بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛

"الماس بیمه دی" با ۸۷درصد بازدهی سالیانه / "پارند پایدار سپهر" در صف آخر

بیشترین ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری مربوط به صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی به ارزش ۶۱۹ میلیارد تومان و پس از آن صندوق درآمد ثابت کوثر یکم به ارزش ۵۷۴ میلیارد تومان است.
کد خبر : ۲۲۵۴۳۱

صندوق مشترک

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

با لحاظ نمودن بازدهی‌های کسب شده طی یک هفته اخیر، شاهد ورود منابع ۸۵۱میلیارد تومانی به این صندوق‌ها هستیم.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد.

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به بیش از ۲۳۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است که افزایش بیش از ۲.۰۰۰ میلیارد تومانی را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد. با این حال و با لحاظ نمودن بازدهی کسب شده طی یک هفته اخیر شاهد ورود جالب توجه منابع مالی جدید به ارزش ۸۵۱ میلیارد تومان به این صندوق‌ها هستیم.

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

صندوق مشترک صندوق مشترک صندوق مشترک صندوق مشترک

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری منتهی به ۲۱ مرداد ماه سال جاری به ۲۳۵ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال رسیده و با لحاظ نمودن بازدهی‌های کسب شده طی یک هفته اخیر، شاهد ورود منابع ۸۵۱میلیارد تومانی به این صندوق‌ها هستیم.

بیشترین بازدهی سالیانه مربوط به صندوق الماس بیمه دی با ۸۷ درصد بازدهی است.

بیشترین صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری مربوط به صندوق درآمد ثابت کاردان به ارزش ۹۷۷میلیارد تومان بوده و پس از آن مربوط به صندوق با درآمد ثابت کمند به ارزش ۵۶۳میلیارد تومان است.

بیشترین ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری مربوط به صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی به ارزش ۶۱۹ میلیارد تومان و پس از آن صندوق درآمد ثابت کوثر یکم به ارزش ۵۷۴ میلیارد تومان است.

در ماه گذشته، بیشترین بازدهی کسب شده مربوط به صندوق مشترک البرز با ۷.۳۶ درصد بازدهی بوده است. پس از آن صندوق پاداش سهامداری توسعه یکم با ۶.۲۶ درصد بازدهی بوده و همچنین کمترین بازدهی مربوط به صندوق پارند پایدار سپهر با ۴ درصد بازدهی منفی است که در نوع خود بسیار عجیب و قابل تامل است. پس از این صندوق، بازدهی صندوق دارا الگوریتم با ۰.۱ درصد بازدهی منفی در یک ماه است.

میانگین بازدهی سالیانه صندوق‌های با درآمد ثابت ۳۴ درصد است. بیشترین بازدهی سالیانه مربوط به صندوق الماس بیمه دی با ۸۷ درصد بازدهی است.

صندوق توسعه سرمایه نیکی نیز با ۷۶ درصد بازدهی رتبه دوم بیشترین بازدهی را کسب نموده است. کمترین بازدهی سالیانه نیز مربوط به صندوق امیدانصار با ۱۹ درصد و پس از آن مربوط به صندوق گنجینه زرین شهر با ۱۹ درصد بازدهی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر