بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تاثیر دلار بر ذهن "بورس" و دورنمای سودآوری برخی صنایع

دلار در کوتاه مدت در محدوده ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان تثبیت شده و توقف روند رشد آن نیز دورنمای سودآوری برخی صنایع و سهام را خراب خواهد کرد. در این شرایط سهام کامودیتی محور، دلاری و سهامی که تمرکز فروش آن در داخل است را می‌توان سهام ارزنده دانست. 
کد خبر : ۲۲۴۱۵۸
توقف توأمان رشد دلار و دورنمای سودآوری برخی صنایع
 
شاهین احمدی، کارشناس بازار سرمایه در بررسی وضعیت این روز‌های بازار به بور‌س‌نیوز گفت: بازار رشد زیادی را تجربه کرد که بخشی از این رشد به دلیل سهامی بود که با دلار پیش می‌رفتند.

وی ادامه داد: سهام کامودیتی محور، چون فولاد، سنگ آهن، پتروشیمی، نفت و گاز با محرکی، چون دلار که روندی سرکش داشت، پیش می‌رفت و از سوی دیگر قیمت جهانی کامودیتی‌ها به خاطر خوش بینی به وضعیت کرونا روندی صعودی گرفته بود. 

احمدی به آرام گرفتن نرخ دلار در مرز ۲۱ هزار تومان اشاره و اظهار کرد: این نرخ بر ذهن بازار تاثیر گذاشت و بخشی از سهامی که دورنمای سودآوری آن‌ها با دلار ۲۵ هزار تومانی بالا رفته بود، مجبور به اصلاح شدند. 
 
توقف رشد دلار و تخریب دورنمای سود آوری برخی صنایع
این کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد: دلار در کوتاه مدت در محدوده ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان تثبیت شده و توقف روند رشد آن نیز دورنمای سودآوری برخی صنایع و سهام را خراب خواهد کرد. در این شرایط سهام کامودیتی محور، دلاری و سهامی که تمرکز فروش آن در داخل است را می‌توان سهام ارزنده دانست. 

وی افزود: این سهام عمدتا از تورم آتی به سودآوری بیشتر می‌رسند، ولی وزن خیلی زیادی در کل بازار نداشته و به نظر می‌رسد که بازار روندی متعادل و اصلاح ۵ تا ۱۰ درصدی را در عین این تعادل تجربه کند.

احمدی در پایان اضافه کرد: سهامی که از بازار داخل خیلی سهم برده، فروش داخلی داشته و قیمت گذاری در آن‌ها آزاد است را می‌توان به عنوان سهام ارزنده معرفی کرد. در این سهام صنایع خرده فروشی، دولت سخت گیری روی قیمت گذاری نماد‌ها نخواهد داشت. از طرف دیگر سهام غذایی و سیمانی باید منتظر باشند که دولت اجازه آزادسازی قیمت‌ها را تصویب کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اقدام کارگزاری‌ها و موج منفی بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز: 

چالشِ شاخصِ ۲ میلیون واحدی 

مدیر سرمایه‌گذری صندوق سرمایه گذاری نوین پایدار در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

باران رحمت بورس و کاسه‌هایی که اگر پر شوند

ارسال نظر