بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
مدیرعامل شرکت کشت و دام فکا در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خیز "زفکا" برای افزایش ظرفیت

در منطقه آزاد ماکو، یک شرکت زیرمجموعه بنام ارس دام آرشام ثبت شده و قرار است در آن منطقه یک واحد تولیدی ۳ هزار راسی احداث گردد.
کد خبر : ۲۲۵۱۸۰

خیز

به گزارش بورس نیوز اگرچه در چند ماه اخیر روند بازار سرمایه صعودی بوده، اما سهم هایی هم هستند که در این چند هفته اصلاح قابل توجهی داشته اند.
"زفکا" از ابتدای تیرماه تا کنون افت قیمت ۲۵ درصدی داشته و این افت قیمت در حالی است که صورت های مالی این شرکت، وضعیت مناسبی را نشان می دهند. درآمد فروش کشت و دام فکا در تیرماه امسال تقریبا ۷۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. همچنین از این شرکت شایعه افزایش سرمایه و واگذاری یک زمین ۶۰ هکتاری در همدان هم به گوش می رسد.

 

جمشید جلیل نژاد مدیرعامل شرکت کشت و دام فکا در گفتگو با بورس نیوز در خصوص دلایل افت قیمت سهم بیان کرد: هیچ اتفاق منفی در شرکت رخ نداده و تمام شاخص های مربوط به تولید و فروش و سودآوری شرکت، مثبت است.

وی در رابطه با برنامه های شرکت برای توسعه فعالیت گفت: شرکت کشت و دام فکا، یک هلدینگ است و به هر حال ظرفیت محدودی برای پرورش دام دارد و به خاطر همین محدودیت ظرفیت، بعد از هر دوره زاد و ولد، بخشی از دام مازاد به فروش می رسد. اما شرکت برای توسعه فعالیت های خود، برنامه احداث واحدهای دامداری در مناطق دیگر را هم در دست بررسی دارد. در منطقه آزاد ماکو، یک شرکت زیرمجموعه بنام ارس دام آرشام ثبت شده و قرار است در آن منطقه یک واحد تولیدی ۳ هزار راسی احداث گردد. در مرحله دریافت مجوز پروانه بهره برداری بهداشتی برای راه اندازی این واحد هستیم تا بعد از آن، اولین پارتی دام وارد این واحد تولیدی گردد. همچنین برنامه راه اندازی یک واحد ۳ هزار راسی هم در منطقه زنجان در دست انجام است که فعلا در مرحله تجهیز کارگاه است.

وی افزود: بعد از راه اندازی این واحدها، دام زنده جهت پرورش و زاد و ولد از شرکت اصلی وارد این واحدها خواهد شد و به این ترتیب، ظرفیت پرورش دام این مجموعه افزایش خواهد یافت. اما تاثیر راه اندازی این دو واحد دامداری در منطقه ماکو و زنجان در صورت های مالی سال ۱۴۰۰ نمایان خواهد شد. البته توسعه فعالیت های شرکت جزو برنامه های بلندمدت شرکت بوده و احتمالا بعد از راه اندازی این دو واحد، در مناطق دیگری هم اقدام به راه اندازی واحدهای دامپروری خواهیم کرد.

وی در خاتمه تصریح کرد: قطعا هر اقدامی در زمینه افزایش ظرفیت تولید، افزایش سرمایه یا... صورت بگیرد، به صورت رسمی اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر