بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کسب ۱۰.۴۱۱ میلیارد ریال سود ناشی از فروش در ماه گذشته؛

۶پتروشیمی سودساز "فارس"/ غیربورسی‌های ارزشمند در مسیر تالار

زیرمجموعه‌های اصلی غیربورسی هلدینگ می‌توان به پتروشیمی کاویان، بندرامام، اروند بوعلی و خزستانی و شرکت بیدبلند خلیج فارس اشاره داشت که در آستانه بهره‌برداری قرار دارد، اشاره داشت که برخی از این پتروشیمی‌ها در صف ورودی به تالار بورس، ایستاده‌اند.
کد خبر : ۲۲۴۷۸۲

کسب ۱۰.۴۱۱ میلیارد ریال سود ناشی از فروش در ماه گذشته

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت هلدینگ خلیج‌فارس بر اساس صورت وضعیت پرتفوی افشا شده مربوط به تیرماه سال جاری، در حال حاضر ارزش روز پرتفوی بورسی ۱.۹۹۸هزار میلیارد ریالی را در اختیار دارد. این ارزش منجر به مازاد ارزش روز پرتفوی به مبلغ ۱.۹۴۵ هزار میلیارد ریال شده است.

مازاد ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت عمدتا از محل سرمایه‌گذاری در سهام ۶شرکت زیر صورت گرفته است.

کسب ۱۰.۴۱۱ میلیارد ریال سود ناشی از فروش در ماه گذشته

همچنین ارزش بهای تمام شده پرتفوی غیربورسی این شرکت در پایان تیر ماه به ۱۷۴ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال رسیده که به طور قطع ارزش روز آن‌ها بسیار بالاتر از بهای تمام شده آن‌ها خواهد بود.

هلدینگ خلیج فارس در ماه گذشته ۹۹.۹۶ درصد از سهام شرکت مدبران اقتصاد را از شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان به مبلغ ۹۶ هزار و ۹۱۳ میلیارد ریال خریداری کرد.

از جمله زیرمجموعه‌های اصلی غیربورسی هلدینگ می‌توان به مالکیت ۱۹.۸ درصد از سهام شرکت پتروشیمی کاویان، ۹۹.۶۳ درصد از سهام شرکت بیدبلند خلیج فارس که در آستانه بهره برداری است، اشاره کرد.

شرکت‌های پتروشیمی بندرامام و پتروشیمی اروند با مالکیت ۶۹.۳ و ۷۹درصدی در حال طی فرایند‌های پذیرش در بازار بورس هستند و دو شرکت بزرگ غیربورسی دیگر هلدینگ به شمار می‌آیند. ۱۰۰ درصد از سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا و ۷۰ درصد پتروشیمی خوزستان نیز در مالکیت این شرکت است.

همچنین لازم به ذکر است، سود ناشی از فروش سرمایه گذاری‌ها در ماه گذشته که عمدتا مربوط به واگذاری ۵۵ میلیون سهم پتروشیمی پارس بوده، مبلغ ۱۰ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال و معادل ۷ تومان سود به ازای هر سهم است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر