بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
صورت‌های مالی بانک تجارت تصویب شد

"وتجارت" به سود رسید

مجمع عمومی عادی سالانه بانک تجارت برای تصویب عملکرد سال مالی منتهی به اسفند 1398 با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۲۲۴۹۵۲

وتجارت به سود رسید

به گزارش بورس نیوز، سهامداران بانک تجارت با شرکت در مجمع عمومی عادی سالانه این بانک به ریاست رزازان رئیس هیات مدیره بانک تجارت، مهر تایید بر عملکرد مالی این بانک در سال ۱۳۹۸ زدند. در این مجمع که راس ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه پانزدهم مردادماه در محل هتل انقلاب برگزار شد، رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت گزارشی مبسوط از اقدامات این بانک در سال ۱۳۹۸ ارائه کرد.

رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک تجارت با بیان اینکه مجموع سپرده‌های ریالی بانک تجارت با رشد ۱۳ درصدی، از ۱.۸۲۹ هزار میلیارد ریال در اسفند ماه ۱۳۹۸، به ۲.۰۶۶ هزار میلیارد ریال در سه ماهه اول۱۳۹۹ بالغ شده است و فعالیت‌های انجام شده در حوزه سپرده‌ها، کاهش ۴.۱ درصدی هزینه پول کل سپرده‌ها، از ۱۴.۲ در اسفندماه ۱۳۹۷ به ۱۰.۱ در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ را رقم زد.

دولت آبادی با اشاره به کاهش نرخ هزینه پول به‌عنوان یکی از اهداف استراتژیک این بانک گفت: این رویداد مثبت با بهبود ترکیب سبد سپرده‌ای بانک تجارت در سه محور اصلی قرض‌الحسنه جاری، سپرده‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت نیز همراه بوده به نحوی که از یک‌سو رشد ۱۴۸ درصدی منابع قرض‌الحسنه جاری ریالی و ۳۱ درصدی سپرده کوتاه مدت ریالی تحقق یافته و از سوی دیگر در سپرده‌های بلندمدت ریالی نیز شاهد رشد ۲۱ درصدی هستیم. مجموع فعالیت‌های انجام شده در حوزه سپرده‌ها، کاهش ۴.۱ درصدی هزینه پول کل سپرده‌ها، از ۱۴.۲ در اسفندماه ۱۳۹۷ به ۱۰.۱ در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ را رقم زد.

مدیرعامل بانک تجارت ضمن تقدیر از حضور نمایندگان دولت و سازمان بورس اوراق بهادار به شرایط اقتصادی ماه‌های اخیر و رکود ناشی از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: سهم نسبت خالص مطالبات به مجموع خالص تسهیلات و مطالبات ریالی نیز با طی کردن روندی کاهشی از ۸.۲ درصد در ابتدای سال ۹۹ به ۷.۸ در انتهای خردادماه سال جاری کاهش یافته است. وی اضافه کرد: خالص تسهیلات عقود ریالی نیز روندی صعودی را نشان می‌دهد به این ترتیب که از مبلغ ۵۹۷.۰۶۰ میلیارد ریال در ابتدای سال ۹۹ به ۶۳۷.۸۹۱ میلیارد ریال در پایان خردادماه امسال رسیده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شناسایی درآمد‌های مازاد حاصل از عملیات بانکداری؛

ادامه روند امیدوار کننده "وتجارت " در سال ۹۹

شناسایی درآمد‌های مازاد حاصل از عملیات بانکداری؛

ادامه روند امیدوار کننده "وتجارت " در سال ۹۹

ارسال نظر