بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
گزارش اطلاعات فعالیت‌های ماهانه شرکت گلوکوزان با نماد " غگل " در تیر ماه سال ۹۹ بررسی شده است.
کد خبر : ۲۲۴۸۳۸

به گزارش بورس نیوز، این شرکت مجموعاً ۱۸.۱۸۹ تن از محصولات خود را در اولین ماه از تابستان به فروش رسانده و به درآمدی ۷۹۲ میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریالی دست یافته است.

" غگل " در بخش فروش محصولات خود در سال ۹۸، ۱۲.۱۴۶ تن فروش داشت که نسبت فروش تیرماه ۹۸ با تیرماه ۹۹، حدوداً با ۳۳ درصد افزایش فروش مواجه بوده و درآمد فروش این شرکت هم در سال ۹۸، ۴۰۳ میلیارد و ۱۹۹ میلیون ریال گزارش شده که در مقایسه با تیر ماه ۹۹ با افزایش تقریباً ۴۹ درصدی روبرو هستیم و به سود پایه هر سهم ۵۱ ریال رسیده است.

این شرکت در تولید دکستروز، فروکتوز و گلوکوز افزایش چشمگیری را در امر افزایش تولید نسبت به سال گذشته‌ خود داشت که نرخ فروش گلوکوز بدون تغییر در سطح کیلویی ۵ هزار تومان و فروکتوز با ۴ درصد رشد به محدوده ۴ هزار و ۴۹۰ تومان به ازای هرکیلو رسیده و شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای تیر ماه ۹۹ در مجموع مبلغ ۵،۰۱۵،۱۱۷ میلیون ریال فروش داشته که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال ۹۸ رشد ۵۸ درصدی داشته است.

از جمله نکات قابل توجه گزارش حسابرسی نشده این شرکت در دوره ۹ ماهه سال مالی ۱۳۹۹ می‌توان به افزایش بیش از ۵۲درصدی درآمد‌های عملیاتی این شرکت در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد که البته رشد ۶۸ درصدی بهای تمام شده که بخشی از آن هم به دلیل افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ماشین آلات هم بوده، مانع از رشد محسوس سود ناخالص شده است.

رشد بیش از ۲۸.۶۰۴ تنی مقادیر فروش محصولات با اهمیت شرکت از جمله گلوکز، نشاسته، روغن، گلوتن و کنجاله از مهمترین نکات و البته تاثیر گذارترین دلایل افزایش درآمد‌های عملیاتی در مدت ۹ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ است.

افت شدید سودآوری در سه ماهه سوم سال

 

تحقق تنها ۳۱۱ میلیارد ریال سود خالص در ۹ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ آن هم در شرایطی که شرکت گلوکزان در ۶ ماهه سود خالص ۲۶۴ میلیارد ریالی را به ثبت رسانده بود حاکی از مشکلات و دغدغه‌های جدی سهامداران این شرکت در ماه‌های آتی دارد.

افت شدید سودآوری در سه ماهه سوم سال

شرکتی با ارزش بیش از ۷۰.۰۰۰ میلیارد ریال با تحقق تنها ۳۱۱ میلیارد ریال سود خالص در ۹ ماهه نخست سال مالی رویدادی بوده که تا مدت‌ها در خاطره فعالان و حتی متولیان بازار سرمایه خواهد ماند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر