بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
انسان‌ها همواره بدلیل علاقه به ایجاد همفکری و ارتباط با یکدیگر و گرفتن تصمیمات مشخص، نیازمند محلی برای تجمع و ایجاد آرامش جمعی بوده اند که امروزه نقاط تجمع در منازل ایرانی فضای پذیرائی است که فرصت جمع شدن اعضای خانواده را فراهم میکند. از این بابت که فرد نیاز دارد به محیطی که احساسات خود را تفهیم کند و به رضایت برسد مقوله‌ی دکوراسیون یعنی ترکیب وسایل خانه به گونه‌ای هوشمندانه در جهت برطرف کردن نیاز‌های فرد، مطرح میشود. حوزه‌ی دکوراسیون جهان گسترده‌ای را در بر میگیرد که برای نفوذ به آن نیازمند کسب اطلاعاتی در باب استفاده‌های آن هستید که در این مقاله راجب برخی انتخاب‌ها صحبت خواهیم کرد.
کد خبر : ۲۲۵۲۱۰

انتخاب فرش و مبلمان مناسب

به گزارش بورس نیوز، کی از سخت‌ترین انتخاب‌ها برای شما میتواند انتخاب دکوراسیون و فرش مناسب مختص به خانه‌ی شما باشد چرا که هیچ دو خانه‌ای شبیه به هم نخواهند بود و با سلایق کاربران و متناسب با نقشه‌ی ساختمانی و محل‌های قرار گیری پنجره‌ها راجب دکوراسوین آن‌ها بحث خواهد شد؛ که در اینجا با آوردن مثال‌های ملموس میتوانیم شمارا در این امر یاری نماییم.
خانه‌های ۴۵ تا ۶۰ متری، آپارتمان‌های کوچکی هستند که معمولا برای ۱الی ۳ نفر مناسب زندگی هستند. نقشه‌ی این خانه‌ها اغلب بصورتی است که بزرگترین فضا‌ها به اتاق خواب و پذیرائی محدود میشود و اکثرا اندزه تک اتاق با پذیرایی برابر است. برای اتاق خواب میتوانید از سرویس خواب با اندازه‌ی مناسب استفاده کنید بگونه‌ای که فضای رفت و آمد شما حفظ شود و خللی در باز شدن در پنجره و کمد و در اتاق ایجاد نشود.

انتخاب فرش و مبلمان مناسب

برای فضای پذیرائی این خانه‌ها استفاده از یک کاناپه بزرگ و در صورت داشتن فصای بزرگتر یک مبل ال با پردازش صحیح میتواند نشیمن زیبایی را برای شما فراهم کند. حال برای انتخاب مبلمان باید بدانید که بهتر است در فضا‌های کوچک مبلمان جمع و جور راحتی انتخاب شود، زیرا شما قادر به داشتن دو دست مبلمان نیستید و فضای پذیرائی و هال شما یکی است و بیشترین زمان در اختیار راحتی و استراحت شما است. پس از استفاده از مبل استیل بپرهیزید و اگر علاقه دارید محیط رسمی‌ای در فضای خود ایجاد کنید با رنگ‌ها و طراحی‌ها به راحتی میتوانید حس فضا را با حفظ صمیمیت کمی به سمت رسمیت ببرید، از میز جلو مبلی شیشه‌ای یا چوبی متناسب با مبل‌ها استفاده کنید و فرش ترجیحا افشان یا فانتزی و تک رنگ برای بزرگتر کردن فضا و‌در صورت علاقه از فرش‌های خشتی و طرح دار استفاده کنید. در این موقعیت با داشتن مبلمان روشن میتوانید رنگ پرده نشیمن را با رنگ قالی و کوسن مبل‌ها ست کنید و رنگ متضاد با رنگ مبلمان بکار ببرید.

انتخاب فرش و مبلمان مناسب

اگر فضای بزرگی دارید انتخاب مبلمان به مراتب برای شما سخت‌تر خواهد بود چرا که دایره‌ی انتخاب گسترده‌ای پیش رو دارید که تقریبا از تمامی انواع مبلمان با علم به چینش صحیح میتوانید استفاده کنید. اگر فضای هال و پذیرائی شما بصورت پیوسته است و دیواری بین این دو فضا وجود ندارد بوسیله‌ی دو فرش میتوانید فضای پذیرائی را از فضای نشیمن خود تفکیک کنید و دو محیط با کاربری جداگانه بوجود بیاورید.
حال سوال اینجاست که کدام فضا را برای چه کاربردی انتخاب کنید؟ پذیرائی شما محیطی خواهد بود که برای مهمانان شما در نظر گرفته شده و باید به گونه‌ای انتخاب شود که به اتاق خواب‌ها دید نداشته باشد و حریم صاحب خانه حفظ شود و شخص تازه وارد از در ورودی مستقیما در فضای پذیرائی قرار نگیرد که این فضا مبلمان استیل و فرش کلاسیک و نقوش اصیل برای ایجاد حس شکوه بیشتر، نیاز دارد.

انتخاب فرش و مبلمان مناسب

فضای هال یا نشیمن فضایی است که فرد پس از خستگی‌های روزانه و کار برای استفاده از تلویزیون و استراحت و حتی کتاب خواندن به آن پناه می‌آورد و اعضای یک خانواده بیشترین ساعات را دراین فضا کنار هم هستند و به بیان ساده‌تر مهم‌ترین فضای تجمع در خانواده محسوب میشود که نیاز دارد از مبلمان و فرش با کیفیت جهت ماندگاری و ایجاد حس راحتی بیشتر استفاده شودبرای مبلمان پذیرایی بهتر است از کاناپه‌های راحتی با پشتی‌های کاملا نرم یا مبل‌های راحتی بزرگ استفاده کرد که روی آن‌ها کوسن‌های مناسب با رنگ ثانویه مبل یا پرده وجود دارد. همچنین فرش فضای نشیمن باید کاملا نرم و لطیف باشد و ضخامت بالا و شست و شویی راحت داشته باشد.. رنگ مبلمان و فرش کاملا سلیقه‌ای است، اما دکوراسیون آن سمت و سویی به سمت حفظ گرما و صمیمیت بین اعضای خانواده دارد، ممکن است رنگ‌های تیره و مشکی افراد خانواده‌ای را تحت تاثیر قرار دهد و آرامش ذهنی در ذهن آنان پدید آورد و بلعکس. در عین حال با فضای پذیزائی در ارتباط است و بین این دو فضا در عین کاربری متفاوت هارمونی وجود دارد پس در تناسبات رنگی آن‌ها دقت کنید و اعضای یک خانه رایکپارچه بدانید.
چگونه بهترین فرش ماشینی را انتخاب کنیم؟
تنوع محصولات فرش ماشینی بسیار زیاد است که با چند شاخص اصلی تفاوت‌های آن مشخص می‌شود. یکی از آن‌ها مشخصات فنی فرش می‌باشد که به طور خلاصه تشکیل شده از تعداد گره و ریزبافتی یا درشت بافتی فرش‌های ماشینی است. مهمترین شاخه‌های اصلی فرش ماشینی که در بازار یافت می‌شود، فرش‌هایی مثل فرش ۷۰۰ شانه تا فرش ۱۵۰۰ شانه است. فرش ۷۰۰ شانه معمولا درشت بافت‌ترین نوع فرش است که بیشترین ضخامت و پایین‌ترین وضوح تصویر قالی را در خود دارد. فرش‌های ۱۰۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان در درجات بعدی قرار میگیرند که به نسبت با دستگاه‌های به روز تری وارد کشور شده اند و با افزایش شانه و تراکم ریزبافتی و ظرافت فرش افزایش پیدا میکند، ولی ضخامت آن کاهش پیدا می‌کند. بخش دیگر و مهمترین تفاوت بین فرش‌های ماشینی طرح و رنگ بندی آن است. طرح‌های متنوع در فرش را میتوان در نقشه‌های دستبافت بومی کشورمان و نقشه‌های مدرن و فانتزی گسترده در بازار فرش مشاهده کرد. بسته به سلیقه و کاربرد محصول به راحتی می‌توان درسایت کارخانه فرش کاشان به نشانی www.ArghavanFarsh.com بهترین انتخاب و خرید را انجام داد.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر