بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:شرایط حاکم در بازارعرضه مرغ به دلیل بی برنامگی وعدم نظارت وزارت جهاد کشاورزی در تخصیص نهاده‌های دامی است که باعث به وجود آمدن چنین وضعیتی در قیمت مرغ شده است.
کد خبر : ۲۲۵۵۴۴

عدم نظارت وزارت کشاورزی دلیل افزایش قیمت مرغ

به گزارش بورس نیوز، مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس، در خصوص افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: شرایط حاکم در بازارعرضه مرغ به دلیل بی برنامگی وعدم نظارت وزارت جهاد کشاورزی در تخصیص نهاده‌های دامی است که باعث به وجود آمدن چنین وضعیتی در قیمت مرغ شده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در خانه ملت ادامه داد: متاسفانه قیمت مرغ به دو دلیل، افزایش پیدا کرده که مهم‌ترین عامل و دلیل، عدم برنامه ریزی، عدم نظارت صحیح و نبود چتر حمایت از تولیدکنندگان داخلی است؛ چراکه مرغداری‌ها طی ماه‌های گذشته از کمبود نهاده‌های دامی به دلیل سیاست گذاری‌های غلط سخن گفته اند؛ در حالیکه می‌توان با برنامه ریزی صحیح در تولید نهاده‌های دامی خودکفا شد، اما دست‌هایی وجود دارد که از آن جلوگیری می‌کند.

وی افزود: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی، کشاورزان را ترغیب به تولید محصولات و نهاده‌های دامی نکرده و این ظرفیت بالقوه داخلی را کنار گذاشته، درحالیکه می‌توان با تولید داخل به خودکفا رسیده و ازبرون رفت ارز از کشور جلوگیری کرد، اما مافیا و سلطان‌های واردات به دلیل عدم نظارت وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، از خودکفا شدن کشور در تولید نهاده‌های دامی جلوگیری می‌کنند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: در ماه‌های گذشته چندین هزار تن از نهاده‌های دامی به دلیل تعلل وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در گمرکات و بنادر مانده و فاسد شدند که این عامل در تولید مرغ و مواد پروتئینی تاثیر مخربی ایجاد کرده و باعث افزایش قیمت شده ومرغداری‌ها را دچار مشکل کرد و به تبع آن مردم را برای تهیه مرغ و مواد پروتئینی به دردسر انداخت.

عضوکمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی به طور جد پیگیر این موضوع بوده و دولت باید اقدامی جدی انجام داده و برای تنظیم قیمت مرغ در بازار برنامه ریزی‌های درست داشته باشد و از اقداماتی از قبیل واردات مرغ برای تنظیم بازار خودداری کرده و از تولیدات داخلی به طور احسن حمایت کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

انتظار اینکه به گوشت یارانه داده شود غلط است

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

بازار باید به صورت آزاد اداره شود

ارسال نظر