بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
اینبار نوبت بررسی مهمان چهارشنبه فرابورس شد؛

"شاروم" و امیدی به نام طرح‌های توسعه‌ای

سهامداران این شرکت شامل شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان به میزان ۹۳.۷ درصد و کارگزاری سهام عدالت به میزان ۶.۳ درصد است.
کد خبر : ۲۲۴۷۹۲

نگاهی به عملکرد و وضعیت شرکت پتروشیمی ارومیه

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، روز چهارشنبه عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام شرکت پتروشیمی ارومیه صورت خواهد گرفت. ۱۰۵ میلیون سهم این شرکت در قیمت ۶.۳۰۰ ریال و با سهمیه ۴۰ سهمی برای هر کد عرضه خواهد شد.

سهامداران این شرکت شامل شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانیان به میزان ۹۳.۷ درصد و کارگزاری سهام عدالت به میزان ۶.۳ درصد است.

این شرکت که در صنعت پتروشیمی فعالیت دارد، در حال حاضر با ظرفیت تولید ۴۶.۲۰۰ تن سولفات آمونیوم، ۵۰.۰۰۰ تن اسیدسولفوریک و ۴.۰۰۰ تن کریستال ملامین فعالیت دارد. با این حال، این شرکت طرح‌های توسعه‌ای مهمی را در دست اجرا دارد. مهم‌ترین طرح توسعه این شرکت، تولید سولفات پتاسیم به میزان ۴۰.۰۰۰ تن بوده و پیش بینی شده که این طرح درماه‌های پیش رو به افتتاح برسد. همچنین تولید اسیدکلریدریک به میزان ۵۰.۰۰۰ تن به عنوان محصول فرعی واحد سولفات پتاسیم نیز به افتتاح خواهد رسید.

سود خالص محقق شده شرکت در سال گذشته معادل ۲۵۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۱۳۹۷ افت ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین سود خالص پیش بینی شده این شرکت برای سال جاری معادل ۲۶۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

با این حال، با توجه به افتتاح طرح‌های توسعه‌ای شرکت در سال جاری روند سودآوری شرکت در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با رشد محسوسی مواجه خواهند بود.

بر اساس گزارش ارزش گذاری صورت گرفته، پیش بینی سود سال‌های آتی معادل ۷۵۶ و ۱.۷۳۲ میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به سال ۹۹ رشد جالب توجهی را نشان می‌دهد.

همچنین بر اساس گزارش عملکرد ارائه شده در سامانه کدال، این شرکت در تیر ماه درآمد ۱۴۴ میلیارد ریالی را محقق کرده و به این ترتیب جمع کل درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در ۴ ماه سپری شده از سال مالی به ۵۴۵ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین سود خالص محقق شده در سه ماهه نخست سال جاری بر اساس صورت‌های مالی سه ماهه شرکت معادل ۶۴ میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال بوده که معادل ۹۲ ریال به ازای هر سهم است و رشد ۲۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
پتروشیمی ارومیه توسط سرمایه گذار خصوصی الباقی سهام خریداری می شود