بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

فرار از اصلاح و تشکیل صفوف فروش

سهامدارانی که تاکنون سود مناسبی دریافت کرده‌اند، برای حفظ میزان سود خود و فرار از اصلاح، صفوف فروش را تشکیل داده‌اند تا نسبت سود خود را به دارایی خود حفظ کنند.
کد خبر : ۲۲۵۲۴۳

فرار از اصلاح و تشکیل صفوف فروش

محسن عبدالهی کارشناس بازارسرمایه در راستای ریزش ادامه‌دار بازارسرمایه که از دیروز پس از اعلام لغو ETF دارادوم اعلام شد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، اظهارکرد: هوش سرمایه زمانی که تغییر سیاست‌ها را در بورس مشاهده می‌کند طبیعتا مکانیزم خود را تغییر داد و هراس از افزایش ریسک‌ها را نمی‌تواند بپذیرد.

وی ادامه داد: بازارسرمایه و شاخص‌کل آن، قد کشیده و به‌همین نسبت ریسک‌های این بازار نیز با توجه به رشد اعداد، افزایش پیدا می‌کند و این ریسک‌ها جدی‌تر می‌شود.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: تغییرات مکانیزمی که این روز‌ها بازار بخاطر سیاست دارادوم متحمل شده از نوع همین ریسک‌ها بوده و بسیاری از سهامدارانی که تاکنون سود مناسبی دریافت کرده‌اند، برای حفظ میزان سود خود و فرار از اصلاح، صفوف فروش را تشکیل داده‌اند تا نسبت سود خود را به دارایی خود حفظ کنند.

عبدالهی درباره اینکه آیا باید عرضه و لغو ETF آنقدر در بازار تاثیرگذار باشد، تاکید کرد: بازار نیازمند حمایت واقعی بوده و روند منفی بازار ادامه‌دار نخواهد بود و این اصلاح، زمان‌بر نیست شاید با تزریق یک خبر مثبت، روند و جو بازار کاملا بازگردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

منفی‌های فعلی، سیگنال خروج نیست!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سهامداری کنید به جای سهام بازی...

فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه:

لغو ETF یا شوک تحمیلی بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

انفعال دولت در اجرای اصل ۴۴

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
تا از صف فروش نیان بیرون چیزی حل نمیشه
مداد بیرنگ
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
سلام،این چه فرمایشی دارید...یکسری در سود هستند...اما خیلی ها در ضرر هستند منجمله خود من،یک سهام خودرویی خریدم و ۶۰ میلیون تومن در ضرر هستم...
حالا شما میفرمایید تقصیر خودمه....بله ...اگه شما راحت میشی... تقصیر خودمه...
ولی من به دولت جمهوری اسلامی اعتماد کردم...بله تقصیر خودمه
بهمن
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
برادر اون موقع که ایران خودرو با +100 باز میشد و همینجوری با زیان انباشته میرفت رو 800 تومن باید فکرشو میکردی که داری بادکنک میخری
خود کرده را تدبیر نیست
مجتبی
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
ای کاش قبل از خرید سهام از خبرگان بورس مشورت میگرفتید نه از اساتید کانال های تلگرام و اینستاگرام
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
تعجب می کنم از برخی اساتید...
سالها حضور در بورس به من آموحته است تا حقوقی نخواهد هیچ سهمی صف خرید نخواهد شد حتی اگر برجام تصویب شود و طریف و جان کری در آغوش هم جای گیرند و هیچ سهمی هم صف فروش نخواهد شد تا حقوقی نخواهد حتی اگر ایران و آمریکا درگیری نظامی پیدا کنند یا مورد تحریم های فلج کننده قرار گیریم.تقصیر را به گردن سهامداران حقیقی هیچ نقشی در این بازار فرمایشی ندارند..
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
تقصیر را به گردن سهامدار حقیقی نیندازیم.ما هیچ نقشی در این بازار فرمایشی نداریم.
امید پیریار
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
عزیز دل برادر مثلا کارشناس ، اینطور که شما می فرمایید نیست و نبوده ، کسانی که تو سود هستن میرن تو صف فروش؟؟؟؟؟ بورس دستوری همینه برادر جرات نداری واقعیت رو بگی
زحمتکش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
بورس ایران کثیفه برای تداوم ورود سرمایه های خرد باید دولت تدبیری بکنه ومردم مسقیما سهم شرکتی رانخرن هر رشته صنعتی صندوق سرمایه ای تشکیل بدن وسرمایها تجمیع و بنا به توجیه ضرورت شرکتها با کارشناسی مطمن سرمایه در اختیارشون بزارن بدون کارمزدو از محل سود های تجمیع شده اون شرکتها سرمایه کذارن منتفع بشن .شاید بگین الان هم صندوق های سرمایه گذاری هستن ولی باید بگم که این صندوقها در همه زمینه ها ورشته ها فعال هستن وهمین ها با عرضه وخرید سهام شرکتهای مختلف باعث ایجاد حباب میشن وحسابرسی درستی هم ممکنه انجام نشه وخیلیها با آشنا یی با کاشون ندارن وخودشون هم سهاماشون در بورس عرضه میشه وتداخل منافع ایجاد میکنه .برای سهامداران نا آشنا به بازار ایران بهترین کار همینه تا منابع در جای خوشون خرج بشن وباعث رونق اقتصادی همه صنایع بشه.
محسن کاشی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
دوستان کی دارادوم رو زیر سئال بر.کی سهام عدالت رو یکبار داد تو بازار کی مفید رو منفی کرد خرید نشه کرد.حقیقی بیگناه هست .از جای دیگه آب میخوره