بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
خبر خوش کاریزما برای سرمایه گذاران خرد؛

امکان سرمایه گذاری در بورس حتی با کمتر از ۱۰۰ هزار تومان

کد خبر : ۲۲۵۰۵۱

امکان سرمایه گذاری در بورس حتی با کمتر از 100 هزار تومان

این روز‌ها به دنبال استقبال عموم مردم از بازار سرمایه و هجوم سرمایه گذاران برای دریافت کد بورسی و خرید سهام، تقاضا برای مدیریت دارایی نیز گسترش یافته است. نکته‌ای که همواره مدیران و مشاوران برجسته بازار به آن اشاره داشته اند، ورود به بازار سرمایه از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری بوده است؛ که به دلیل عدم آشنایی و نداشتن دانش کافی سرمایه گذاران جدید، این صندوق‌ها می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای این افراد باشد و خاطره‌ای خوش را برای سرمایه گذاران نو پا رقم بزند.
اما موضوعی که مانع ورود برخی از سرمایه گذاران خرد به این صندوق‌ها می‌شود، قیمت نسبتا بالای واحد‌های صندوق‌های سهامی است. با توجه به رشد سال‌های اخیر، قیمت واحد‌های صندوق‌های سهامی عموما بالای ۲ میلیون تومان است و این باعث می‌شود که هر شخص برای خرید این واحد ها، سرمایه اش لزوما مضربی از این قیمت‌های بالا باشد و با سرمایه‌های کمتر امکان ورود به صندوق فراهم نباشد.
در همین راستا شرکت سبدگردان کاریزما به عنوان نخستین شرکت سبدگردانی خصوصی در بازار سرمایه به تازگی اقدامی مهم برای سهولت سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران خرد انجام داده است. شرکت سبدگردانی کاریزما که زیر مجموعه گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما می‌باشد هفت صندوق سرمایه گذاری متنوع را مدیریت می‌کند.
اخیرا مدیران صندوق سرمایه گذاری مشترک کاریزما اقدام به تجزیه واحد‌های این صندوق نموده اند که بر اثر بازدهی بالا به حدود ۷ میلیون تومان رسیده بود. بدین ترتیب واحد‌های صندوق سرمایه گذاری مشترک کاریزما به نسبت یک به صد تجزیه می‌شود و در نتیجه قیمت هر واحد در حدود ۷۰ هزار تومان و تعداد واحد‌های دارندگان صندوق نیز صد برابر خواهد شد.
آقای محمدرضا خانی مدیر صندوق سرمایه گذاری مشترک کاریزما در خصوص علت این اقدام اظهار کرد: " با توجه به علاقه عموم مردم به سرمایه گذاری در بورس و مخاطرات سرمایه گذاری به صورت مستقیم و خرید سهام از طریق کد بورسی شخصی، باید شرایطی فراهم شود که این افراد بتوانند با مبالغ کم‌تر هم طعم سرمایه گذاری را بچشند. رشد ارزش شرکت‌ها و بازدهی مناسب صندوق سرمایه گذاری مشترک کاریزما باعث شده بود که به دلیل گران بودن واحد ها، با مبالغ زیر ۷ میلیون تومان امکان خرید واحد‌های این صندوق وجود نداشته باشد و حتی اگر شخصی ۱۰ میلیون تومان سرمایه داشت، صرفا حدود ۷ میلیون تومان آن را می‌توانست سرمایه گذاری کند، چون این مبلغ برای خرید دو واحد کافی نبود. در شرایطی هم که سرمایه گذار نیاز به برداشت مبلغ جزیی مثلا یک میلیون تومان داشت مجبور بود حداقل یک واحد به ارزش حدودا ۷ میلیون تومان ابطال کند؛ بنابراین تجزیه واحد‌ها اقدامی مناسب است که باعث تشویق سرمایه گذاران خرد و جذب آن‌ها به صندوق‌ها شده است. "


وی در خصوص روند بازدهی این صندوق افزود: " صندوق سرمایه گذاری مشترک کاریزما در یک سال گذشته بیش از ۵۷۰ درصد بازدهی داشته و هر شخصی که یک سال قبل ۱۰ میلیون تومان سرمایه وارد این صندوق کرده باشد اکنون ارزش دارایی اش بالغ بر ۶۷ میلیون تومان است. این بازدهی رقم قابل توجهیست و به راحتی قابل دستیابی برای هر سرمایه گذاری که به صورت مستقیم خرید و فروش سهام را انجام می‌دهد نیست. مضاف بر اینکه دارندگان واحد‌های این صندوق، هیچ گاه ریسک عدم نقدشوندگی را تجربه نکرده اند، چرا که همواره امکان ابطال واحد‌ها و خروج پول از بازار برایشان فراهم بوده است. در حالیکه یک سرمایه گذار با کد شخصی این ریسک را همواره به همراه دارد که در پشت صف‌های فروش قرار بگیرد و زمانی که به پولش احتیاج دارد نتواند سهامش را به سرعت بفروشد. "

آقای خانی در خصوص استقابل سرمایه گذاران از این صندوق اشاره کرد که: " خوشبختانه در سه ماه گذشته استقابل خوبی از صندوق سرمایه گذاری مشترک کاریزما به عمل آمده؛ به این ترتیب که تعداد دارندگان واحد‌های این صندوق در سه ماه گذشته دو برابر شده است. "
" هم اکنون دارایی تحت مدیریت سبدگردان کاریزما بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان است که این رقم حاصل اعتماد بیش از ۴۰ هزار سرمایه گذار به این مجموعه بوده است و مجموعه کاریزما خود را متعهد به حفاظت از دارایی این اشخاص و تلاش برای کسب حداکثر بازدهی می‌داند. "
همچنین آقای خانی در خصوص شرایط سرمایه گذاری در این صندوق نیز گفت: " سرمایه گذاری در کلیه صندوق‌های گروه کاریزما به صورت کاملا اینترنتی و از طریق پلتفورم آی وست به نشانی www.ivest.ir امکان پذیر است و سرمایه گذاران محترم با توجه به شیوع ویروس کرونا، نیازی به مراجعه حضوری ندارند و هر گونه واریز، برداشت، صدور و ابطال را می‌توانند از طریق این پلتفورم انجام دهند. "
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مصطفی نوحی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
متاسفانه سبدگردان کاریزما یکی از بدترین عملکردها رو تو صندوقها داشته !
محمد ثقفی
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کاریزما برای من که عالی بوده اوایل سال قبل 400 میلیون تو صندوق مشترک کاریزما گذاشتم و الان تقریبا 3 میلیارد شده. در صورتی که 1 تومنی که خودم خرید و فروش میکردم تازه شده 4 تومن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
اگراین واقعیت داره پس چرادرنمادهای بورسی هم صندوق کاریزمارابگذارید
حسن
Germany
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
پول ما رو که 6 برابر کردن خدا خیرشون بده
ذوالقدری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
این صندوق باعث شد من بتونم خونه بخرم 250 میلیون داشتم تو کمتر از یکسال پولم بیشتر از یک میلیارد شد، خدا خیرتون بده