بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

واکنش بازار به اخبار ETF‌های پیش رو

عرضه دارایکم با مشکلات زیرساختی همراه بود و برای عرضه‌های بعدی نیاز به فکری جامع‌تر و زیرساختی قوی‌تر برای اقتصاد احساس می‌شود. 
کد خبر : ۲۲۴۹۸۳
واکنش بازار به اخبار ETF‌های پیش رو
 
مهدی افضلیان، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: شاخص مانند هفته گذشته، حرکت خود را ادامه خواهد داد و محدوده‌های متعادل معاملاتی نیز در این فضا هنوز به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر بازار برای کسب انرژی مجدد و رشد بعدی نیاز به اصلاح قیمتی و اصلاح زمانی داشته و فعلا انتظار رشد شارپ در کوتاه مدت برای بورس وجود ندارد. در این شرایط که بازار رشد کلی داشته و تمامی صنایع بزرگ و کوچک نیز رشد‌های شارپی را تجربه کرده اند، سرمایه گذاران باید سراغ شرکت‌هایی با P به E تحلیلی مناسب که به لحاظ بنیادی ارزشمند هستند بروند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص حرکت شاخص کل و هم وزن اضافه کرد: شاخص کل اثرات شرکت‌های بزرگتر بازار را بیشتر نشان داده و وزنی که به شرکت‌های بزرگتر بازار در شاخص کل داده می‌شود، بسیار زیاد است، بنابراین ممکن است شخصی صفحه معاملات را باز کرده و با ۵۰ درصد بازار منفی روبرو شود، اما شاخص کل ۳۰۰ واحد مثبت را نشان می‌دهد، این به دلیل وجود شاخص جایگزین یعنی شاخص هم وزن است که اگر سرمایه گذار بخواهد روال کلی بازار را به صورت روزانه رصد کند باید از شاخص هم وزن در معاملات خود حتما استفاده کند.
 
ایجاد جذابیت در‌ETFها با قیمت گذاری
افضلیان در رابطه با عرضه‌ای تی اف‌های بعدی دولت خاطر نشان کرد: عرضه دارایکم با مشکلات زیرساختی همراه بود و برای عرضه‌های بعدی نیاز به فکری جامع‌تر و زیرساختی قوی‌تر برای اقتصاد احساس می‌شود. 

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد میزان استقبال مردم نسبت به دارایکم بیشتر شود البته بحث قیمت نیز اهمیت داشته و بسته به آن برای سرمایه گذاران جذاب ایجاد خواهد شد؛ به طور کلی بازار سرمایه نسبت به عرضه ETF‌های پیش رو واکنش داشته و اطلاعیه‌های مرتبط با صندوق‌های دارا بر استقبال سرمایه گذاران از بازار بسیار تاثیرگذار است.

وی در پایان اضافه کرد: فلزات اساسی، گروه شیمیایی و دارویی در گروه ارزنده‌های بازار قرار دارند. البته برای برخی صنایع بازار قیمت با معیار سوددهی هماهنگی نداشته و به لحاظ قیمتی، سهم این شرکت‌ها در گروه ارزنده‌ها قرار نمی‌گیرند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
از سوی سازمان خصوصی سازی اتفاق افتاد؛

اطلاعیه سازمان خصوص سازی در پذیره نویسی "دارا دوم"

رئیس سازمان خصوصی سازی خبر داد؛

ثبت ETF پالایشی در روز جاری

وزیر نفت پس از خبر منفی ETF پالایشگاهی‌ها، شفاف‌سازی کرد؛

ما و مخالفت ...

مدیرعامل کارگزاری آگاه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"بورس" تنها گزینه حفظ نقدینگی دولت/ رفتارهای هجومی باید از بورس دور شود

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
ETF= کشک =سبدکالای مجانی شیخ کلید =گزارش 100روزه=ترک خوردن دیوارتحریم ها=