بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
گزارش فعالیت ماهانه یک ماهه منتهی به ۹۹.۰۴.۳۱ کارخانجات پارس الکترونیک بررسی شده است.
کد خبر : ۲۲۵۱۹۲

آمارهای نگران‌کننده

به گزارش بورس‌نیوز، شرکت " لپارس" در آخرین آمار‌های ارائه شده خود در تیرماه سال ۹۹ خبر از فروش ۱۵۴ دستگاه تلویزیون ال‌ای‌دی داده که درآمد ۴ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال را از این میزان فروش بدست آورده است.

آمارهای نگران‌کننده

با توجه به اینکه بسیاری از لوازم خانگی کره‌ای دیگر به‌صورت رسمی وارد کشور نمی‌شود، این انتظار وجود داشته که شرکت‌های لوازم‌خانگی تولید و بازاریابی خود را به نسبت وجود انبوه اجناس خارجی بیشتر کنند.

گواه این مثال آنجاست که آمار‌های تیرماه سال گذشته این کارخانه حاکی از آن بوده که تنها ۲۶ LED توسط این شرکت فروخته شده بود و شاید آمار ۴۹۲ درصدی یعنی ۱۲۸ دستگاه بیشتر به نسبت این آمار، تنها بر روی کاغذ آماری دلگرم کننده باشد اما؛ نباید فراموش کرد که تلویزیون LED، موشک نیست که برای این رشد امیدوار بود و سهامداران بازارسرمایه باید تفکری برای گران‌ترین سهم بازار انجام دهند.

شاید به لطف عدم واردات رسمی لوازم خانگی پس از تحریم‌ها، این شرکت توانسته در سال گذشته میزان درآمد خود را نسبت به مدت مشابه با رشد ۶۲۵ درصدی مواجه سازد.

آمارهای نگران‌کننده

با این حال باید دید که سهم ۵۵ هزارتومانی بازارسرمایه با این آمار‌های ارائه شده، آیا حباب را از LED‌های خود به نمایش می‌گذارد یا آنکه در نبود برند‌های بزرگ بازار، می‌تواند باردیگر خود را احیا کند.

کاهش میزان چشمگیر فروش تلویزیون‌های تولیدی شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۷ احتمالا از اصلی‌ترین دلایل رشد ۳۰ برابری قیمت سهام این شرکت در سال اخیر بوده است.

تولید تعطیل، اجاره داری انبار‌ها به شرکت‌های دیگر از سهم ۳۱۰.۰۰۰ ریالی این روز‌های بازار بورس:

در مجموع کل مبالغ فروش این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ با کاهشی ۵۸ درصدی و ۱۷۵ میلیارد ریالی در مقایسه با فروش ۳۰۵ میلیارد ریالی این شرکت در سال مالی قبل، منجر به افت محسوس و نگران‌کننده سود ناخالص بود و شاید اگر ۲۹۳ میلیارد ریال درآمد‌های حاصل از اجاره انبار‌ها و پارکینگ به شرکت‌های سایپا یدک و ایساکو و رایتل نبود شاهد شناسایی زیانی جالب توجه از این شرکت هم بودیم.

در پایان نیز گواه بر آمارها، سود خالص این شرکت در سال ۹۸ بالغ بر ۱۷۹ میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریال بوده که در مقایسه با سال ۹۷، ۴۸ درصد کاهش را به ثبت رسانده که شاید این آمار تنها فرش قرمزی برای سایر رقبای داخلی باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
با تعطیلی و اجاره‌دادن انبار‌ها به شرکت‌های دیگر رقم می‌خورد؛

زیر سوال رفتن شاخص‌های سرمایه‌گذاری توسط سهامداران "لپارس"

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خبر داد:

افزایش ۲۵ درصدی قیمت لوازم خانگی در بازار

در پی فروش اقلام ضایعاتی این لوازم خانگی؛

"لپارس" از نتیجه مزایده گفت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
پارس الکتریک از ابتدای تاسیس تا بحال اقزایش سرمایه نداشته - دهها هزار متر مربع زمین تجاری در بهترین نقطه نمایشگاهی تهران دارد املاک فوق العاده زیادی در شهرهای مختلف دارد و خلاصه اینکه دارایهاش دهها برابر ارز ش فعلیش هست. تولیدش هم سال 99 نسبت به سال قبل جهش به معنی واقعی یافته . از 5800 دستگاه 70.000 را نشانه گرفته است.مفت ترین سهم کشوره.افزایش سرمایه هم دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
این آمار ساختگی است
مرادی پور
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
این خبر و گزارش کاملا اشتباهه و من متعجبم از کسی که این متن رو نگارش کرده .
در این گزارش بدون اشاره به ارزش ذاتی و دارایی های مشهود شرکت تمرکز خودش رو روی عدم تولید در سال 98 گذاشته در صورتی که به سادگی از سود های محقق شده سال 99 و تولید سال جاری گذشته است . این گزارش مربوط به سال گذشته است و عملا اطلاعات سوخته به حساب میاد .
به نظر باید نگارنده برای اینکه این سهم و ارزش بالای اون رو زیر سوال ببره از طرق دیگه اقدام کنه چرا که تولید و شاخص سود سازی نتیجه ایشون رو نا امید خواهد کرد . در حال حاضر محموله قطعات برای تولید پرقدرت در ساال 99 در گمرک قرار داره و به محض ترخیص تولید 12000 دستگاه ال ای دی در این سال محقق خواهد شد
rastgar
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
سهم لپارس به زودی رشد چشم گیری را خواهد داشت