بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
پاکت‌های این آبمیوه‌فروش در تیرماه بررسی شد؛

وقتی "غنوش" کام سهامدارانش را تلخ کرد

مقایسه آماری ۲ماه پایانی این شرکت، نشانگر آن بوده که میزان فروش "غنوش" حدود ۱۵درصد کاهش را برای سهامداران خود ذخیره کرده است.
کد خبر : ۲۲۵۵۰۹

وقتی

به گزارش تحقیق بورس‌نیوز، شرکت نوش مازندران با نماد "غنوش" میزان فروش داخلی و صادراتی به میزان ۲۴.۴۶۱کیلوگرم را به ثبت رسانده که از این میزان فروش، درآمد حاصل شده مبلغی بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۱۶ میلیون ریال است.

وقتی

شرکت "غنوش" در خردادماه ۹۹، میزان فروش محصولات را ۳۴.۰۶۰ کیلوگرم به ثبت رسانده که از این فروش، مبلغ ۱۱میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال درآمد بدست آورده است.

وقتی

در مقایسه دوماه پایانی یعنی تیر و خردادماه این شرکت در میابیم که در تیرماه میزان فروش داخلی و خارجی "غنوش" حدودا با ۱۵درصد کاهش مواجه شد.

برپایه این گزارش، میزان فروش شرکت نیز در تیرماه سال جاری ۳۲درصد کاهشی بوده چراکه "غنوش" در تیرماه ۹۸ فروشی به میزان ۴۶.۸۰۰ کیلوگرم و مبلغ حاصل از فروش ۱۴میلیارد و ۱۰میلیون ریال را ثبت کرده بود.

بر اساس آمار‌های ارائه شده از این شرکت در سامانه کدال، اگر نگاهی به محصولات تولیدی از ابتدای سال مالی تا تیرماه ۹۹ داشته باشیم، "روغن پوست پرتقال" بیشترین نرخ فروش را بین سایر محصولات داشته به‌طوری که مبلغ یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۹۴ ریال را در آمار‌های برای خود کنار گذاشته است؛ از سوی دیگر، پرفروش‌ترین محصول داخلی شرکت در تیرماه، کنستانتره مرکبات با ۹،۰۶۷ میلون ریال فروش بوده است.

وقتی

لازم به ذکر است که شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای تیرماه ۹۹، در مجموع مبلغ ۳۶،۸۸۳ میلیون ریال فروش داشته که نسبت مدت مشابه سال ۹۸، باردیگر روند کاهشی را از خود برجای گذاشته و اینبار آماری منفی ۲۹درصدی را برای سهامداران خود نمایان ساخته است.

در گزارش مالی میاندوره‌ای صورت سود و زیان ۶ ماهه منتهی به ۹۹.۰۳.۳۱، میزان سود خالص این شرکت ۴۶۷ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال بوده و سود پایه هر سهم ۴۶۷ هزار و ۹۷۲ ریال پشت سر گذاشته است.

در بخش سود انباشته این شرکت در این بازه زمانی ۴۶۸ میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته ۳۲۳ درصد رشد داشته است.

حال باید دید که با آغاز ۶ماه دوم سال جاری، آیا این شرکت نوشیدنی می‌تواند کام سهامداران خود را شیرینی کند و آمار‌های منفی تولید و فروش خود را به جاده اصلی بازگرداند یا آنکه این شرکت نیز مانند اغلب شرکت‌ها، راهکاری برای برون‌رفت از دوران کرونا و فروش بیشتر را ندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
اتفاقا سهامدارن غنوش خیلی هم خوشحالن که این سهم با ارزشو، دارن،چون با افزایش قیمت سهم، حسابی بهشون سود رسونده، نوش جون شون، ما که سهام بنیادی خریدیم که تو ضرریم