هایی بود که خواندم بدون جو دادن و گفتن واقعیت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
روش محاسبه شاخص باید تصحیح شود، شاخص 7 رقمی آنهم با نزول کمتر از افت بازار و افزایش عددی بیشتر از رشد بازار برای پوشش وضعیت نامناسب بازار بورس در دوره ریاست جمهور قبلی بنیان گذاشته شده و باید تصحیح شود زیرا با واقعیت های عددی بازار مطابقت ندارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
سهمای من که دیگه به کف خوردن // رشد پترویی ها به زودی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
سهمای من که دیگه به کف خوردن // رشد پترویی ها به زودی
هاشم احدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
سلام
رشدقیمت دلاروسکه عده ای رابه طلاطم واداشت تانقدینگی خودراتبدیل به کالاکنندالبته بازارسرمایه نیزاستارت اولیه اش رازدباتوجه به هدف سیاست گزاران بانک مرکزی مبنی بربرداشتن صفرهاازواحدپولی کشورمان تازمانیکه ریال به تومان تغییرشکل ندهدعده قلیلی به ثروتهای باداورده رسیده وتعدادزیادی زیردست وپای انها مانده واسیبهای جدی میبینند.
دولت محترم جمهوری اسلامی بایدسیاستهای داخلیش راتغییرشکل داده بجای برداشتن صفرازواحدپولی وضعیت مسکن راازسرمایه ای به مصرفی جایگزین کند.
یکی ازراهکارهای آن سیاست گذاری واقعی مالیات بردرآمدبوده که دربخش مسکن کاملآنادیده انگاشته شده است .
کسانیکه متاسفانه شعارهای تند وانقلابی میدهندوالبته عده ای هم خارج از حوزه انقلاب دربخش مسکن سرمایه گذاریهای هنگفتی کرده اندوخون
خلق الله رامیمکندودیناری هم مالیات نمیدهند.
اینهامشکلات مردم رازیادمیکندودولت رادرخدمت گزاری به مردم سست وبی اراده کرده درنتیجه ارزش واحدپولی کشورعزیزمان راپایین می آورد .
لطفآنیت واراده تان رامعطوف به اکثریت جامعه نمایید وعزمتان رابرخدمت به مردم درجهت گره گشایی جزم کنید .
مشکلاتی درزندگی روزمره هست که دیدگاه های مدیریتی کلان بی منطق باعث بروز انهاشده .
شعاردادن وبیراهه رفتن پایه های نظام راسست میکند.
اختلافات جناحی دشمن را گستاخ میکند که کرده .
اگرخدمت واقعی مدنظرمسئولان باشدمردم چون کوه پشت مسئولان خواهندبودوازبیتفاوتی فاصله خواهندگرفت لذاهرگونه شبهه اندازی درمردم
وفرافکنی وسهل انگاری مصیبت باربوده کما اینکه اخیرآشمه ای ازان را شاهد هستید.
من آنچه شرط بلاغ است باتو میگویم خواه پندگیرخواه ملال.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
پایگاه اطلاع رسانی دولت: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری از وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس خواست با توجه به اینکه مردم به بازار سرمایه اعتماد کرده اند و این بازار در ایام اخیر از رشد خوبی برخوردار بوده است، با تمام ظرفیت از آن حراست و مراقبت کنند تا دغدغه ای برای مردم وجود نداشته باشد.