بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

جذب ۱.۳۴۵میلیارد تومان منابع مالی جدید در صندوق‌ها

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به بیش از ۵۶۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته گذشته در حدود ۱۷ هزار میلیارد ریال افزایش را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۲۴۵۰۶

جذب ۱۳.۴۴۵ میلیارد ریال منابع مالی جدید در صندوق‌های سهامی

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده و اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به بیش از ۵۶۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته گذشته در حدود ۱۷ هزار میلیارد ریال افزایش را نشان می‌دهد.

سه صندوق نقش جهان، امید توسعه و زرین پارسیان بخش اعظم جذب منابع مالی و صدور واحد‌های سرمایه گذاری را در هفته گذشته به خود اختصاص داده اند.

در این هفته شاهد حضور سرمایه‌گذاران جدید در صندوق‌های در سهام و تزریق سرمایه‌گذاری جدید به مبلغ ۱۳هزار و ۴۴۵ میلیارد ریالی هستیم.

این مبلغ در مقایسه با هفته قبل از آن رشد در حدود ۹ هزار میلیارد ریالی را نشان می‌دهد.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

جذب ۱۳.۴۴۵ میلیارد ریال منابع مالی جدید در صندوق‌های سهامیجذب ۱۳.۴۴۵ میلیارد ریال منابع مالی جدید در صندوق‌های سهامیجذب ۱۳.۴۴۵ میلیارد ریال منابع مالی جدید در صندوق‌های سهامیجذب ۱۳.۴۴۵ میلیارد ریال منابع مالی جدید در صندوق‌های سهامی

• ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در پایان روز سه شنبه ۷ مرداد ماه سال جاری به ۵۶۶ هزار و ۱۶۰میلیارد ریال رسیده است.

میانگین بازدهی صندوق‌های سهامی در هفته منتهی به سه شنبه ۷ مرداد ماه به ۰.۵ درصد رسید که کمتر از بازدهی شاخص کل و بیشتر از بازدهی شاخص هم وزن بود.

• در هفته گذشته بیشترین صدور واحد‌های سرمایه گذاری مربوط به صندوق‌های نقش جهان، امید توسعه و زرین پارسیان به ترتیب با ۵.۰۸۱، ۳.۸۹۷ و ۱.۷۵۴ میلیارد ریال بوده است.

در واقع این سه صندوق بخش اعظم جذب منابع مالی و صدور واحد‌های سرمایه گذاری را در هفته گذشته به خود اختصاص داده اند.

• همچنین بیشترین ابطال واحد‌های سرمایه گذاری در هفته گذشته مربوط به صندوق‌های قابل معامله هستی‌بخش آگاه با ۱.۹۳۷ میلیارد ریال و پس از آن صندوق‌های سهم آشنا و کارگزاری بانک صادرات با ۹۲۱ و ۱۹۵ میلیارد ریال است.

• در حالی که بازار سرمایه در هفته گذشته عملکرد نوسانی‌ای را تجربه کرد و شاخص کل رشد یک درصدی و شاخص کل هم وزن بازدهی منفی ۰.۵ درصدی را داشت، میانگین بازدهی صندوق‌های سهامی در هفته منتهی به سه شنبه ۷ مرداد ماه به ۰.۵ درصد رسید که کمتر از بازدهی شاخص کل و بیشتر از بازدهی شاخص هم وزن بود.

میانگین بازدهی صندوق‌های سهامی در یک سال گذشته معادل ۵۷۹ درصد بوده است و مشاهده می‌شود که صندوق‌ها در سال گذشته نتوانسته اند بازدهی‌ای در حد بازدهی بازار را محقق کنند.


بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق رشد سامان با ۷ درصد سود بود. پس از آن صندوق‌های نقش جهان و مشترک کارگزاری حافظ با ۵.۳ و ۵ درصد بازدهی است. کمترین بازدهی هفتگی نیز در بین صندوق‌های سهامی مربوط به صندوق‌های آوای سهام کیان با ۴.۳ درصد بازدهی منفی و پس از آن صندوق‌های دماسنج و کارگزاری بانک ملی با ۴ و ۳.۸ درصد بازدهی منفی است.

• میانگین بازدهی سه ماهه صندوق‌های سهامی به ۹۵ درصد رسید. صندوق اندیشه خبرگان سهام با ۱۶۶ درصد بازدهی بیشترین بازدهی را کسب کرد. صندوق یکم آبان و صندوق نقش جهان رتبه‌های دوم و سوم را با ۱۴۸ و ۱۳۳ درصد بازدهی به خود اختصاص داده اند. کمترین بازدهی در این دوره زمانی مربوط به صندوق‌های سهم آشنا، ف تدبیرگران فردا و کارگزاری بانک ملی به ترتیب با ۶۲، ۶۴ و ۶۷ درصد بازدهی است.

• میانگین بازدهی بازار سرمایه بر اساس معیار شاخص کل و شاخص کل هم وزن در یک سال منتهی به ۷ مرداد ماه امسال به ترتیب معادل ۶۶۸ و ۷۲۸ درصد است.

میانگین بازدهی صندوق‌های سهامی در یک سال گذشته معادل ۵۷۹ درصد بوده است و مشاهده می‌شود که صندوق‌ها در سال گذشته نتوانسته اند بازدهی‌ای در حد بازدهی بازار را محقق کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر