بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر : ۲۲۴۵۵۹

 

کارشناسان معتقدند حباب ایجاد شده در بورس، افزایش نرخ ارز، احتکار فولاد و صادرات نهاده های ساختمانی از جمله عوامل افزایش قیمت مسکن در ماه های اخیر بوده است.

 سازندگان: قیمت فولاد و سیمان پایین نیامده است

پس از همفکری اخیر دولت و مجلس که به نرخ گذاری وزارت صمت منجر شد و اعلام کرد هر پاکت سیمان را بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم میلگرد را بالای ۸۵۰۰ تومان نخرید، رئیس کانون انبوه سازان گفت هر پاکت سیمان تا پیش از این نیز حدود همین قیمت ها فروخته می‌شد و تعیین قیمت توجیهی ندارد. اما روز ۹ مرداد هر کیلوگرم میلگرد ۱۱ هزار تومان فروخته می شد که نشان می دهد دستورالعمل جوابگو نیست.

جمشید برزگر تصریح کرد: فروشندگان فولاد می‌گویند که به نرخ گذاری در حد خبر اهمیت بدهید؛ چون خودمان میلگرد را کیلویی ۹۵۰۰ تومان می‌خریم چطور کیلویی ۸۵۰۰ تومان بفروشیم؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تلاش سیمانی‌ها برای آزادسازی قیمت

کارشناس صنعت سیمان در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

سیمانی‌ها از افزایش نرخ‌ها سیر آب نشدند

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نوع معاملات در "بورس‌کالا"، عامل افزایش قیمت فولاد/ برخی خریداران دیگر توان مالی نداشتند

مدیر بازرگانی "فنورد" در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خروج فولاد از بورس‌کالا، اتفاق مثبتی است اگر...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
صد در صد . نه تنها در زمینه مصالح ساختمانی که در باقی مسائل هم بورس مقصر است . از شما که نظر این حقیر را میخوانید میپرسم . وقتی هر کدام از شما که در بازار سرمایه فعالید ، وقتی مثلا میشنوید لاستیک ۲۵ درصد گران میشود چقدر خوشحال میشوید ؟ چون سهم لاستیکی شما روند صعودی میگیرد . اما همین شما وقتی که فردا برای خرید لاستیک جهت خودرو خود با گرانی لاستیک در دنیای حقیقی ای که پیش از این در دنیای مجازی خود خوشحال شدید ، همچنان شما خوشحال هستید ؟
پس بورس مقصر اصلی است .
ناگفته پیداست که بورس از مسیر و وظیفه اصلی اش خارج شده و به " کازینو " شباهت تام پیدا کرده . بورس ، بازار گردانان ، رانت بازان ، دلالان مقصر اصلی فاجعه گرانی در کشور اند.