بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
امروزه کشور‌های توسعه یافته موفق شده‌اند تا نظر فعالان و سرمایه‌گذاران زیادی را از همه نقاط جهان به خود جلب نمایند. از جمله کشور‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی جهت سرمایه‌گذاری، کشور کاناداست.
کد خبر : ۲۲۵۵۴۸

سرمایه گذاری در کانادا؛ چرا و چگونه؟

به گزارش بورس نیوز، سه شهر کانادا که در بین ده شهر برتر جهان قرار گرفته اند عبارت اند از: کالگری، ونکوور و تورنتو و این موضوع گواه توسعه و رشد بالای کانادا است. کیفیت بالای زندگی، شفافیت مالی، داشتن آزادی و سیستم سلامت قوی از جمله دلایلی است که افراد این کشور را برای سرمایه گذاری و در نتیجه اقامت انتخاب می‌کنند.
آیا به مزایای سرمایه‌گذاری در کانادا فکر کرده‌اید؟
در اینجا به چند مورد از مزایای سرمایه‌گذاری در کانادا اشاره می‌کنیم:
• کانادا یکی از کشور‌هایی است که پایین‌ترین نرخ مالیات بر سرمایه گذاری‌های جدید را داراست. پس شما با سرمایه گذاری در این کشور، هزینه و مالیات کمتری را خواهید پرداخت و در نتیجه با ریسک کمتری مواجه خواهید شد.
• کانادا یکی از کشور‌هایی است که از نظر سیاسی باثبات است و نیازی به نگرانی در مورد سرمایه‌ی خود در خلل نزاع‌های داخلی را ندارید، چرا که به ندرت ممکن است چنین اتفاقی بیافتد.
• سیستم بانکداری کشور کانادا در زمره‌ی بهترین سیستم‌های مالی محسوب شده و در رتبه‌ی ششم جهانی قرار گرفته است.
• افزون بر موارد ذکر شده، کانادا کشوری است که انحطاط و فساد در آن به ندرت دیده شده. این کشور در جایگاه دوازدهم جهانی از نظر سلامت و عدم فساد سیستمی قرار گرفته است.
انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا که می‌توانند به اقامت منجر شوند
اگر به فکر گرفتن اقامت از کشور کانادا هستید، سرمایه گذاری در کانادا یکی از سریع‌ترین و بهترین راه‌های اخذ اقامت محسوب می‌شود. شما باید باید یا از راه کارآفرینی در کانادا یا جهت اخذ ویزای استارتاپ کانادا اقدام کنید تا سودمند بودن حضور خود در این کشور را نشان دهید و نظر دولت فدرال را جلب کنید.
علاوه بر این، می‌بایست اولا به شرایط سرمایه‌گذاری در هر کدام از استان‌هایی که هم اکنون در کانادا به جذب سرمایه‌گذار خارجی اقدام می‌کنند مراجعه کرده و سپس بر اساس شرایطی که برای شما با هدف سرمایه‌گذاری تعریف شده، اقدام به تعریف بیزینس پلن نمایید.
البته فراموش نکنید که در رزومه شما می‌بایستی حداقل دو سال سابقه مدیریتی در حوزه‌ای که میخواهید در کانادا سرمایه‌گذاری کنید دیده شود -یا در کشوری خارجی حدود یک تا سه سال مشغول بوده باشید. همچنین کسانی که دارای مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی هستند از شانس بالاتری برای موفقیت برخوردارند.
همانطور که گفته شد روش‌های سرمایه گذاری در کانادا بسته به هر استان متفاوت است و شما نیاز دارید ابتدا با شرایط سرمایه‌گذاری در هر ایالت کانادا آشنا شوید. در ادامه به شرایط مورد نیاز چند استانی که سرمایه گذار خارجی می‌پذیرند اشاره می‌کنیم.
سرمایه‌گذاری در کبک
برنامه سرمایه‌گذاری کبک که برای کسب اقامت دائم کانادا معرفی شده است، دارای مزایایی، چون کسب اقامت دائم از ابتدای برنامه سرمایه‌گذاری برای خود و خانواده (همسر و فرزندان زیر بیست و دو سال)، امکان زندگی در هر کدام از ایالت‌های مورد نظر سرمایه‌گذار، بدون نیاز به تعهد در راه‌اندازی کسب و کار و همینطور بدون نیاز به مدرک زبان فرانسه و یا انگلیسی است. البته باید در نظر بگیرید که برای موفق شدن در اخذ ویزا از طریق برنامه سرمایه‌گذاری کبک و کسب اقامت دائم کانادا می‌بایست دارایی قانونی شما برابر دو میلیون دلار کانادا با نرخ روز و رسمی باشد. شما می‌بایستی قراردادی با دولت کبک مبنی بر سرمایه‌گذاری مبلغی بالغ بر ۱.۲ میلیون دلار کانادا، در یکی از موسسات مالی کبک انجام داده و بعد از گذشت پنج سال اصل پول با سود صفر درصد و با گارانتی دولت کبک به شما بازگردانده خواهد شد. البته باید در نظر داشت که سرمایه‌گذاری در موسسه مالی بعد از اینکه شما موفق به اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا شدید انجام خواهد شد. البته کسانی که قصد دارند این مبلغ را سرمایه‌گذاری کنند و نمی‌خواهند بلوکه شود می‌توانند صرفا مبلغی بالغ بر ۳۵۰ هزار دلار کانادا را در یک بانک معتبر به عنوان واسط بین فرد سرمایه‌گذار و دولت کانادا سپرده‌گذاری نمایند.
سرمایه گذاری در استان پرنس ادوارد
برای سرمایه‌گذاری و کسب اقامت در ایالت پرنس ادوارد، شما به مبلغ ۱۵۰ هزار دلار کانادا نیاز دارید و البته باید در نظر نیز داشته باشید که کسب و کاری که قصد راه‌اندازی و یا سرمایه‌گذاری و خرید آن را دارید می‌بایست متناسب با کسب و کاری باشد که در حال حاضر بدان مشغول هستید و بیزینس پلن بر اساس سابقه‌ی فعالیت شما در آن زمینه نوشته شود. البته شما نیاز به داشتن مدرک CLB ۴ و مدرک دیپلم نیز می‌باشید و قبل از راه‌اندازی کسب و کارتان باید یک بار به پرنس ادوارد رفته باشید.

سرمایه گذاری در کانادا؛ چرا و چگونه؟

سرمایه‌گذاری در منیتوبا
در مورد استان منیتوبا و مدل سرمایه‌گذاری و کسب اقامت در آن باید بدانید که نیاز به دارایی پانصد هزار دلاری دارید. بعد از اثبات این موضوع شما می‌بایست مبلغ صد و پنجاه هزار دلار در حومه‌ی منیتوبا یا ۲۵۰ هزار دلار در وینیپگ را در بیزینس خود خرج کنید. بعد از دریافت ویزای کار و نهایتا انجام تعهدات برای کسب اقامت اقدام کنید. فراموش نکنید در این برنامه نیز داشتن ایلتس با نمره پنج الزامی است. شما قبل از اخذ اقامت دائم درهمین استان زندگی کنید و به صورت پیوسته به کسب و کارتان مشغول باشید.
چرا از طریق ادیسه اقدام کنید
گروه مهاجرتی ادیسه در جایگاه پیشتازان عرصه‌ی مهاجرت می‌داند که چگونه به شما در انتخاب بهترین برنامه‌ی مهاجرت یاری برساند. این گروه با بهره‌مندی از ۴۵ کارشناس و وکیل عضو انجمن مهاجرت کانادا، کار‌ها را به انجام می‌رساند. تیم ادیسه کلیه‌ی فعالیت‌های خود را بر مبنای صداقت، اعتماد و دوستی بنا نهاده است.
این گروه سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در ونکوور در زمینه‌ی مهاجرت آغاز کرد، سپس دفتر‌هایی در تهران، مشهد و اصفهان را بنا نهاد. هم اکنون نیز ادیسه ۱۶ سال سابقه‌ی درخشان در انواع روش‌های مهاجرت به کانادا را دارا می‌باشد.
مراحل مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کبک کانادا با شرکت ادیسه
۱. ابتدا با کارشناسان شرکت ادیسه مشاوره می‌کنید و شرایط اولیه‌ی شما به صورت رایگان بررسی می‌شود.
۲. در صورت واجد شرایط بودن، با وکلا یا نمایندگان وکلای شرکت ادیسه مشاوره‌ی حضوری رایگان انجام می‌دهید.
۳. در صورت عقد قرارداد، چک لیست مدارک مورد نیاز برای شما ارسال خواهد شد.
۴. بعد از دریافت مدارک، مدارک شناسایی، ملکی و بیزینسی شما توسط شرکت ادیسه ترجمه خواهد شد و کارشناسان ما در برنامه‌ی مربوطه به نمایندگی شما عملیات ثبت نام را انجام خواهند داد.
۵. سرانجام نامه‌ای مبنی بر باز شدن پرونده دریافت خواهید کرد و در این مرحله تمامی مدارک توسط ادیسه در سامانه ثبت خواهند شد.
۶. در صورت قبولی درخواست شما، پس از دو الی سه ماه فایل نامبر را خود را دریافت خواهید کرد.
۷. ۹ تا ۱۲ ماه پس از دریافت فایل نامبر از شما برای مصاحبه دعوت خواهد شد.
۸. مصاحبه‌ی حضوری در کبک و به زبان فارسی است. در این مصاحبه باید اطلاعاتی در مورد بیزینس و روشی که از آن سرمایه‌ی شخصی خود را کسب کرده‌اید به افسر پرونده بدهید. شرکت ادیسه شما را به طور کامل برای این مصاحبه آماده می‌کند.
۹. ارسال مبلغ سرمایه گذاری: ۱- پرداخت ۳۵۰ هزار دلار کانادا ۲- سپرده‌گذاری مبلغ ۱.۲۰۰.۰۰۰ دلار کانادا در بانک‌های کانادا.
۱۰. اگر متقاضی در مصاحبه قبول شود، گواهی پذیرش کبک را دریافت می‌کنید.
۱۱. بعد از قبولی در مصاحبه، آزمایشات پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه‌ی خود را باید ارائه دهید.
۱۲. پس از طی تمامی مراحل، ادیسه به نمایندگی شما برای دریافت اقامت دائم اقدام خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر