بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد:

رانت قیمتی سنگ آهن وافزایش قیمت فولاد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس این اتفاق که آلایندگی معدن نصیب کرمانی‌ها شده و سنگ آهن با قیمت ارزان به شرکت‌های فولادی فروخته شود را امری غیر قابل قبول دانست.
کد خبر : ۲۲۴۲۰۰
 
رانت قیمتی سنگ آهن وافزایش قیمت فولاد
 
 
به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پورابراهیمی عنوان کرد: لازم است ظرفیت تولید معادن استان کرمان طی سال جاری در بخش‌های مختلف افزایش یافته و برنامه افزایش تولید نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن بیان اینکه سرمایه در گردش و عدم نقدینگی از دلایل اصلی تعطیلی یا نیمه فعال بودن واحد‌های تولیدی استان کرمان است، اضافه کرد: با درنظر گرفتن مشکلات بانکی این واحدها، تامین نقدینگی تنهااز طریق بورس امکان پذیر است.
 
پورابراهیمی خاطر نشان کرد: بازار سرمایه ظرفیتی مهم در جهت تامین مالی شرکت‌ها محسوب شده و از این بازار می‌توان مشکلات تامین نقدینگی ۷۰ تا ۸۰ درصد از بنگاه‌های اقتصادی متوقف شده در شهرک‌های صنعتی استان را برطرف کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به قیمت گذاری نامناسب بخش سنگ آهن گفت: اصلاح این امر در دستورکار شورا قرار دارد چرا که سالانه میلیارد‌ها تومان رانت قیمت گذاری نامناسب سنگ آهن در کشور اتفاق می‌افتد و با مواد اولیه ارزان، فولاد گران‌قیمت تحویل مردم کشور داده می‌شود که قابل قبول نیست. 

وی در پایان از پیگیری وضعیت قیمت گذاری مناسب سنگ آهن کشور توسط مجمع نمایندگان استان کرمان خبر داد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سازوکار نادرستی که رانت به بار آورد

کارشناس صنعت فولاد در گفت‌وگو با بورس نیوز تشریح کرد:

فولادی‌ها امسال چقدر می‌فروشند

ارسال نظر